Stankonia Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Hva burde jeg blande druesukkeret med? Og har væske mengden noe å si eller skal jeg bare få sukkeret ned? Og dette tas rett etter trening? Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svar Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 hei du bør være forsiktig med å ta inn for mye druesukker for hver trening. Det er mye bedre å spise et karbohydratmåltid ca 2t før du trener. Aller helst skal druesukkeret i tilfelle inntas like etter at du har startet treningen/oppvarmingen - ca. 5-10min. Dette bør tas med en god del væske, slik at inntaket ikke blir for søtt. Hvis det bli for søtt, vil sukkeret trekke vannet UT av cellene, og resultatet vil bli svært nedsatt kapasitet til trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Blander med vann til det smaker nogenlunde godt, og tas rett etter trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stankonia Skrevet 25. juli 2001 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2001 Blander med vann til det smaker nogenlunde godt, og tas rett etter trening. Hva er sukkeret godt for a? Det er raske karbohydrater bare? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Hva er sukkeret godt for a? Det er raske karbohydrater bare? Du fyller opp igjen tomme glycogendepoer (energilagre) så du kommer i anabol fase. Blodsukkeret stabiliseres også igjen ved at glycogen blir gjort om til glucagon som brukes til å høyne blodsukkeret(som forklart i innlegg lenger ned). Med druesukker vil du få mye raske carbs på en gang så insulin nivået må komme til for å senke blodsukkeret før det blir for høyt. Og det gjør insulinet ved å dra med seg glucose(først glycogen, så glucagon, så til slutt glucose i blodet) samt aminosyrer osv ut i musklene. Derfor skal du også innta protiner sammen eller etter druesukkeret så at du kan få proteinene raskt på plass etter endt økt. Dette gikk satans fort, mulig det var no småfeil, kan kikke på det senere. Men må ut en tur... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Druesukker hører ikke hjemme i kroppsbyggerland: http://www.trim.no/forum/index.asp?board=1&g=1&m=1442 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Druesukker hører ikke hjemme i kroppsbyggerland: http://www.trim.no/forum/index.asp?board=1&g=1&m=1442 Det blir jo litt feil da! Har ikke i seg druesukker hele dagen. Det er BARE etter trening. Og etter trening suger kroppen til seg karbohydratene raskere enn lynet, så hvorfor ikke ta karbohydrater med høy GI, så det kommer raskt i blodbanen slik at kroppen kommer raskest mulig i anabol fase? Ta feks. rosiner.. Synes du det er dumt å spise? Rosiner har karbohydrater/sukker med omtrent samme GI som druesukker. Kunne spist det etter trening, men det er lettere å drikke druesukker AKKURAT som det er lettere å ta et par proteinshaker istedet for å lage seg et helt måltid. Druesukker er karbohydrater.. Og du nevnte gainer som et fint tillskudd, men du visste kanskje ikke det at de fleste gainere er tilsatt druesukker ol. for akkurat den grunnen jeg har forklart over her.. Samme med en del kreatin på markedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semafor Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Det blir jo litt feil da! Har ikke i seg druesukker hele dagen. Det er BARE etter trening. Og etter trening suger kroppen til seg karbohydratene raskere enn lynet, så hvorfor ikke ta karbohydrater med høy GI, så det kommer raskt i blodbanen slik at kroppen kommer raskest mulig i anabol fase? Ta feks. rosiner.. Synes du det er dumt å spise? Rosiner har karbohydrater/sukker med omtrent samme GI som druesukker. Kunne spist det etter trening, men det er lettere å drikke druesukker AKKURAT som det er lettere å ta et par proteinshaker istedet for å lage seg et helt måltid. Druesukker er karbohydrater.. Og du nevnte gainer som et fint tillskudd, men du visste kanskje ikke det at de fleste gainere er tilsatt druesukker ol. for akkurat den grunnen jeg har forklart over her.. Samme med en del kreatin på markedet. Slutter meg til det Synch skriver. Hvordan i all verden kan du si dette, Mr. Oppheim? Å dra inn vitaminer, mineraler osv. i energitilskudd etter trening er totalt irrelevant, hva tror du sportsdrikker inneholder? Og druesukker er hurtig omsettelig, og man får dermed utnyttet kroppens hyperkompensasjon av tapt energi. Jo tidligere denne energien når blodet, jo hurtigere vil kroppen gå ut av den katabole fasen. Dette vil gå altfor fort til å på noen som helst måte kunne provosere frem diabetes, eller kan du forelegge meg noen forskning somviser dette? Er enig med Synch i at du tar dette helt ut av sammenheng. Personlig vil jeg påstå at 30-40gr. myseprotein sammen med 60-70gr. druesukker er en genial kombo etter styrketrening - inntas med mye væske! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 27. juli 2001 Del Skrevet 27. juli 2001 Det blir jo litt feil da! Har ikke i seg druesukker hele dagen. Det er BARE etter trening. Og etter trening suger kroppen til seg karbohydratene raskere enn lynet, så hvorfor ikke ta karbohydrater med høy GI, så det kommer raskt i blodbanen slik at kroppen kommer raskest mulig i anabol fase? Ta feks. rosiner.. Synes du det er dumt å spise? Rosiner har karbohydrater/sukker med omtrent samme GI som druesukker. Kunne spist det etter trening, men det er lettere å drikke druesukker AKKURAT som det er lettere å ta et par proteinshaker istedet for å lage seg et helt måltid. Druesukker er karbohydrater.. Og du nevnte gainer som et fint tillskudd, men du visste kanskje ikke det at de fleste gainere er tilsatt druesukker ol. for akkurat den grunnen jeg har forklart over her.. Samme med en del kreatin på markedet. Hei, nei da, bare kjør på med sukker. Jeg bare kom med min egen mening. Jeg sa forøvrig også for 7-8 år siden at utøvere burde spise mer fett og litt mindre protein. Den gang var det helt på jordet, men se trenden i dag. Kostholdet, hvordan det skal være, er en motesak og trend som skifter hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 27. juli 2001 Del Skrevet 27. juli 2001 Hei, nei da, bare kjør på med sukker. Jeg bare kom med min egen mening. Jeg sa forøvrig også for 7-8 år siden at utøvere burde spise mer fett og litt mindre protein. Den gang var det helt på jordet, men se trenden i dag. Kostholdet, hvordan det skal være, er en motesak og trend som skifter hele tiden. Kan nok stemmer det med fettet, men proteinet synes jeg da det er helt motsatt med. _Mer jo bedre_ virker det som de fleste følger, selv om noen går litt over streken etter min mening. Jeg synes 4g/kg er for mye, mens andre synes 2g/kg er for mye. Så det blir jo litt vansklig å si hva som er for mye.. Og kroppsbygger-magasiner har mye skyld i det at folk spiser mye proteiner, og kanskje mer enn nødvendig (reklame påvirkning osv). Så det er vel ikke blitt mindre proteiner de siste 7-8 årene, heller mer.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.