Hushjelpen Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Vi skal bort og spise om 2 timer og jeg rekker ikke lage brød før den tid... Men jeg rekker å sette deigen. Spørsmålet mitt er bare om den kan stå i 4-5 timer og heve, eller om den da blir ødelagt? Jeg kan jo bare sette den i former i tilfelle og stke når vi kommer hjem...??? Går dette, og ev hvordan er det best og "pakke den inn" inn heving? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Jeg har iallefall latt f.eks. pizza- eller bolledeig heve så lenge og det har gått helt fint. Vil tro det samme gjelder for brøddeig? 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Jeg tror jeg ville ha venta litt nærmere avreise til middagen, satt deigen, latt den forheve litt før den havna i formene, og så sette det hele et kjølig sted til heving. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 La den kaldheve i kjøleskap i minst to timer. Jeg gjør alltid det med pizzadeig, og deigen blir bare mye bedre å jobbe med. Jeg lager ofte deigen dagen i forveien og lar den bare stå i kjøleskapet. 0 Siter
Gimmick Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Jeg hever iallefall alt så lenge som mulig.. Vet at mamma ofte setter bolledeig før hun går på jobb.. (når hun kommer hjem er det bolledeig langt utover kjøkkenbenken:)) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.