pekkaline Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Skrevet 7. januar 2009 Den bærbare er hovedsakelig i stua, og vi drar den med der vi finner det for godt å sitte. Den er ofte på kjøkkenet, uten at det er noe problem i fhd til smuss. Men vi har stort kjøkken. Ville ikke hatt den på kjøkkenbenken akkurat. Stasjonær PC - hva er det? Vi har visst en stående på gjesterommet. Tror ikke den er brukt på et par år, men den funker visst, og den står nå der. Jeg liker ikke sitte med slike bærbare....men innser at jeg bør tenke grundig over det om vi skal få større plass her. Da trengs ikke et helt møbel kun til data. 0 Siter
pekkaline Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Skrevet 7. januar 2009 Nå har jeg målt den nye pc-benken, og den er 67 cm. Den tar utrolig liten plass i forhold til den gamle som tok en hel vegg. Denne er diskret plassert i en krok Kjøkkenet vårt er ca 20 kvm, så jeg har plassert laptopen langt fra kokeplatene. Tror ikke det er noe fettsprut helt hit. Det går sikkert fint, det er jo vel helst bare når den varme stekepannen skylles at det oser overalt... Det dumme med å kjøpe en enkel benk er alle ledningene. Jeg bør vurdere sterkt å bruke bærbar jeg også. hm... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Det går sikkert fint, det er jo vel helst bare når den varme stekepannen skylles at det oser overalt... Det dumme med å kjøpe en enkel benk er alle ledningene. Jeg bør vurdere sterkt å bruke bærbar jeg også. hm... Jeg likte heller ikke bærbær før, og ville helst ikke ha det. Men nå er jeg frelst. Kan sitte hvor som helst, og lett å rydde bort. (Selv om den sjelden blir rydda bort). 0 Siter
AAA Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Laptopen min står som regel på disken på kjøkkenet, der med barkrakkene. Den stasjonære står på en pult i kjellerstuen. :-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har min laptop på spisebordet. Vi har åpen kjøkkenløsning med spisebordet mellom kjøkken og stue. Her har jeg oversikten over det meste ;o) Spisebordet er så stort at der kan den stå uten at jeg må flytte den når vi spiser. Sambo sitter med sin laptop i en av godstolene. Den stasjonære står på kontoret på loftet. Den er det mest guttungen som bruker, jeg føler meg så ensom når jeg sitter der ;o) Stasjonær på kjøkkenet tror jeg ikke at jeg ville ha hatt. Spørs litt på hvor stort kjøkkenet er, om du klarer og lage en krok slik at den ikke blir ruvendes der den står. Så det kommer egentlig an på hvordan kjøkkenet ditt er. Vi har mye benkeplass, men ikke som passer til en pc. Sitte med pcen er en såpass stor del av dagen vår, at vi må netsen ha dem i stua, ellers ser vi ikke hverandre ;o) 0 Siter
Gjest mamsemor Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Har en avskjermet del i stua (en delevegg) hvor vi har datapult, hyller med permer o.l. som den stasjonære står ved. Laptoppen min står ved kjøkkenbordet, laptoppen til ungene blir brukt i stua, da det trådløse nettet ikke rekker inn på rommene. De må rydde vekk pc`ene hver kveld. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Akkurat nå sitter jeg på kjøkkenet. Jeg har en laptopp som jeg bare bruker til surfing, og den har jeg som regel på kjøkkenet. Typisk mens jeg venter på middagen. Den stasjonære som jeg jobber med, står på kontoret. Jeg har aldri opplevd at laptoppen blir full av fett. Men når den ikke er i bruk, så ligger den sammenslått i en krok på stuen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Den stasjonære står på stua og jeg hadde aldri satt den på kjøkkenet! Med mindre man har stooort kjøkken, veldig god ventilasjon og har mulighet for å ha flere meter mellom pc og kokesone. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Laptop på kjøkkenet. Egentlig står pc'n alltid på kontoret *kremt* 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Jeg liker ikke sitte med slike bærbare....men innser at jeg bør tenke grundig over det om vi skal få større plass her. Da trengs ikke et helt møbel kun til data. Bærbar er altfor lettvint... Da kan man ta den med hvor som helst, og bruker den altfor mye. En fordel med å kunne ha den på kjøkkenet er at både gubben og jeg har blitt flinkere til å lage nye matretter med oppskrift fra Internett. 0 Siter
pekkaline Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Skrevet 8. januar 2009 Bærbar er altfor lettvint... Da kan man ta den med hvor som helst, og bruker den altfor mye. En fordel med å kunne ha den på kjøkkenet er at både gubben og jeg har blitt flinkere til å lage nye matretter med oppskrift fra Internett. Det hadde ikke gjort noe å prøve ut noe nytt nei 0 Siter
