Gå til innhold

Pinnekjøtt, butikk eller hos kjøttdisk

Anbefalte innlegg

Gjest bortkastet penger?
Skrevet

Jeg kjøpe pinnekjøtt til over 300 kr. kg hos kjøtthandleren. Ser at det hadde vært mye billigere å kjøpe kjøtt i vanlig butikk. Ville det vært noe smaksforskjell om jeg hadde kjøpt innpakket pinnekjøtt på rema 1000 eller fra noen andre butikker?

Skrevet

Det kan godt hende at det er smaksforskjell, men jeg har ihvertfall aldri fått billig pinnekjøtt som jeg syntes var dårlig. Uansett om jeg har kjøpt ferdig-vannet pinnekjøtt fra Rema, eller tørket billig pinnekjøtt til 150kr/kilo på Ica - eller dyrere spesialpinnekjøtt til 250 kroner kiloen - så har jeg sittet og nytt et fantastisk deilig måltid når det er ferdig tilberedt. :-)

Faktisk synes jeg det er tendenser til at billig pinnekjøtt har mer kjøtt per kilo, fordi det noble pinnekjøttet er mer elegant i stykkene, dvs har hele ribbeinet intakt. Men det er jo ikke på ribbeinet det meste av kjøttet er.. :-)

Skrevet

Jeg synes at "man får det man betaler for" stemmer generelt bra. Vi spiste det dyre pinnekjøttet på julekvelden og hadde en middag med det billige før jul. Det var iallefall en stooor forskjell på kjøttet. Det billige alternativet hadde tørrere kjøtt, og det var også mye mindre kjøtt på kiloen.

Gjest bortkastet penger
Skrevet

Det kan godt hende at det er smaksforskjell, men jeg har ihvertfall aldri fått billig pinnekjøtt som jeg syntes var dårlig. Uansett om jeg har kjøpt ferdig-vannet pinnekjøtt fra Rema, eller tørket billig pinnekjøtt til 150kr/kilo på Ica - eller dyrere spesialpinnekjøtt til 250 kroner kiloen - så har jeg sittet og nytt et fantastisk deilig måltid når det er ferdig tilberedt. :-)

Faktisk synes jeg det er tendenser til at billig pinnekjøtt har mer kjøtt per kilo, fordi det noble pinnekjøttet er mer elegant i stykkene, dvs har hele ribbeinet intakt. Men det er jo ikke på ribbeinet det meste av kjøttet er.. :-)

Takk for svar til dere begge. Ser nå at man kan få pinnekjøtt til 59 kr. kg i butikken. Da blir det jammen stor prisforskjell. Så tror jeg prøver på butikken sin neste gang.:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...