Gå til innhold

Hvilken bok skal jeg begynne å lese nå?


Bookworm

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

''Dessuten, når jeg leverer vil jeg gjerne låne nye, og her har biblioteket hatt utrolig dårlige åpningstider. Det er litt av "unnskyldningen", men selvfølgelig er det jeg som er hovedsynderen.''

Det der har vi lurt på mange ganger - når folk skal låne er åpnignstidene våre helt greie, hvorfor er de da helt på trynet når folk skal levere? Vi har da de samme åpningstidene da også!

Er du sikker på det?

;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bookworm

    26

  • McLoud

    13

  • BMS!

    11

  • hidi, the scorpion

    10

Gjest ViViola

Jeg insisterer på å betale!

Nei, du skylder ingenting, sa hun, etter at jeg hadde mottat to varsler, Jo, det gjør jeg, jeg skylder 40 kr, OK, smilte hun og fikk pengene;)

Jeg har prøvd å gi dem penger, jeg, men de nektet plent å godta. La det i konvolutt i samme pose som jeg la bøkene da jeg endelig fikk levert dem i leveringsboksen utenfor biblioteket. Da ringte de meg og fortalte at de sendte pengene tilbake på kontoen min...

Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg har hatt mange kunder foran skranken som har vært så nervøse og redde at de nesten ikke har tort å komme og levere boka fordi de har fått purring. :o) Da bare smiler og ler jeg og forsikrer dem om at jeg slett ikke har tenkt å svarteliste dem for resten av livet, jeg vil bare ha boka tilbake og de kan få låne så mye de vil igjen. Da blir de så glade så. :o)

Jeg vil helst gjøre opp for meg, og jeg synes ikke jeg fortjener å slippe gratis når jeg er så sløv. Som sagt, jeg synes bibliotektjenestene er helt fantastiske, da skal man ikke gå bort å utnytte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dessuten, når jeg leverer vil jeg gjerne låne nye, og her har biblioteket hatt utrolig dårlige åpningstider. Det er litt av "unnskyldningen", men selvfølgelig er det jeg som er hovedsynderen.''

Det der har vi lurt på mange ganger - når folk skal låne er åpnignstidene våre helt greie, hvorfor er de da helt på trynet når folk skal levere? Vi har da de samme åpningstidene da også!

Jepp. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg har prøvd å gi dem penger, jeg, men de nektet plent å godta. La det i konvolutt i samme pose som jeg la bøkene da jeg endelig fikk levert dem i leveringsboksen utenfor biblioteket. Da ringte de meg og fortalte at de sendte pengene tilbake på kontoen min...

Sukk...

Er det sant?

*kanskje jeg må bytte bibliotek*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Er det sant?

*kanskje jeg må bytte bibliotek*

Ja, jeg ble jo nesten på gråten da de ringte.

Tok dem dog litt på senga, da, for jeg troppet opp med en kurv med godis til de som jobber der. Sa ingenting, bare forlot den på skranken når de ikke så det. Så har de i alle fall fått _noe_, selv om de ikke vet det var fra meg.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Ja, jeg ble jo nesten på gråten da de ringte.

Tok dem dog litt på senga, da, for jeg troppet opp med en kurv med godis til de som jobber der. Sa ingenting, bare forlot den på skranken når de ikke så det. Så har de i alle fall fått _noe_, selv om de ikke vet det var fra meg.

:-)

Åhh, visste du var av den skjønne sorten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Åhh, visste du var av den skjønne sorten;)

He-he, vet ikke akkurat det - men som sagt, jeg liker ikke å utnytte noen. Vil gjøre opp for meg!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Tom Egeland-runde i jula, leste Ulvenatten, Åndebrettet og Skyggelandet.

Han er virkelig flink til å skrive spenningsbøker:-)

Da bør du lese Paktens Voktere. Den er den beste av Tom Egeland bøkene etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har likt Raymond Khoury's "Den siste Tempelridder" og " Ringen er sluttet" veldig godt.

Tom Egeland - "Paktens voktere" er utrolig bra

Kate Mosse - "Labyrinten" og "Gravkammer" er også lesverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Gulldronning. Perledronning. Av Margaret Skjelbred. En fantastisk liten bok, vidunderlig skrevet. Terningkast seks fra kritikere og jeg er enig.

Skriver under på denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har likt Raymond Khoury's "Den siste Tempelridder" og " Ringen er sluttet" veldig godt.

Tom Egeland - "Paktens voktere" er utrolig bra

Kate Mosse - "Labyrinten" og "Gravkammer" er også lesverdige.

Ringen er sluttet og Gravkammer står på "må lese-listen", de andre har jeg lest.

Takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulldronning. Perledronning. Av Margaret Skjelbred. En fantastisk liten bok, vidunderlig skrevet. Terningkast seks fra kritikere og jeg er enig.

Jeg har lest den, syntes ikke noe om den jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men var det en annen som skulle låne Drageløperen på biblioteket mon tro?

Tråden er blitt så evig lang, at det går litt i surr.

Jepp, jeg har endelig fått en laaang tråd på DOL:-)

Ser også at bilpåkjørselen "min" ble over gjennomsnittet av hva jeg er vant til av respons:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med Tora-bøkene av Herborg Wassmo - har faktisk ikke lest dem før. Altså først Huset med den blinde glassveranda, og nå Det stumme rommet. Husker ikke hva bk nr tre heter. Veldig sterke fine bøker om ei jente som ikke helt passer inn i lokalsamfunnet, mobbing og skam....

Den tredje boka heter "Hudløs himmel" tror jeg?

Jeg skrev faktisk særoppgave om denne triologien på videregående ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært hyggelig, ja! :-) Men jeg er ikke tøff nok til å legge ut adressen min her, gitt...

Du har mail:-)

Var "frekk" og brukte mailadressen du sendte til høstløv jeg, regner med det er ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du lese Paktens Voktere. Den er den beste av Tom Egeland bøkene etter min mening.

Den leste jeg i høst:-) Tror det bare er Dødsriket av Egeland jeg ikke har lest nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får alle som har lagt inn e-postadressen sin nå purring uten betaling på forfallsdato. :o)

Ja, jeg tror jeg må ha noen rutineendringer i bibliotekbruken min.... Skal sjekke ut litt hva de har av systemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tredje boka heter "Hudløs himmel" tror jeg?

Jeg skrev faktisk særoppgave om denne triologien på videregående ;-)

Ja, jeg synes å huske at den ble nevnt på videregående, men av en eller annen grunn har jeg ikke lest bøkene før nå. Veldig sterke bøker.

Jeg hadde særoppgave om Hamsun. Leste Sult, Pan, Markens grøde, Victoria, Landstrykere og På gjengrodde stier :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...