pekkaline Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Skrevet 8. januar 2009 Laptopen min står som regel på disken på kjøkkenet, der med barkrakkene. Den stasjonære står på en pult i kjellerstuen. :-) Jeg forstår hvorfor du da kanskje bruker laptopen mest Litt kjedelig å sitte i kjellerstua alene... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Har arbeidsrom hvor pc'n (dvs. Mac'en) bor, men den er mye med rundt i huset. Tar den ofte med på kjøkkenet om jeg skal sjekke oppskrifter når jeg skal lage mat. Eller i sofaen, om jeg skal surfe og dole litt . Hvor fett kan det egentlig være på kjøkkenet - du har vel vifte? Ville ikke hatt betenkeligheter med å ha pc'en der, om det var egnet plass til den. Selv ville jeg ikke hatt stasjonær pc hjemme, om jeg kunne velge. 0 Siter
pekkaline Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Skrevet 8. januar 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1231397357' post='4058704] Jeg har min laptop på spisebordet. Vi har åpen kjøkkenløsning med spisebordet mellom kjøkken og stue. Her har jeg oversikten over det meste ;o) Spisebordet er så stort at der kan den stå uten at jeg må flytte den når vi spiser. Sambo sitter med sin laptop i en av godstolene. Den stasjonære står på kontoret på loftet. Den er det mest guttungen som bruker, jeg føler meg så ensom når jeg sitter der ;o) Stasjonær på kjøkkenet tror jeg ikke at jeg ville ha hatt. Spørs litt på hvor stort kjøkkenet er, om du klarer og lage en krok slik at den ikke blir ruvendes der den står. Så det kommer egentlig an på hvordan kjøkkenet ditt er. Vi har mye benkeplass, men ikke som passer til en pc. Sitte med pcen er en såpass stor del av dagen vår, at vi må netsen ha dem i stua, ellers ser vi ikke hverandre ;o) Du har det som plomma i egget du Nå har vi bestilt nye kjøkkenmøbler, så i første omgang har jeg vunnet frem med at den skal stå i stua. Så får vi vurdere om vi kjøper en mindre databenk etterhvert... Mannen min skulle kjøpe ei hobbyplate i dag og lage en liten benk på to cd-søyler vi har. Den blir grei til laptopen, og spesielt bra for dattera vår 0 Siter
pekkaline Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Skrevet 8. januar 2009 Har en avskjermet del i stua (en delevegg) hvor vi har datapult, hyller med permer o.l. som den stasjonære står ved. Laptoppen min står ved kjøkkenbordet, laptoppen til ungene blir brukt i stua, da det trådløse nettet ikke rekker inn på rommene. De må rydde vekk pc`ene hver kveld. Fin løsning med skillebenk! 0 Siter
pekkaline Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Skrevet 8. januar 2009 Akkurat nå sitter jeg på kjøkkenet. Jeg har en laptopp som jeg bare bruker til surfing, og den har jeg som regel på kjøkkenet. Typisk mens jeg venter på middagen. Den stasjonære som jeg jobber med, står på kontoret. Jeg har aldri opplevd at laptoppen blir full av fett. Men når den ikke er i bruk, så ligger den sammenslått i en krok på stuen. Fordelen er jo at den blir sammenslått ja. En stasjonær er ikke helt enkel å lukke sammen. Det er jo koselig å sitte på kjøkkenet. Før brukte jeg å ha en liten radio i vinduskarmen. Må få kjøpt meg en ny 0 Siter
pekkaline Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Skrevet 8. januar 2009 Den stasjonære står på stua og jeg hadde aldri satt den på kjøkkenet! Med mindre man har stooort kjøkken, veldig god ventilasjon og har mulighet for å ha flere meter mellom pc og kokesone. Takk. Kjøkkenet mitt er vel ca 3x5meter. Jeg hadde ikke fått plass til denne kolossen av en databenk. Foretrekker stua 0 Siter
pekkaline Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Skrevet 8. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231409640' post='4058823] Laptop på kjøkkenet. Egentlig står pc'n alltid på kontoret *kremt* Ja for du jobber jo hele tiden *nikker* 0 Siter
pekkaline Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Skrevet 8. januar 2009 Har arbeidsrom hvor pc'n (dvs. Mac'en) bor, men den er mye med rundt i huset. Tar den ofte med på kjøkkenet om jeg skal sjekke oppskrifter når jeg skal lage mat. Eller i sofaen, om jeg skal surfe og dole litt . Hvor fett kan det egentlig være på kjøkkenet - du har vel vifte? Ville ikke hatt betenkeligheter med å ha pc'en der, om det var egnet plass til den. Selv ville jeg ikke hatt stasjonær pc hjemme, om jeg kunne velge. ''Selv ville jeg ikke hatt stasjonær pc hjemme, om jeg kunne velge.'' Gammel vane vond å vende... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Fordelen er jo at den blir sammenslått ja. En stasjonær er ikke helt enkel å lukke sammen. Det er jo koselig å sitte på kjøkkenet. Før brukte jeg å ha en liten radio i vinduskarmen. Må få kjøpt meg en ny ''Fordelen er jo at den blir sammenslått ja. En stasjonær er ikke helt enkel å lukke sammen.'' Likevel vil jeg tro en stasjonær tåler evt. "fete omgivelser" bedre enn en bærbar. En bærbar pc er veldig sårbar om den blir stående åpen. Blir tastaturet på en stasjonær for fettete eller skadet på annen måte er det bare å kjøpe nytt til et par hundre kroner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.