Gjest ingen erfaring Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Har vært sykemeldt siden 15 nov -08. Det ser ut til at jeg dessverre blir videre sykemeldt i 2009. På sykemeldingsblanketten står det at jeg skal være klar over at: "det gis bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret". Hva betyr egentlig det? Slik jeg tolker det virker det slik at en får feriepenger for 48 dager feks både i 2008 og siden jeg er fortsatt sykemeldt i 2009 får jeg nye 48 dager, da det begynner på ett nytt opptjeningsår. Vet ikke om jeg tenker rett, vet noen noe om dette? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Du vil vel får det du har opptjent i feriepenger før du ble sykemeldt i 2008? Noe annet høres rart ut. Mange får forresten fulle feriepenger likevel, det var i alle fall slik i sin tid da jeg gikk langtidssykemeldt. 0 Siter
Lula Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Du får for "to ganger", både de i 2008 og for så og så mange dager i 2009 så lenge sykemeldingen fortsetter inn i det nye året. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Du får feriepenger for 48 dager pr kalenderår, dvs fra januar til og med desember. Det vil mao da si at du får f.penger for 46 dager for i år (fort reknet), og som utbetales i slutten av mai måned neste år.. Det samme neste år. Du får for max 48 dgr du er sykemeldt i løpet av et helt kalenderår. 0 Siter
Gjest ingen erfaring Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Du får feriepenger for 48 dager pr kalenderår, dvs fra januar til og med desember. Det vil mao da si at du får f.penger for 46 dager for i år (fort reknet), og som utbetales i slutten av mai måned neste år.. Det samme neste år. Du får for max 48 dgr du er sykemeldt i løpet av et helt kalenderår. Tusen takk for svar 0 Siter
Hushjelpen Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Du vil vel får det du har opptjent i feriepenger før du ble sykemeldt i 2008? Noe annet høres rart ut. Mange får forresten fulle feriepenger likevel, det var i alle fall slik i sin tid da jeg gikk langtidssykemeldt. Kommer an på om trygden eller jobben din betaler ut din lønn. Da jeg var sykemeldt fikk jeg lønn av min jobb og de fikk det utbetalt av NAV, og da fikk jeg feriepenger som tidligere... Hvis arb. giver ikke forskutterer lønn, og du får direkte fra NAV er det kun for 48 dager! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Kommer an på om trygden eller jobben din betaler ut din lønn. Da jeg var sykemeldt fikk jeg lønn av min jobb og de fikk det utbetalt av NAV, og da fikk jeg feriepenger som tidligere... Hvis arb. giver ikke forskutterer lønn, og du får direkte fra NAV er det kun for 48 dager! ''Kommer an på om trygden eller jobben din betaler ut din lønn.'' Var nok ikke klar nok der, nei. Var jobben min som betalte ut, og det var derfor jeg fikk fulle feriepenger. Men de kan vel ikke ta fra deg feriepenger du allerede har tjent opp? Skulle forresten ikke forundre meg det aller minste! 0 Siter
Gjest ingen erfaring Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Kommer an på om trygden eller jobben din betaler ut din lønn. Da jeg var sykemeldt fikk jeg lønn av min jobb og de fikk det utbetalt av NAV, og da fikk jeg feriepenger som tidligere... Hvis arb. giver ikke forskutterer lønn, og du får direkte fra NAV er det kun for 48 dager! Jeg får utbetalt min lønn fra jobben min, ikke NAV. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.