Gjest trenger kjerringråd Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg skulle først fjerne stearin fra en lysestake, og helte kokende vann over, mens jeg holdt den over en plastbolle. Ville jo ikke holde den over vasken, for at ikke stearinen (når avkjølt) skulle tette vasken.... Resultatet ble: Et syltynt lag stearin sitter igjen på lysestaken (fikk ikke fjernet det uansett hvor mye jeg gned). Et enda tynnere lag stearin dekker bunnen av plastbollen (ja jeg er glad dette ikke havnet i vasken). Har hørt man kan legge ting i fryseren, men plastbollen får ikke plass inni den (liten fryser). Må jeg bare hive den? 0 Siter
Hushjelpen Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg vasket nettopp en glasslysestake med masse sterarin på i vaskemaskinen jeg, den var skinnende ren når den var ferdig den:o) 0 Siter
Luska Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg vasket nettopp en glasslysestake med masse sterarin på i vaskemaskinen jeg, den var skinnende ren når den var ferdig den:o) I vaskemaskinen?? ;o) 0 Siter
Gjest trenger kjerringråd Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg vasket nettopp en glasslysestake med masse sterarin på i vaskemaskinen jeg, den var skinnende ren når den var ferdig den:o) Vaskemaskinen?!?? Oj da. Jeg håper du mener oppvaskmaskinen?! 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Pleier å helle kokende vann på til det er borte, jeg. Ikke noe skrubbing - alt borte :-) 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg pleier å skylle under glohett vann,og ja, jeg lar alt renne i avløpet på kjøkkenet. Etter endt økt koker jeg vann i vannkoker og heller i avløpet. Da forsvinner eventuell stearin i "intet". Jeg har aldri hatt problem med tett avløp ihvertfall. Å knote med varmvann i en plastbolle duger ikke, det må mengder til,og skikkelig varmt vann. 0 Siter
Hushjelpen Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Vaskemaskinen?!?? Oj da. Jeg håper du mener oppvaskmaskinen?! Hahahah, selvfølgelig oppvaskmaskinen!!! Går litt fort innimellom:o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.