Gå til innhold

Anbefalte innlegg

''Dessverre er det mange menn som synes gåstaver er veldig kjerring, men det er det ingen grunn til.''

Eg gikk på fjellet fredag sammen med to menn (kjerringer) med gåstaver, de skryter over at dette er veldig bra.

Men eg er over middels konservativ, så før eg har "akseptert" gåstaver så er det vel blitt tid for gåstol kan eg tenke meg. :-)

Kjæresten min bruker gjerne staver på fjelltur, men sånn langs veien synes han også det er kjerring. Og han er meget konservativ. Du møter heller vel ikke så mange i fjellet?

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

6

• cathlin

5

• Lillemus

4

• Lotte :o)

3

Kjæresten min bruker gjerne staver på fjelltur, men sånn langs veien synes han også det er kjerring. Og han er meget konservativ. Du møter heller vel ikke så mange i fjellet?

''Du møter heller vel ikke så mange i fjellet?''

Nja..Vi har en vei opp til fjellet på ca. 5 km. den er det mange som bruker til dagen, men eg skal låne meg ett par og prøve sjøl. :)

Kor får eg tak i cottage cheese og kunstig søtstoff?

Og er egentlig kunstig søtstoff så bra???

Ellers takk for oppskriften. :)

Kok den på melk og ha i litt lett eplesyltetøy i stedet. Mye bedre! Og som du er inne på - kunstig søtning er ikke av det beste det heller...

Jeg ville prøvd å kutte ut cola i første omgang.

Så ville jeg forsøkt meg på enkle middagsretter, i stedet for å kjøpe fjordland.

Variert kosthold, få inn noe frukt og grønt hver dag, varier mellom fisk, kylling, varier pålegg ost, leverpostei, makrell i tomat, egg osv. Frokostblanding med youghurt, havregrøt. Du kan begynne å bake ditt eget brød f.eks, eller rundstykker.

Drikk mer vann.

Sjokolade ville ikke jeg hatt som mål å kutte ut, men kanskje du klarer det.

Når det gjelder mosjon gjelder det å finne noe du liker å holde på med. Liker du f.eks å trene sammen med andre, ballspill o.l.. eller for deg selv. Jogging, sykling, gå på ski.

Herregud, var ikke dette et bra svar? Her er det bare for deg å gjennomføre. :-)

''Gjerne havregrøt, veldig sunt og mettende.''

Eg var på ett seminar om kosthold og trening med syklisten Gunn-Rita Dahle Flesjå for ikkje så veldig lenge siden, ho sa ho spiste veldig mye havregrøt.

Men eg aner ikkje åssen en lager havregrøt, og hvilke råvarer må en ha, skal den være kald eller varm osv.???

Gå på biblioteket og lån en bok om enkel matlaging.

Annonse

Ja, eg er nok litt/veldig skeptisk.

Men kan eg ikkje bare begynne å spise litt bedre på egenhånd da?

Ps! Men no må eg ned på kiosken å kjøpe sjokolade før "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" begynner kl.2015, det programmet er verdt hele tv-lisensen aleine.:)

I morra er det slutt med Cola & Sjokolade, det har eg avtalt med "Vinita".

Vil bare si at det kan du. Kjenner en familie som gjorde det, faktisk. De spiste mindre, kuttet ut den 'verste' maten, gikk over til sunnere mat og forholdt seg til "lørdagskos" kun på lørdager og ikke på hverdagene, slik som brus, godteri, kaffebrød, pizza osv. De fikk faste måltider. I tillegg ble de mer aktive.

I dag, noen år etter, er de både sunne og friske ;o) Så ja, det er fullt mulig om man er bevisst på hva man har i seg.

Jeg ville prøvd å kutte ut cola i første omgang.

Så ville jeg forsøkt meg på enkle middagsretter, i stedet for å kjøpe fjordland.

Variert kosthold, få inn noe frukt og grønt hver dag, varier mellom fisk, kylling, varier pålegg ost, leverpostei, makrell i tomat, egg osv. Frokostblanding med youghurt, havregrøt. Du kan begynne å bake ditt eget brød f.eks, eller rundstykker.

Drikk mer vann.

Sjokolade ville ikke jeg hatt som mål å kutte ut, men kanskje du klarer det.

