Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Altså - noen ganger, som i dag, når jeg pusher meg selv et skritt lenger enn før, så reagerer jeg etterpå med skikkelig irritasjon og fryser veldig.

I dag var jeg på fjellet, en herlig tur. 1 1/2 time opp og 1 time ned ca. Ganske bratt og dobbelt så langt som jeg har klart før.

Ble noen små pauser underveis. Ble ikke noe særlig kald før de siste 5-10 min kanskje, da falt temperaturen ganske fort. Men var ikke veldig kald når jeg kom inn.

Men har bare blitt kaldere og kaldere etterpå. Har både spist og drukket varmt, ulltepper og sauskinn og sittet ved ovnen. Men først nå, nesten tre timer senere begynner varmen å komme litt. Bisk og irritabel mot de stakkars pusene er jeg også.

Er det bare en del av dealen når man pusher grensene litt, eller er det ting som hjelper, f.eks åssen mat man spiser før og etter. Og er det vanlig eller er jeg like snål her som på mange andre områder?

Var for øvrig en fantastisk tur, fikk se solen gå ned bak et annet fjell, nydelig utsikt og deilig luft! :) Og godt å klare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321274-kulde-og-irritasjon-etter-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Sahoda

Jeg fikk det akkurat som deg når jeg kom hjem fra gåturen i dag. Følte meg så kald og rar i timer etterpå, men ikke med en gang jeg kom inn. Jeg drakk te og pakket meg inn i masse klær, men fikk ikke tilbake varmen før etter timer. Jeg antar at det har noe med at forbrenningen øker for at vi skal holde varmen ute og den synker etter en stund inne og da blir kroppstemperaturen lavere, men jeg vet ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...