Gå til innhold

Hvilken bok skal jeg begynne å lese nå?


Bookworm

Anbefalte innlegg

Bare rams opp noen dere liker:-)

Kanskje har jeg en dere anbefaler blant mine nesten 400 bøker i bokhylla, som jeg kan begynne på med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bookworm

    26

  • McLoud

    13

  • BMS!

    11

  • hidi, the scorpion

    10

Gjest høstløv

Jeg er stor fan av forfatteren John Grisham, han har skrevet en rekke bøker. Det er krim/triller bøker.

Den siste boken, jeg leste og som grep meg om hjertet heter "Der Gud gråter" av Siba Shakib.

Boken "Ingen i verden" av Hisham Matar er også gripende lesning.

John Irving har skrevet en rekke bøker, han har en grotesk form for humor.

Middelalderromanene Stormens Tid 1 "Sverdet og korset" og Stormens tid 2 "Katedralen" av Ken Follett er også leseverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor fan av forfatteren John Grisham, han har skrevet en rekke bøker. Det er krim/triller bøker.

Den siste boken, jeg leste og som grep meg om hjertet heter "Der Gud gråter" av Siba Shakib.

Boken "Ingen i verden" av Hisham Matar er også gripende lesning.

John Irving har skrevet en rekke bøker, han har en grotesk form for humor.

Middelalderromanene Stormens Tid 1 "Sverdet og korset" og Stormens tid 2 "Katedralen" av Ken Follett er også leseverdige.

Der Gud gråter har jeg lest - fantastisk bok.

John Grisham har jeg faktisk her - "Kongen av tort og svie" - kanskje blir det den.

Ellers sitter jeg å myser på Doris Lessing "Det synger i gresset"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Øya av Victoria Hislop til jul og den anbefaler jeg på det varmeste.

Takk for anbefaling. Den har jeg ikke, så jeg får kikke etter den entse gang jeg er på biblioteket:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Der Gud gråter har jeg lest - fantastisk bok.

John Grisham har jeg faktisk her - "Kongen av tort og svie" - kanskje blir det den.

Ellers sitter jeg å myser på Doris Lessing "Det synger i gresset"...

John Grishams bok - "Kongen av tort og svie" - er ikke en av hans beste bøker. Jeg har nettopp lest den.

Ellers kan jeg anbefale bøker av Elizabeth George.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

John Grishams bok - "Kongen av tort og svie" - er ikke en av hans beste bøker. Jeg har nettopp lest den.

Ellers kan jeg anbefale bøker av Elizabeth George.

Ok, kanskje derfor jeg ikke har begynt med den enda - har lest flere av ham.

Elizabeth George har jeg lest alle av bortsett fra "Fare i rødt" som jeg fikk til jul... Jaaaa det var en tanke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Ok, kanskje derfor jeg ikke har begynt med den enda - har lest flere av ham.

Elizabeth George har jeg lest alle av bortsett fra "Fare i rødt" som jeg fikk til jul... Jaaaa det var en tanke:-)

"Fare i rødt" har jeg skrevet opp på ønskelisten min, men den er ikke kommet i pocketutgave enda.

Jeg har en liste over bøker jeg skal ha fra Biblioteket, og der er den også listet opp til neste gang jeg kommer dit.

Bilen min har vært på verksted i de siste fire ukene, så jeg kommer ingen plass uten at mannen min er med til å dytte den manuelle rullestolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fare i rødt" har jeg skrevet opp på ønskelisten min, men den er ikke kommet i pocketutgave enda.

Jeg har en liste over bøker jeg skal ha fra Biblioteket, og der er den også listet opp til neste gang jeg kommer dit.

Bilen min har vært på verksted i de siste fire ukene, så jeg kommer ingen plass uten at mannen min er med til å dytte den manuelle rullestolen.

Du har "må lese"-liste du også ja? Per i dag har jeg 92 bøker der, så jeg har litt å finne på framover. I tillegg til de jeg allerede har i bokhylla, jeg har ikke lest alle de heller, men har ikke skrevet dem på lisa iom jeg har dem i hus:-)

Jaja, det er ikke for ingenting jeg har kalt med Bookworm:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Du har "må lese"-liste du også ja? Per i dag har jeg 92 bøker der, så jeg har litt å finne på framover. I tillegg til de jeg allerede har i bokhylla, jeg har ikke lest alle de heller, men har ikke skrevet dem på lisa iom jeg har dem i hus:-)

Jaja, det er ikke for ingenting jeg har kalt med Bookworm:-)

Ja, jeg har lest nesten halve biblioteket, og de bøkene, jeg har i bokhylla har jeg lest minst to ganger, noen har jeg lest både tre og fire ganger.

Jeg har sært syk i mange år, jeg også, og da blir det en del lesning.

Jeg har et vennepar, som har masse bøker, og der låner jeg bøker i kassevis, noen av bøkene er nesten 100 år gamle, og beskriver tiden på 1800 tallet. Artig å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Jeg har akkurat lest ut en bok som var bra, men husker jeg hva den heter? Nope ;o)

*tenke tenke*

Jo, det var: Jeg skal vise deg frykten av Nikolaj Frobenius.

Jeg ble gledelig overrasket og synes boka er verdt og lese.

Så du hadde den siste Elisabeth Georgeboka, jeg har lest alle så jeg hadde startet på den. Slenger meg også på anbefalingen om Ulvenatten av Tom Egeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gripende lesestoff

Hvis du ikke har lest -Drageløperen- og -Tusen strålende soler- av Khalid Hosseini har du virkelig noe å glede deg til, dette er vell de mest gripende bøker jeg til dags dato har lest og opplever i ettertid at nyheter fra disse områdene berører meg på en annen måte enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Hvis du ikke har lest -Drageløperen- og -Tusen strålende soler- av Khalid Hosseini har du virkelig noe å glede deg til, dette er vell de mest gripende bøker jeg til dags dato har lest og opplever i ettertid at nyheter fra disse områdene berører meg på en annen måte enn før.

Da må du lese boken "Der Gud gråter" av Siba Shakib. Boken er om kvinners skjebne i Afghanistan. Den er hjertegripende, fengslende og skrevet fortellende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du lese boken "Der Gud gråter" av Siba Shakib. Boken er om kvinners skjebne i Afghanistan. Den er hjertegripende, fengslende og skrevet fortellende.

Denne tråden blir dyr for meg tror jeg :-)

Det er så mye jeg har lyst til å lese, og så lite jeg får tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...