Gå til innhold

Hvilken bok skal jeg begynne å lese nå?


Bookworm

Anbefalte innlegg

Ja, jeg synes å huske at den ble nevnt på videregående, men av en eller annen grunn har jeg ikke lest bøkene før nå. Veldig sterke bøker.

Jeg hadde særoppgave om Hamsun. Leste Sult, Pan, Markens grøde, Victoria, Landstrykere og På gjengrodde stier :-)

Jeg kunne godt tenkt meg å lese bøkene på nytt. Er jo snart 20 år siden jeg leste dem sist! De står faktisk i bokhylla mi her ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bookworm

    26

  • McLoud

    13

  • BMS!

    11

  • hidi, the scorpion

    10

Jeg kunne godt tenkt meg å lese bøkene på nytt. Er jo snart 20 år siden jeg leste dem sist! De står faktisk i bokhylla mi her ;-)

Jeg har lest Pan og Sult om igjen, men ikke de andre. Veldig mye jeg kunne tenkt meg å lese!

I kveld kom gutten min til meg med ei bok vi hadde lånt på biblioteket, som han så vidt hadde begynt på - den var så nifs/ekkel at han ville jeg skulle lese den først og så bestemme om han skulle lese den. Fornuftig gutt! Så jeg får ta fatt på den i morgen!

Dødelig dose het den - og var første bok i en ny serie han har lånt. Kjenner du til den? Spenningsbøker for barn 10-12 år, handling i Oslo, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Du har mail:-)

Var "frekk" og brukte mailadressen du sendte til høstløv jeg, regner med det er ok?

Helt OK - du har svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest Pan og Sult om igjen, men ikke de andre. Veldig mye jeg kunne tenkt meg å lese!

I kveld kom gutten min til meg med ei bok vi hadde lånt på biblioteket, som han så vidt hadde begynt på - den var så nifs/ekkel at han ville jeg skulle lese den først og så bestemme om han skulle lese den. Fornuftig gutt! Så jeg får ta fatt på den i morgen!

Dødelig dose het den - og var første bok i en ny serie han har lånt. Kjenner du til den? Spenningsbøker for barn 10-12 år, handling i Oslo, tror jeg.

Den boka høres ut som ei bok for elleveåringen her. Hun sluker alt av bøker, men er ferdig med typiske barnebøker. "Drageløperen" er den beste boka hun har lest, til nå... Jeg har altså ikke lest denne boka. Tittelen høres iallefall spennende ut ;-)

Jeg vil anbefale deg triologien om Afghanske Parvana. Kjempespennende og engasjerende bøker om livet i Afghanistan under Taliban, sett med barns øyne. Den er skrevet for barn og jeg _tror_ den passer for de fleste over 10 år. Det forutsetter kanskje at man har snakka endel om Afghanistan, Taliban etc på forhånd. Evt kan det være en fordel at barnet blir lest for av en voksen. Veldig sterke bøker!!

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=144142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boka høres ut som ei bok for elleveåringen her. Hun sluker alt av bøker, men er ferdig med typiske barnebøker. "Drageløperen" er den beste boka hun har lest, til nå... Jeg har altså ikke lest denne boka. Tittelen høres iallefall spennende ut ;-)

Jeg vil anbefale deg triologien om Afghanske Parvana. Kjempespennende og engasjerende bøker om livet i Afghanistan under Taliban, sett med barns øyne. Den er skrevet for barn og jeg _tror_ den passer for de fleste over 10 år. Det forutsetter kanskje at man har snakka endel om Afghanistan, Taliban etc på forhånd. Evt kan det være en fordel at barnet blir lest for av en voksen. Veldig sterke bøker!!

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=144142

Den høres bra ut - men han er nok ikke helt klar ennå til å "ta inn over seg verdens elendighet" .... Vi har nok skjermet ham ganske mye for nyheter - selvsagt får han med seg litt, men han vet nok ingenting om Afghanistan og situasjonen som har vært der de siste tiårene...

Jeg selv ble veldig fengslet av de Afghanistanbøkene jeg har lest det siste året - så jeg vil gjerne at han også etterhvert skal utvide sin horisont. Men mulig det er litt tidlig ennå. Han fyller ti i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den høres bra ut - men han er nok ikke helt klar ennå til å "ta inn over seg verdens elendighet" .... Vi har nok skjermet ham ganske mye for nyheter - selvsagt får han med seg litt, men han vet nok ingenting om Afghanistan og situasjonen som har vært der de siste tiårene...

