Gå til innhold

Å hjelpe folk mot betaling

Anbefalte innlegg

Gjest Milde måne
Skrevet

Mener du at en healer som tar betalt ikke er en ekte healer?

Hva med en lege som tar betalt,er ikke han oppriktig og vil hjelpe folk til å bli friske?

Noe skal man jo leve av,og har man evnen til å hjelpe folk enten det er via healing eller skolemedisin ser jeg ikke noe galt i å ta betalt for det,så lenge man er seriøs selvsagt.

Gjest Jeppesen
Skrevet

Tror ikke det går an å si verken til eller fra på dette spørsmålet. Det finnes nok både seriøse og useriøse healere som både tar i mot og ikke tar i mot betaling. Men å ikke betale skatt er uansett useriøst. Jeg er generelt skeptisk mot healere og alternativ medisin..tror der er mye humbug. Det er mer rom for useriøsitet blant healere fordi de ikke er en del av en system som har kontrollrutiner på forsvarlig behandling.

Gjest mye rart man snapper opp her og der
Skrevet

Healere har vel ikke lov til å kreve betaling?

jo.det er faktisk en yrkestittel en del har i tillegg.(hvem som helst kan kalle seg healer,men de i norsk healing-forbund er "godkjent")

Gjest Milde måne
Skrevet

Tror ikke det går an å si verken til eller fra på dette spørsmålet. Det finnes nok både seriøse og useriøse healere som både tar i mot og ikke tar i mot betaling. Men å ikke betale skatt er uansett useriøst. Jeg er generelt skeptisk mot healere og alternativ medisin..tror der er mye humbug. Det er mer rom for useriøsitet blant healere fordi de ikke er en del av en system som har kontrollrutiner på forsvarlig behandling.

Ja det er mye humbug også,men de ødelegger jo for de seriøse og det er trist.

Gjest Milde måne
Skrevet

Healere har vel ikke lov til å kreve betaling?

Jo de har det.

Gjest Jeppesen
Skrevet

Ja det er alltid sånn at de få useriøse ødelegger for de seriøse. Sånn er det med trygdesvindlere også.

Gjest lett å sette i bås
Skrevet

Ja det er alltid sånn at de få useriøse ødelegger for de seriøse. Sånn er det med trygdesvindlere også.

selv innvandrere...kan brukes om det meste...noen få som misbruker retten,og ødelegger for resten...:(

Gjest Jeppesen
Skrevet

selv innvandrere...kan brukes om det meste...noen få som misbruker retten,og ødelegger for resten...:(

Ja det er sånn det er. Det går utover de seriøse :(

Skrevet

''Ja det er mye humbug også,men de ødelegger jo for de seriøse og det er trist.''

Enig i at denne setningen kan brukes på de fleste grupperinger, hve enten de er yrkesrelaterte eller ikke, men ettersom jeg på generelt plan betviler healere, klarer jeg ikke å bruke setningen i en slik setting;-)

Skrevet

Jeg er enig i at det at man tar betalt ikke i seg selv er noe bevis eller motbevis på folks seriøsitet.

Utover det er jeg svært tvilende til enhver for for healing og annet mambo jambo...

Skrevet

Jeg er enig i at det at man tar betalt ikke i seg selv er noe bevis eller motbevis på folks seriøsitet.

Utover det er jeg svært tvilende til enhver for for healing og annet mambo jambo...

Enig.

Gjest Milde måne
Skrevet

''Ja det er mye humbug også,men de ødelegger jo for de seriøse og det er trist.''

Enig i at denne setningen kan brukes på de fleste grupperinger, hve enten de er yrkesrelaterte eller ikke, men ettersom jeg på generelt plan betviler healere, klarer jeg ikke å bruke setningen i en slik setting;-)

Synd det,jeg har møtt seriøse healere som virkelig har hjulpet meg og flere mennesker,har også healet folk selv,tro det eller ei!

Gjest Milde måne
Skrevet

Det kommer en dag da folk bare må tro,tror jeg...men det er altså bare min mening ; )

Hver sin tro inntil da.

Skrevet

Synd det,jeg har møtt seriøse healere som virkelig har hjulpet meg og flere mennesker,har også healet folk selv,tro det eller ei!

Jeg tror at tro kan flytte fjell.

Gjest Milde måne
Skrevet

Jeg tror at tro kan flytte fjell.

Det tror jeg også ; )

Skrevet

En healer som har det som jobb må jo såklart ta seg betalt for jobben. Og det er alltid opp til hver og en å be om denne/bestille tjenesten. Jeg tror nok ikke de alltid tar betalt dersom de tilbyr å hjelpe deg uten at du har bedt om det, eller blant venner.

Jeg vil samtidig si at som med alle tjenester så bør dere bruke en dere har blitt anbefalt å bruke.

Gjest Milde måne
Skrevet

En healer som har det som jobb må jo såklart ta seg betalt for jobben. Og det er alltid opp til hver og en å be om denne/bestille tjenesten. Jeg tror nok ikke de alltid tar betalt dersom de tilbyr å hjelpe deg uten at du har bedt om det, eller blant venner.

Jeg vil samtidig si at som med alle tjenester så bør dere bruke en dere har blitt anbefalt å bruke.

Nei tilbyr de seg å hjelpe pleier de ikke å ta seg betalt : )

Ja,det er jo folk som har det som yrke.

Skrevet

Det kommer en dag da folk bare må tro,tror jeg...men det er altså bare min mening ; )

Hver sin tro inntil da.

Eller en dag da vitenskapen støtter hva det nå er som skjer.

Skrevet

Hvis noen har solide evner, så er det vel meningen å bruke det. Da bør man vurdere å slutte i annen jobb, og bruke all arbeidstid på å hjelpe folk. Selvsagt må man ta honorar for det, man skal jo leve. Men kanskje noen tar mindre betalt hvis klienten har dårlig råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...