Gå til innhold

hvordan tilberede kyllingfilet,

Anbefalte innlegg

Gjest skrubbsulten på slankekur
Skrevet

jeg vil gjerne steke kyllingfilet i ovn å ikke i panne men hvor mange grader og hvor lenge ??? håper en eller annen kan svare meg før jeg sulter ihel :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Stek den først i panna for å få stekeskorpe på, ha på salt og pepper og evt. basilikum eller noe annet, noen minutter på hver side på sterk varme. Legg den så i en ildfast form på en seng av broccoli, blomkål og evt. paprika og mais. Jeg pleier å koke ut stekepanna med litt creme fraiche eller melk (om jeg ikke har noe annet) og tømme det over. Så inn i stekeovnen i 20 min på 200 grader. Server med ris eller noe annet du liker. Nam!

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi ønsker jo ikke at du skal sulte, skjønner du vel;)

Jeg steker dem på ca 180 grader og snur dem èn gang, er de tinte ca 10 til 15 minutter, er de frosne ca 20-25 min. Legg en klatt smør eller litt olje i panna, evt litt hvitløk...Husk å krydre dem godt først!

Skrevet

Hvis du ikke er avhengig av stekeskorpa, så gjør du følgende:

Skjær fileten i tre biter. Ha på litt olje, salt, pepper og grillkrydder. Det er også veldig godt å bruke marinade og litt hvitløk.

Legg den i aluminiumsfolie og pakk den godt inn. En pakke for hver filet.

Sjær en løk og en paprika i strimler. Ha på litt olje, salt, pepper og grillkrydder. Pakk det også inn i folie.

Stek pakkene i ovnen på 220 grader i en halv time.

Server kyllingfilet med løk og paprika + evt ris. Du tenger ikke saus. Det er nok sjy både på løken/paprikaen og kyllingen.

Lite kalorier, sunt og kjempegodt :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis du ikke er avhengig av stekeskorpa, så gjør du følgende:

Skjær fileten i tre biter. Ha på litt olje, salt, pepper og grillkrydder. Det er også veldig godt å bruke marinade og litt hvitløk.

Legg den i aluminiumsfolie og pakk den godt inn. En pakke for hver filet.

Sjær en løk og en paprika i strimler. Ha på litt olje, salt, pepper og grillkrydder. Pakk det også inn i folie.

Stek pakkene i ovnen på 220 grader i en halv time.

Server kyllingfilet med løk og paprika + evt ris. Du tenger ikke saus. Det er nok sjy både på løken/paprikaen og kyllingen.

Lite kalorier, sunt og kjempegodt :-)

Det skal jeg prøve! Hortes kjempegodt ut, og man kan jo alltids svi skorpe på før den går i ovnen;)

Skrevet

Du trenger ikke det. Da blir den lett tørr. Prøv uten! Det er kjempegodt. Evt ha litt mindre i pakkene. Da blir filetene bedre stekt.

Annonse

Skrevet

Du trenger ikke det. Da blir den lett tørr. Prøv uten! Det er kjempegodt. Evt ha litt mindre i pakkene. Da blir filetene bedre stekt.

Dette skulle under svaret til Hidi, the scorpion. Beklager!

hidi, the scorpion
Skrevet

Dette skulle under svaret til Hidi, the scorpion. Beklager!

Jeg leste det og trodde det var til meg;)

Skal følge oppskriften din trofast, og gleder meg vilt, har nemling kyllingfilèter i fryseboksen, så det blir min middag i morgen!

Tusen takk;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...