Gå til innhold

Hvilken bok skal jeg begynne å lese nå?


Bookworm

Anbefalte innlegg

Der Gud gråter har jeg lest - fantastisk bok.

John Grisham har jeg faktisk her - "Kongen av tort og svie" - kanskje blir det den.

Ellers sitter jeg å myser på Doris Lessing "Det synger i gresset"...

Jeg må bare få lest denne boken. Ut og kjøpe idag kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bookworm

    26

  • McLoud

    13

  • BMS!

    11

  • hidi, the scorpion

    10

Gjest høstløv

Denne tråden blir dyr for meg tror jeg :-)

Det er så mye jeg har lyst til å lese, og så lite jeg får tid til.

Biblioteket har de fleste bøkene.

Ellers kjøper jeg bøker på www.haugenbok.no og bare de heftede utgavene. Ellers hadde jeg gått konkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fare i rødt" har jeg skrevet opp på ønskelisten min, men den er ikke kommet i pocketutgave enda.

Jeg har en liste over bøker jeg skal ha fra Biblioteket, og der er den også listet opp til neste gang jeg kommer dit.

Bilen min har vært på verksted i de siste fire ukene, så jeg kommer ingen plass uten at mannen min er med til å dytte den manuelle rullestolen.

Fare i rødt, hm...... hører du Ulvinnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har lest -Drageløperen- og -Tusen strålende soler- av Khalid Hosseini har du virkelig noe å glede deg til, dette er vell de mest gripende bøker jeg til dags dato har lest og opplever i ettertid at nyheter fra disse områdene berører meg på en annen måte enn før.

Jeg har lest begge to, og er helt enig med deg. Det er noen av de mest gripende bøkene jeg har lest.

Fantastiske bøker, og utrolig lærerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulvenatten av Tom Egeland. Greide ikke å legge den vekk. Spenning fra side to tog ut boken.

Finnes i billiig paperback også.

Hadde en Tom Egeland-runde i jula, leste Ulvenatten, Åndebrettet og Skyggelandet.

Han er virkelig flink til å skrive spenningsbøker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Fare i rødt, hm...... hører du Ulvinnen?

''Fare i rødt, hm...... hører du Ulvinnen?''

He he, nå hørte jeg deg. Bare pass deg, jeg skal nok gjøre veiene utrygge i rødt i år også. *Smask*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1232178366' post='4067477]

Jeg har akkurat lest ut en bok som var bra, men husker jeg hva den heter? Nope ;o)

*tenke tenke*

Jo, det var: Jeg skal vise deg frykten av Nikolaj Frobenius.

Jeg ble gledelig overrasket og synes boka er verdt og lese.

Så du hadde den siste Elisabeth Georgeboka, jeg har lest alle så jeg hadde startet på den. Slenger meg også på anbefalingen om Ulvenatten av Tom Egeland.

Det var en spennede tittel på en bok.(Frobenius sin) Kan du si noe om tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes eg du skal lese:

"Brødrene Karamasov" av Fjodor Dostojevskij,

"Prosessen" av Franz Kafka,

"Lasso rundt Fru Luna" av Agnar Mykle,

"Mrs. Dalloway" av Virginia Woolf

eller

"Den guddommelige komedie" av Dante Alighieri

sjøl om den sitsnevnte kan være ganske "tung" avhengig av hvilken oversettelse du leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest komer ikke til å lese den en gang til...

Hvis du ikke har lest -Drageløperen- og -Tusen strålende soler- av Khalid Hosseini har du virkelig noe å glede deg til, dette er vell de mest gripende bøker jeg til dags dato har lest og opplever i ettertid at nyheter fra disse områdene berører meg på en annen måte enn før.

Jeg leste den, og ble knalldårlig. Joda, den er godt og gripende fortalt, men det ble i overkant mye elendighet for meg. Seksuell mishandling med voldtekt av barn og slikt - jeg takler det bare ikke. Har veldig vanskelig for å se underholdningsverdien i å lese om mishandling og fornedring.

Kan vel hende jeg er litt grunn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fare i rødt, hm...... hører du Ulvinnen?''

He he, nå hørte jeg deg. Bare pass deg, jeg skal nok gjøre veiene utrygge i rødt i år også. *Smask*

Ingen nevnt, ingern glemt. Men ja, veiene skal gjøres i år også, men ikke utrygge :-) Gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste den, og ble knalldårlig. Joda, den er godt og gripende fortalt, men det ble i overkant mye elendighet for meg. Seksuell mishandling med voldtekt av barn og slikt - jeg takler det bare ikke. Har veldig vanskelig for å se underholdningsverdien i å lese om mishandling og fornedring.

Kan vel hende jeg er litt grunn ;-)

Det skal jo ikke nødvendigvis være pur underholdning å lese bøker da.

Drageløperen er en tankevekker, og man skjønner hvordan mennesker andre steder i verden har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo ikke nødvendigvis være pur underholdning å lese bøker da.

Drageløperen er en tankevekker, og man skjønner hvordan mennesker andre steder i verden har det.

Helt enig med deg. Jeg har sluttet å lese bøker som ikke gir meg noe tilbake, om ikke bare innsikt på at vi er heldige som har det så bra her, og det ikke skader å være opplyst om ting som dessverre skjer rundt i verden.

Når det er sakt, likte jeg "tusen strålende soler", enda bedre.... For ikke å snakke om "Balansekunst", men det var fæl, men lærerik og ga meg masse.

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du lese boken "Der Gud gråter" av Siba Shakib. Boken er om kvinners skjebne i Afghanistan. Den er hjertegripende, fengslende og skrevet fortellende.

Åhh, kanskje jeg får komme meg på biblioteket eller til bokhandleren i dag.

Nå fikk jeg lyst til å tenne i peisen, ta frem ett stort glass rødvin og lese den boken.

Jeg takker for tipset jeg, selvom det ikke var til meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Jeg har sluttet å lese bøker som ikke gir meg noe tilbake, om ikke bare innsikt på at vi er heldige som har det så bra her, og det ikke skader å være opplyst om ting som dessverre skjer rundt i verden.

Når det er sakt, likte jeg "tusen strålende soler", enda bedre.... For ikke å snakke om "Balansekunst", men det var fæl, men lærerik og ga meg masse.

God helg

Balansekunst har jeg ikke hørt om, hvem har skrevet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ingen nevnt, ingern glemt. Men ja, veiene skal gjøres i år også, men ikke utrygge :-) Gleder meg

Nå mistenker jeg nesten at det var en annen DRF du tenkte på enn meg. *Hulk*

Men det skal ikke hindre meg fra å kose meg på veien snart. Jeg gleder meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...