Gjest skrubbsulten på slankekur Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 jeg vil gjerne steke kyllingfilet i ovn å ikke i panne men hvor mange grader og hvor lenge ??? håper en eller annen kan svare meg før jeg sulter ihel :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Stek den først i panna for å få stekeskorpe på, ha på salt og pepper og evt. basilikum eller noe annet, noen minutter på hver side på sterk varme. Legg den så i en ildfast form på en seng av broccoli, blomkål og evt. paprika og mais. Jeg pleier å koke ut stekepanna med litt creme fraiche eller melk (om jeg ikke har noe annet) og tømme det over. Så inn i stekeovnen i 20 min på 200 grader. Server med ris eller noe annet du liker. Nam! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Vi ønsker jo ikke at du skal sulte, skjønner du vel;) Jeg steker dem på ca 180 grader og snur dem èn gang, er de tinte ca 10 til 15 minutter, er de frosne ca 20-25 min. Legg en klatt smør eller litt olje i panna, evt litt hvitløk...Husk å krydre dem godt først! 0 Siter
Janna Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Hvis du ikke er avhengig av stekeskorpa, så gjør du følgende: Skjær fileten i tre biter. Ha på litt olje, salt, pepper og grillkrydder. Det er også veldig godt å bruke marinade og litt hvitløk. Legg den i aluminiumsfolie og pakk den godt inn. En pakke for hver filet. Sjær en løk og en paprika i strimler. Ha på litt olje, salt, pepper og grillkrydder. Pakk det også inn i folie. Stek pakkene i ovnen på 220 grader i en halv time. Server kyllingfilet med løk og paprika + evt ris. Du tenger ikke saus. Det er nok sjy både på løken/paprikaen og kyllingen. Lite kalorier, sunt og kjempegodt :-) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Hvis du ikke er avhengig av stekeskorpa, så gjør du følgende: Skjær fileten i tre biter. Ha på litt olje, salt, pepper og grillkrydder. Det er også veldig godt å bruke marinade og litt hvitløk. Legg den i aluminiumsfolie og pakk den godt inn. En pakke for hver filet. Sjær en løk og en paprika i strimler. Ha på litt olje, salt, pepper og grillkrydder. Pakk det også inn i folie. Stek pakkene i ovnen på 220 grader i en halv time. Server kyllingfilet med løk og paprika + evt ris. Du tenger ikke saus. Det er nok sjy både på løken/paprikaen og kyllingen. Lite kalorier, sunt og kjempegodt :-) Det skal jeg prøve! Hortes kjempegodt ut, og man kan jo alltids svi skorpe på før den går i ovnen;) 0 Siter
Janna Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Du trenger ikke det. Da blir den lett tørr. Prøv uten! Det er kjempegodt. Evt ha litt mindre i pakkene. Da blir filetene bedre stekt. 0 Siter
Janna Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Du trenger ikke det. Da blir den lett tørr. Prøv uten! Det er kjempegodt. Evt ha litt mindre i pakkene. Da blir filetene bedre stekt. Dette skulle under svaret til Hidi, the scorpion. Beklager! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Dette skulle under svaret til Hidi, the scorpion. Beklager! Jeg leste det og trodde det var til meg;) Skal følge oppskriften din trofast, og gleder meg vilt, har nemling kyllingfilèter i fryseboksen, så det blir min middag i morgen! Tusen takk;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.