Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sammenlignet med å ligge stille: Ja. Sammenlignet med å jogge: Nei.

:-)

Det er en forholdsvis snill belastning på leddene å bruke stepmaskin i forhold til endel annen aktivitet.

:-)

Sammenlignet med sykkel/treningssykkel? Sammenlignet med å gå en litt rask tur?

Annonse

Ellipsemaskin? Er det de hvor både armer og ben beveger seg? De tar mye større plass, så det blir vanskelig å få plassert dem.

Hvis jeg var deg, så hadde jeg ikke kjøpt en treningsmaskin uten å ha prøvd den ut først. Det mest skånsomme for knær, er sannsynligvis sykkel på lav belastning.

Hvis jeg var deg, så hadde jeg ikke kjøpt en treningsmaskin uten å ha prøvd den ut først. Det mest skånsomme for knær, er sannsynligvis sykkel på lav belastning.

Jeg har prøvd den stepmaskinen jeg tenker på, hos en venninne. Ikke mange minutter av gangen, så det kvalifiserer kanskje ikke for å "prøve ut".

Får tenke gjennom dette en gang til, kanskje jeg skal satse på en sykkel i stedet. Har prøvd det også noen ganger (min mors, merkelig hvor mange ubrukte treningsapparater som står rundt omkring), men det har nok vært litt for hard belastning, mer slitsomt for bena enn for kondisen. :- )

Jeg har prøvd den stepmaskinen jeg tenker på, hos en venninne. Ikke mange minutter av gangen, så det kvalifiserer kanskje ikke for å "prøve ut".

Får tenke gjennom dette en gang til, kanskje jeg skal satse på en sykkel i stedet. Har prøvd det også noen ganger (min mors, merkelig hvor mange ubrukte treningsapparater som står rundt omkring), men det har nok vært litt for hard belastning, mer slitsomt for bena enn for kondisen. :- )

Med sykkel så kan du benytte lav belastning og heller jobbe med å få opp frekvensen. Ved bruk av stepmaskin, så må du jo bære kroppsvekten selv hele tiden, så kanskje blir det såpass slitsomt for knærne at du ender opp med veldig korte økter?

Hvis jeg skulle hatt et treningsapparat hjemme, så ville jeg valgt noe som gjorde at jeg kunne klare å bruke det sammenhengende ca en time av gangen. Hvis stepmaskin er noe man bare orker 10-20 minutter, så synes jeg sykkel er vesentlig bedre alternativ. Jeg ville også sett på ellipsemaskiner for å se om noen var kompakte nok - eller evt. kunne brettes sammen . Synes ellipsemaskiner er skånsomt og effektivt, selv om jeg synes tredemølle er morsommere...*s*

Med sykkel så kan du benytte lav belastning og heller jobbe med å få opp frekvensen. Ved bruk av stepmaskin, så må du jo bære kroppsvekten selv hele tiden, så kanskje blir det såpass slitsomt for knærne at du ender opp med veldig korte økter?

Hvis jeg skulle hatt et treningsapparat hjemme, så ville jeg valgt noe som gjorde at jeg kunne klare å bruke det sammenhengende ca en time av gangen. Hvis stepmaskin er noe man bare orker 10-20 minutter, så synes jeg sykkel er vesentlig bedre alternativ. Jeg ville også sett på ellipsemaskiner for å se om noen var kompakte nok - eller evt. kunne brettes sammen . Synes ellipsemaskiner er skånsomt og effektivt, selv om jeg synes tredemølle er morsommere...*s*

Tredemølle? Morsomt? Det trodde jeg ikke var mulig.

Skal tenke meg om på nytt, og bruke litt mer tid på min mors treningssykkel før jeg bestemmer meg for hva jeg ev. skal kjøpe. Kanskje jeg rett og slett skal spørre om jeg kan "låne" den noen måneder. Den har stått der en del år, og ble brukt bare første måneden, så jeg tror ikke hun vil savne den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...