morsan Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 "siden jeg faktisk lager papir" er du et tre? ;o) ;-) trær lager vel ikke mer papir enn kornet lager brødet! ;-) 0 Siter
Mrs D Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Jeg pleier si at jeg ikke skal ha kvitteringen når jeg handler i en matbutikk, så jeg skjønner ikke helt problemet. 0 Siter
Gjest ja selvsagt Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Ja, for hvis ikke har man ikke noe man skulle ha sagt hvis det viser seg at en vare er dårlig og du vil bytte den. 0 Siter
Mrs D Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Ja, for hvis ikke har man ikke noe man skulle ha sagt hvis det viser seg at en vare er dårlig og du vil bytte den. Her jeg bor får vi byttet matvarer som er dårlige uten å vise kvittering. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 ;-) trær lager vel ikke mer papir enn kornet lager brødet! ;-) Intet tre, intet papir, morsan ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Intet tre, intet papir, morsan ;-) Ingen papirfabrikk, intet papir..;-) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Ingen papirfabrikk, intet papir..;-) Sant... Kan være så mange trær det bare vil, det blir lite papir ut av det om man ikke har fabrikker... eller veps, men de lager jo bare til eget forbruk. ;-) 0 Siter
BMS! Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Sant... Kan være så mange trær det bare vil, det blir lite papir ut av det om man ikke har fabrikker... eller veps, men de lager jo bare til eget forbruk. ;-) Typisk veps altså, å kun tenke på seg selv. ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 De er antagelig leie av at folk legger igjen kvitteringen når de har puttet matvarene i posen? 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Ingen papirfabrikk, intet papir..;-) Ah, så bustebeisa er en papirfabrikk, slik er det nok ja ) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Ah, så bustebeisa er en papirfabrikk, slik er det nok ja ) Hihi... der har du det. Jeg bor jo og jobber på samme øy, så det må jo bare stemme. ;-) Hvertfall ikke alle som vet at det går an å bo her. :-) 0 Siter
Mirabell Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Meny sine har jeg ikke prøvd, men jeg liker best Kiwi, rett og slett fordi de er så praktiske å ha i veska:-) Da husker jeg alltid på nettet. Når man ruller det sammen tar det nesten ikke noe plass, og så har det en sånn hendig strikk til å holde nettet sammenrullet. Jeg har noen som er vel så gode i _bruk_, men de tar alt for stor plass i veska, og blir bare tatt med når jeg skal storhandle (hvis jeg husker det...) Jeg går også med Kiwi-nett i veska :-) Lite og praktisk når det er sammenrullet, men rommer mye mer enn en vanlig bærepose. Og hanken revner ikke når man bærer litt tungt... 0 Siter
Gjest ollymor Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Det er kanskje en selvfølge for deg å få kvitteringen, men ikke for alle. Jeg ønsker ikke kvitteringen, og bare kaster den likevel. Så i et miljøperspektiv er det best om kvitteringen ikke skrives ut, så jeg skjønner hvorfor de gjør det. Og du får jo kvitteringen hvis du sier "ja", så problemet er...? .0)) jeg sier jo,at det bare er en Bagatell ,men lurte mere på..hvorfor de har begynnt å spørre istedenfor å gi kvitteringen sammen med vekslingen i kassa.Er det ett miljøtiltak, er det forståelig! Neida..ikke noe problem :0) 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 De aller fleste vil faktisk ikke ha kvitteringen. Derfor har de kanskje funnet ut at det er like greit spørre. På kiwi skriver de ikke automatisk ut kvitteringen heller. 0 Siter
fresja Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Det er nå den siste tiden betjeningen er begynt å spørre om du vil ha kvitteringen. Før tror jeg de fikk den ut alltid, nå må de trykke på en knapp. Jeg svarer nei når jeg har kjøpt et par billige småting, men ja når jeg har handlet mye, eller om jeg synes beløpet virker feil. Sjekker når jeg kommer hjem (om jeg husker det). Den morsomste kvitteringen jeg har fått, var en som startet med ca 8 kattemat! Jeg hadde ikke kjøpt kattemat, ikke hadde jeg kjøpt 8 stk av noe annet heller. Hun som stod foran meg i kassekøen har ikke katt engang! Jeg fikk igjen pengene et par dager senere, men de fant ikke ut hva som var skjedd. Det har hendt at varene til den som er foran meg, havner på min lapp. Tror det var mer vanlig for noen år siden. 0 Siter
morsan Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Jeg går også med Kiwi-nett i veska :-) Lite og praktisk når det er sammenrullet, men rommer mye mer enn en vanlig bærepose. Og hanken revner ikke når man bærer litt tungt... Ja, utrolig hvor mye man kan få oppi den posen der. 0 Siter
trampetroll Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 .0)) jeg sier jo,at det bare er en Bagatell ,men lurte mere på..hvorfor de har begynnt å spørre istedenfor å gi kvitteringen sammen med vekslingen i kassa.Er det ett miljøtiltak, er det forståelig! Neida..ikke noe problem :0) Høyst sannsynlig er det vel et miljøtiltak. Tenk alt det papiret de slipper med så mange som faktisk sier nei. Det var jo ganske meningsløst å skrive ut alle disse papirlappene til folk som ikke ville ha dem. Jeg synes det er et flott tiltak, og du får jo alltid kvitteringen om du bare svarer ja. Jeg er en slik person som vil ha den, og det er da aldri noe problem. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Jeg synes ikke det er så rart - personlig vil jeg sjeldent ha kvitteringen. 0 Siter
meg__123! Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 tar sjelden kvittering.. er ikke så nøye på hva ting koster.. 0 Siter
Gjest Evina Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hvis du leste hvor mange tonn papir vi kaster fordi folk ikke ønsker kvitteringen, så skjønner du hvorfor,. Og grunnen til at de spør er at de nå har sluttet å printe ut kvitt. dersom ikke kunder ønsker det. Og om jeg kjøper en melk og et brød, så gidder jeg selvfølgelig ikke ha kvitteringen.. Da vet man gjerne at beløpet stemmer.. Og da er fint å tenke på at ikke den "unødvendige" kvitteringen kjøres rett i søpla. Butikken sparer penger og vi sparer miljøet vårt. Og er jo bare å si ja takk, så får du den 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.