Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Miriamm

Tror nok ammingen hadde mye å si for mitt vekttap. Selv om jeg ved 4-6 måneder begynte også med annen mat, blir babyen større, og dier stadig mer.

I tillegg var jeg svært aktiv - jeg nøt fritiden og gikk gjerne et par timer hver dag + minst én lengre tur i uken. Da jeg begynte på jobb igjen siste gangen veide jeg faktisk ørlite mindre enn før jeg ble gravid (men det har tatt seg opp siden...).

Du får det nok tøffere når du ikke ammer, og må dermed være flinkere med kosten enn jeg var for å gå ned i vekt. Andre kan sikkert rådgi bedre om dette. Lykke til!

Tusen takk alle sammen, dette var nyttig for meg. Får lyst til å hive meg på lavkarbo-diett. Har lest en del på nett nå. Syns også det høres deilig ut å starte dagen med smoothie, men det er vel rake motsetning av lavkarbo eller?

Vet ikke...

Høres smart ut som Lillemus sier, spise litt mindre, bevege seg mer ;) hehe...det skal jeg klare. Takk for oppmuntringene alle sammen!!

Hei Miriamm!

Nå har du jo tatt det første steget, så bare til å komme seg i gang!

Legg inn to gåturer i uke sammen med en eller flere gode veninner. Er nydelig å lufte seg før sengetid og samtidig nyte alenetid med gode venner!

Spis lite og ofte, og masse lykke til! Kast deg gjerne på gjengen som fast rapporterer inn hvordan det har gått hver uke, det er motiverende og strukturerende! Jeg veier meg fast hver mandag nå, begynte for halvannen uke siden.

Brett opp ermene, stålsett viljen og kom i gang!

Flott at du er ute og går- det er super for både den lille og deg.

Jeg vil anbefale deg å spise godt med proteiner til hvert måltid. Det metter mer og gjør også at søtsug blir mindre.

Kutt gjerne også ned på kornprodukter, ris, pasta og poteter, og øk med proteiner og grønnsaker.

Lykke til :D

Om man skal ned i vekt så MÅ man titte på hva man spiser. Antagelig har du en del å "gå på" i tilleg til den halve sjokoladeplata daglig.

For å regne litt så er det ca. 270 kalorier i 50 gram sjokolade (1/2 plate). 7000 kalorier er ca. 1 kilo kroppsvekt. Alså vil du bruke 26 dager UTEN sjokolade på å gå ned 1 kilo (om vekta de er stabil i dag)

I tillegg har du sikkert litt å hente på andre ting også. (Annet sukker, hurtige karbohydrater som sukker og fint mel, fett.....)

Vær også nøye med å spise ofte nok. Om det går lang tid mellom måltidene vil forbrenningen din synke.

Grovt, grøn og ofte nok i tillegg til mosjon er en enkel regel:-)

Flott at du er ute og går- det er super for både den lille og deg.

Jeg vil anbefale deg å spise godt med proteiner til hvert måltid. Det metter mer og gjør også at søtsug blir mindre.

Kutt gjerne også ned på kornprodukter, ris, pasta og poteter, og øk med proteiner og grønnsaker.

Lykke til :D

Proteiner har også den egenskapen at du må bruke mer energi (kalorier) på å forbrenne proteiner enn om du skal forbrenne karbohydrater. Det er altså tyngre å forbrenne:-)

Annonse

Gjest Miriamm

Hei Miriamm!

Nå har du jo tatt det første steget, så bare til å komme seg i gang!

Legg inn to gåturer i uke sammen med en eller flere gode veninner. Er nydelig å lufte seg før sengetid og samtidig nyte alenetid med gode venner!

Spis lite og ofte, og masse lykke til! Kast deg gjerne på gjengen som fast rapporterer inn hvordan det har gått hver uke, det er motiverende og strukturerende! Jeg veier meg fast hver mandag nå, begynte for halvannen uke siden.

Brett opp ermene, stålsett viljen og kom i gang!

Ingoen, tusen takk for kjempe-oppmuntrende melding :)

Gjest Miriamm

Proteiner har også den egenskapen at du må bruke mer energi (kalorier) på å forbrenne proteiner enn om du skal forbrenne karbohydrater. Det er altså tyngre å forbrenne:-)

Takk for råd, dere.Men Speak, betyr det der med at proteiner er tyngre å forbrenne, at det altså egentlig er dumt å spise mye proteiner, da? ser på lavkarbo.no at det er smart å spise egg til frokost, men hvis det forbrennes dårlig, så er det jo bare dumt? Eller mente du at det tar lenger tid å bli sulten igjen? ehm...går litt sent i toppen, er helt grønn! :/

Takk for råd, dere.Men Speak, betyr det der med at proteiner er tyngre å forbrenne, at det altså egentlig er dumt å spise mye proteiner, da? ser på lavkarbo.no at det er smart å spise egg til frokost, men hvis det forbrennes dårlig, så er det jo bare dumt? Eller mente du at det tar lenger tid å bli sulten igjen? ehm...går litt sent i toppen, er helt grønn! :/

Det er BRA at det er tungt å forbrenne.

Dersom du spiser 100 kalorier med proteiner så bruker kroppen ca. 20 kalorier på å forbrenne disse. (Altså sitter du igjen med 80 kalorier)

Om du spiser karbohydrater så bruker du bare 5 kalorier. (Altså sitter du igjen med 95 kalorier)

Du får ta disse tallene med "en liten klype salt". Jeg husker ikke nøyaktige tall her, men du forstår sikkert tanken:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...