Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med ME i ca 5 år, men er nå tilnærmet frisk. Kroppen er selvfølgelig i dårlig tilstand etter mange år i ro, og kondisjonen er på et minimum. Det siste året har jeg beveget meg litt utendørs, som vil si korte turer. Blir fort sliten og får vondt i ryggen.

Men nå er jeg såpass frisk at jeg vil begynne å trene for å få enda mer overskudd, men aner ikke hvor jeg skal begynne! Har lyst til å trene på treningssenter for å få variasjon. Er det styrke og kondisjon jeg skal satse på? Apparater? Hvor mye og hvor ofte? Hvis noen her har greie på trening tar jeg gjerne imot tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321191-opptrening-etter-langvarig-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du be legen om en henvisning til fysioterapeut? Da vil du få råd og forslag til øvelser som er tilpasset deg, noe jeg tror er en fordel når det er snakk om opptrening etter langvarig sykdom. Vanlig "dårlig form/ikke trent på lenge" tror jeg det er lettere å komme med generelle anbefalinger til.

Du skal kunne få råd og tilpasset opplegg på treningssentere også, men jeg tror det kan være vanskelig å vurdere hvor godt kvalifiserte de som jobber der er. Opptrening etter sykdom kan noen ganger kreve at det tas spesielle hensyn, og det er ikke alltid ansatte på treningssentere er flinke nok til å vurdere om det er nødvendig og ev. tilrettelegge opplegget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...