Gå til innhold

Fjerne stearin fra plastbolle

Anbefalte innlegg

Gjest trenger kjerringråd
Skrevet

Jeg skulle først fjerne stearin fra en lysestake, og helte kokende vann over, mens jeg holdt den over en plastbolle. Ville jo ikke holde den over vasken, for at ikke stearinen (når avkjølt) skulle tette vasken....

Resultatet ble: Et syltynt lag stearin sitter igjen på lysestaken (fikk ikke fjernet det uansett hvor mye jeg gned).

Et enda tynnere lag stearin dekker bunnen av plastbollen (ja jeg er glad dette ikke havnet i vasken).

Har hørt man kan legge ting i fryseren, men plastbollen får ikke plass inni den (liten fryser). Må jeg bare hive den?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vasket nettopp en glasslysestake med masse sterarin på i vaskemaskinen jeg, den var skinnende ren når den var ferdig den:o)

Skrevet

Jeg vasket nettopp en glasslysestake med masse sterarin på i vaskemaskinen jeg, den var skinnende ren når den var ferdig den:o)

I vaskemaskinen?? ;o)

Gjest trenger kjerringråd
Skrevet

Vaskemaskinen?!?? Oj da.

Jeg håper du mener oppvaskmaskinen?!

mil1365380270
Skrevet

Pleier å helle kokende vann på til det er borte, jeg. Ikke noe skrubbing - alt borte :-)

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg pleier å skylle under glohett vann,og ja, jeg lar alt renne i avløpet på kjøkkenet. Etter endt økt koker jeg vann i vannkoker og heller i avløpet. Da forsvinner eventuell stearin i "intet". Jeg har aldri hatt problem med tett avløp ihvertfall. Å knote med varmvann i en plastbolle duger ikke, det må mengder til,og skikkelig varmt vann.

Annonse

Skrevet

Vaskemaskinen?!?? Oj da.

Jeg håper du mener oppvaskmaskinen?!

Hahahah, selvfølgelig oppvaskmaskinen!!!

Går litt fort innimellom:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...