Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ole-Jonny

Hei. Jeg har i lengre tid hatt problemer med smerter i begge knærne. Jeg er mann og 26 år. Det er er ikke smerte hele tiden, men kommer ved enkelte aktiviteter/gjøramål. Bl.a. kan det komme hvis det er kaldt. Eller ved spasering på asfalt, tur i fjellet (da spesielt på vei ned fra fjellet). Ellers kommer det ved ballspill av forskjellig slag. Ellers kan det komme hvis jeg har jobbet i sittende stilling o.l en stund. Og når jeg reiser meg virker knærne helt stive og jeg får smerter. Smertene forekommer som lammelser som går gjennom hele kroppen. Smerten virker å komme fra inne i knærne en plass uten at jeg helt kan si nøyaktig hvor. Jeg har en stillesittende jobb og har drevet en del med ballspill, men har i senere tid blitt dårligere på oppvarming før spill. Jeg har fått høre at ytre lårmuskulaturen min virker veldig stram, som evt kan føre til spenninger som kan føre til smerte i knær. Stemmer dette? Utenom dette har jeg tatt MR av begge knærne som har vist normal slitasje. Har du noen råd for hva jeg kan gjøre, hvem jeg kan oppsøke, hvordan jeg kan trene det opp igjen. Har lyst å unngå en operasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321493-smerter-i-kn%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...