Jeg selv ble veldig fengslet av de Afghanistanbøkene jeg har lest det siste året - så jeg vil gjerne at han også etterhvert skal utvide sin horisont. Men mulig det er litt tidlig ennå. Han fyller ti i mai.

Ja, det kan være at det er for tidlig. Datteren min fikk lov å lese bøkene når hun hadde fylt ti år, men det var mye fordi hun var veldig opptatt av grunner til 11.september, Afghanistan, Taliban etc. Hun hadde derfor et ganske godt grunnlag for å ta inn over seg boken. Normalt sett vil jeg tro boken egner seg best fra 12 år og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fare i rødt, hm...... hører du Ulvinnen?''

He he, nå hørte jeg deg. Bare pass deg, jeg skal nok gjøre veiene utrygge i rødt i år også. *Smask*

Hvordan går du fram for å sitere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Hvordan går du fram for å sitere?

Du tar to enkelt fnutter sammen før og etter det du skal sitere. Hos meg er den fnutten på samme tast som *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar to enkelt fnutter sammen før og etter det du skal sitere. Hos meg er den fnutten på samme tast som *

´´Du tar to enkelt fnutter sammen før og etter det du skal sitere. Hos meg er den fnutten på samme tast som *´´

næhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar to enkelt fnutter sammen før og etter det du skal sitere. Hos meg er den fnutten på samme tast som *

''Du tar to enkelt fnutter sammen før og etter det du skal sitere. Hos meg er den fnutten på samme tast som *''

nå da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Du tar to enkelt fnutter sammen før og etter det du skal sitere. Hos meg er den fnutten på samme tast som *''

nå da ?

Så flink du er! *Applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Jeg får det ikke til å fungere, setter jeg fnutter foran en setning, så blir pekeren borte.

''Jeg får det ikke til å fungere, setter jeg fnutter foran en setning, så blir pekeren borte.''

Den blir ikke det hos meg. Har du prøvd å klike inne i ruten etterpå? Eventuelt kan du skrive to fnutter (uten mellomrom mellom), så lime inn det du vil sitere, og så avslutte med to fnutter. Da er du vel ikke avhengig av pekeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

´´Du tar to enkelt fnutter sammen før og etter det du skal sitere. Hos meg er den fnutten på samme tast som *´´

næhhh

Fnuttene skal sitte helt sammen sånn:

''

Ikke bruk anførselstegnet på 2-tasten, det blir ikke det samme. Sett to fnutter foran og bak det du vil utheve/sitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

''Jeg får det ikke til å fungere, setter jeg fnutter foran en setning, så blir pekeren borte.''

Den blir ikke det hos meg. Har du prøvd å klike inne i ruten etterpå? Eventuelt kan du skrive to fnutter (uten mellomrom mellom), så lime inn det du vil sitere, og så avslutte med to fnutter. Da er du vel ikke avhengig av pekeren?

Trykker jeg på fnutten så kommer det opp "hurtigsøk".

Jeg bruker Mozilla Firefox, kanskje det er derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Fnuttene skal sitte helt sammen sånn:

''

Ikke bruk anførselstegnet på 2-tasten, det blir ikke det samme. Sett to fnutter foran og bak det du vil utheve/sitere.

Det fungerer ikke hos meg. Jeg bruker Mozilla Firefox, kanskje det er derfor.

Fnutten fungerer som en hurtigsøk knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Trykker jeg på fnutten så kommer det opp "hurtigsøk".

Jeg bruker Mozilla Firefox, kanskje det er derfor.

''Tester og ser hva som skjer.''

Jeg bruker normalt Explorer. Men nå logget jeg meg på Firefox for å teste her også. Det virker hos meg. Bruker du riktig fnutt? Hos meg er den på samme tast som stjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

''Tester og ser hva som skjer.''

Jeg bruker normalt Explorer. Men nå logget jeg meg på Firefox for å teste her også. Det virker hos meg. Bruker du riktig fnutt? Hos meg er den på samme tast som stjernen.

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...