Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er heldigvis ingen godtegris, men mer glad i mat. Og når jeg får lyst på noe å momse på (pølse, burger, potetgull) så bare tar jeg meg på magen og kjenner det smådisser når jeg går, da blir lysta borte :)

Vær sterk, gå forbi! Tenk på deg selv i bikini. Jeg

Gjest ViViola

Helt enig - men gud så stolt jeg er over at jeg har stått imot! Den aller, aller beste marsipanen er den som står framme på alle disker før jul, disse små grisene. Nå etter jul er de enda bedre, litt halvtørre i kantene - mmmmm!

Som sagt - har stått imot! Og skal fortsette med det!!!! Ja, det skal jeg! Jeg SKAL!!!!!

Helt enig - men gud så stolt jeg er over at jeg har stått imot! Den aller, aller beste marsipanen er den som står framme på alle disker før jul, disse små grisene. Nå etter jul er de enda bedre, litt halvtørre i kantene - mmmmm!

Som sagt - har stått imot! Og skal fortsette med det!!!! Ja, det skal jeg! Jeg SKAL!!!!!

Bra siden disse grisene består for det meste av sukker!

Annonse

Gjest Elextra

En liten marsipangris ropte så ynkelig på meg da jeg var innom kiosken for å kjøpe nytt Flexikort i går... :/

Og fordleden, da jeg hadde planer om å følge opp den før omtalte treningen i kjelleren, ringte jammen en venninne og minnet meg om kveldens boksirkeltreff med tilhørende ost og vin...

Ska'kke være lett!

Jeg er heldigvis ingen godtegris, men mer glad i mat. Og når jeg får lyst på noe å momse på (pølse, burger, potetgull) så bare tar jeg meg på magen og kjenner det smådisser når jeg går, da blir lysta borte :)

Vær sterk, gå forbi! Tenk på deg selv i bikini. Jeg

To late... At de har nidar og sånt til halv pris takler jeg, men sånn goood marsipan... Sukk!! Legemt er skrøbelig iblant. Menmen, en sprekk er en sprekk, på ´an igjen! Og mange skritt i dag skal det bli!

Bravo!!! I dag klarer jeg det!

Jeg synes faktisk at kransekake (den må være seig og ikke for godt stekt) er mye bedre enn marsipan. Eller marsipanbrødene fra Anthon Berg er jo gode, da, men generelt synes jeg marsipan blir altfor søtt.

Annonse

Jeg sliter med ryggen og kommer meg ikke på noen butikk for å få kjøpt..

Men jeg har vel spist min del denne jula, så bør gå bra uten, men skulle gjerne hatt en pose med blandet julemarsipan og sjokoladebiter, det er akkurat nok til en kveld.

Søren, nå fikk jeg skikkelig lyst på altså!!

Gjest ViViola

Jeg synes faktisk at kransekake (den må være seig og ikke for godt stekt) er mye bedre enn marsipan. Eller marsipanbrødene fra Anthon Berg er jo gode, da, men generelt synes jeg marsipan blir altfor søtt.

''men generelt synes jeg marsipan blir altfor søtt.''

For søtt?? FOR SØTT???? Kan noe bli "for søtt"??? Niks!

:-)

(Men jeg er enig det med kransekake, altså!)

Gjest ViViola

En liten marsipangris ropte så ynkelig på meg da jeg var innom kiosken for å kjøpe nytt Flexikort i går... :/

Og fordleden, da jeg hadde planer om å følge opp den før omtalte treningen i kjelleren, ringte jammen en venninne og minnet meg om kveldens boksirkeltreff med tilhørende ost og vin...

Ska'kke være lett!

Ting skjærer seg, gitt, og man må jo prioritere! Og da prioriterer man det viktigste først! :-)

''men generelt synes jeg marsipan blir altfor søtt.''

For søtt?? FOR SØTT???? Kan noe bli "for søtt"??? Niks!

:-)

(Men jeg er enig det med kransekake, altså!)

''' FOR SØTT???? Kan noe bli "for søtt"???''

Ja, definitivt. Etter min smak er det veldig mye som er for søtt, og når jeg en sjelden gang baker kaker, tar jeg alltid mindre sukker enn det står i oppskriften. Krem er også best når det bare er LITT sukker i, og marsipankake er altfor søtt for meg.

I jula var jeg i et spiseselskap, og da la jeg merke til at flere av kvinnene var veldig forsiktige med selve maten og forsynte seg stort sett med salat, men de gumlet konfektbiter til den store gullmedalje. Hos meg er det omvendt. Jeg langer i meg med ordentlig mat, men er ikke så glad i søtsaker.

Gjest ViViola

''' FOR SØTT???? Kan noe bli "for søtt"???''

Ja, definitivt. Etter min smak er det veldig mye som er for søtt, og når jeg en sjelden gang baker kaker, tar jeg alltid mindre sukker enn det står i oppskriften. Krem er også best når det bare er LITT sukker i, og marsipankake er altfor søtt for meg.

I jula var jeg i et spiseselskap, og da la jeg merke til at flere av kvinnene var veldig forsiktige med selve maten og forsynte seg stort sett med salat, men de gumlet konfektbiter til den store gullmedalje. Hos meg er det omvendt. Jeg langer i meg med ordentlig mat, men er ikke så glad i søtsaker.

... og derfor er ikke du overvektig...

Sukk. Vi er så utrolig flinke til å lure oss selv, vi damer, som tror at bare vi sparer på maten kan vi spise hva vi vil. Huff.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...