Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ulvehunger med første mann, og spiste enormt, men det var vanlig mat - skive og middag i store mengder. La på meg 23 kilo, men alt forsvant igjen.

Med jentene hadde jeg liten apetitt første halvdel av svangerskapet, men normal apetitt de siste månedene (dvs jeg spiser vanligvis ganske godt). La på meg 20 og 17 kilo. Jeg tok av meg alt + et par til etter ammingen av andremann, men kom aldri ned på samme nivå igjen etter tredjemann - mangler vel ca 5 kilo på det, og de er urseige!!!

Du skulle sett meg i ammeperioden etter at jeg fikk sistemann! Jeg åt som en hest og kunne gjerne sette til livs 10 svære brødskiver i et måltid. Jeg spiste så jeg var flau.....

Når ammeperioden var over (etter nesten to år) måtte jeg jobbe for å gå opp de to ekstra kiloene jeg hadde mista, så jeg tror rett og slett kroppen min måtte ha så mye mat for å kunne fungere som den skulle....

Fortsetter under...

3 kilo er vel ikke mye når man er så mye som 17 uker på vei? (Lenge siden jeg var gravid, så jeg husker ikke helt...). Så vidt jeg kan huske, så hadde jeg iallefall gått opp halvparten av kiloene halvveis i svangerskapet (tror jeg?).

Ellers synes jeg du skal spise sunt og ofte, så regulerer det seg som regel selv :)

Nei det er kanskje ikke det, men ser for meg at det blir betraktelig mer hvis jeg fortsetter dette etegilde. ;)

Nei det er kanskje ikke det, men ser for meg at det blir betraktelig mer hvis jeg fortsetter dette etegilde. ;)

Tja, det var det da ;)

Hiv ut all usunn mat og kos deg med resten av det som er i huset. Når man går rundt småkvalm er det lett å småspise døgnet rundt ;)

Tja, det var det da ;)

Hiv ut all usunn mat og kos deg med resten av det som er i huset. Når man går rundt småkvalm er det lett å småspise døgnet rundt ;)

Ja det er nettopp det som er problemet, men jeg får ta et tak i kjøkkenskapene og forberede måltidene før jeg blir for sulten.

Ja kvalmen har jeg tatt opp med lege, men det er ikke så mye hjelp å få i tabletter som gjør at man blir trøtt og ikke kan kjøre bil. Har barn i bhg og er dermed avhengig av bil.

Og tennene er jeg veldig bekymret for ja, men vann hjelper dårlig på kvalme.

Dilemmaet mitt er om jeg skal velge sukkerfri brus i stedet, men jeg har fått for meg at vanlig sukker er bedre for barnet enn disse erstatningene.

''men jeg har fått for meg at vanlig sukker er bedre for barnet enn disse erstatningene.''

Det tror jeg du har rett i.

Mine unger fikk masse cola før de ble født. Tror ikke det skadet dem,- men jeg fikk kanskje et hull eller to ekstra,- det kan godt hende. Men er man kvalm så er man kvalm.

For så spise sundt må du kun ha tilgang på sunn mat. Så rydd i kjøleskap og skap.

Ha gjerne ferdigretter i kjøleskapet så du har noe å ty til når du føler deg sulten. Ta da små-posjoner av dette i stedet for alt det andre usunne.

Om du spiser sunn mat og små måltider vil blodsukkeret bli stabilt. Dette fører igjen til at du føler deg mindre kvalm og mer fornøyd (og mett)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...