Når det gjelder mosjon gjelder det å finne noe du liker å holde på med. Liker du f.eks å trene sammen med andre, ballspill o.l.. eller for deg selv. Jogging, sykling, gå på ski.

Herregud, var ikke dette et bra svar? Her er det bare for deg å gjennomføre. :-)

Veldig bra svart.

Men, eg droppet brødbaking, makrell i tomat, ballspill og jogging.

Fjordland blir løsningen i en overgangsperiode. :)

Vil bare si at det kan du. Kjenner en familie som gjorde det, faktisk. De spiste mindre, kuttet ut den 'verste' maten, gikk over til sunnere mat og forholdt seg til "lørdagskos" kun på lørdager og ikke på hverdagene, slik som brus, godteri, kaffebrød, pizza osv. De fikk faste måltider. I tillegg ble de mer aktive.

I dag, noen år etter, er de både sunne og friske ;o) Så ja, det er fullt mulig om man er bevisst på hva man har i seg.

Har handla så sunt atte...:)

''Gjerne havregrøt, veldig sunt og mettende.''

Eg var på ett seminar om kosthold og trening med syklisten Gunn-Rita Dahle Flesjå for ikkje så veldig lenge siden, ho sa ho spiste veldig mye havregrøt.

Men eg aner ikkje åssen en lager havregrøt, og hvilke råvarer må en ha, skal den være kald eller varm osv.???

Kjøp en pose havregryn og les bak på pakken ;-)

Havregrynsgrøt lager du på få minutter. Problemet for meg er at jeg må ha smør og sukker på grøten, så da er jeg visst like langt *sukk*

Jeg skal ikke ned i vekt, men vil gjerne holde meg til den vekta jeg har nå. Før kunne jeg spise alt jeg ønsket uten å legge på meg et gram. Slik er det desverre ikke lenger ;)

For å holde vekta på under 59 kg har jeg gjort noen grep. Jeg drikker denne smoothien til frokost hver arbeidsdag: Hiv frosne jordbær og (litt mer) blåbær (fåes kjøpt ferdig i matbutikken) i blenderen. Ha også i ca 2 dl havregryn, noen ss yoghurt naturell og appelsinjuice. Miks sammen og ha evt i mer juice. Blandingen skal være fyldig (som yoghurt) når du drikker den. Dette er en kjempegod frokost som holder deg mett til lunsj!

Til lunsj spiser jeg noen rugsprø knekkebrød med hvitost, samt et eple eller en annen frukt.

Middag spiser jeg som normalt, men jeg dropper kanskje den tredje pannekaka ;) Dessuten spiser jeg mye mindre poteter, ris og pasta enn før. Istedet kan jeg koke linser (kjempegodt!) og/eller woke paprika, sukkererter etc og spise det som tilbehør til middagen.

Til kvelds tar jeg kanskje ei skive sammen med ungene og gjerne frukt senere på kvelden.

Vet du hva som er kjempegodt hvis du er søtsugen? Oppskjært eple med masse kanel på!

I helga koser jeg meg med både potetgull, brus og sjokolade på kvelden (fredag og lørdag). Dessuten spiser jeg gjerne vanlig brød med smør til frokost lørdag og søndag. Hvis jeg hadde droppa kosen i helga, så hadde vekta mi garantert rast nedover ;) Jeg skal imidlertid bare holde vekta, så da er jeg fornøyd slik jeg har det nå :)

Annonse

Veldig bra svart.

Men, eg droppet brødbaking, makrell i tomat, ballspill og jogging.

Fjordland blir løsningen i en overgangsperiode. :)

Av en eller annen grunn så syns jeg virkelig du skulle begynne å bake brød. Noen må starte opp å gjøre det, og du er den jeg har tro på akkurat nå.

''Dessverre er det mange menn som synes gåstaver er veldig kjerring, men det er det ingen grunn til.''

Eg gikk på fjellet fredag sammen med to menn (kjerringer) med gåstaver, de skryter over at dette er veldig bra.

Men eg er over middels konservativ, så før eg har "akseptert" gåstaver så er det vel blitt tid for gåstol kan eg tenke meg. :-)

jeg er kvinne,men har heller aldri helt skjønt poenget med gåstaver..

ja det får vel vente til gåstol som pensjonist:)

Men du må ikke gleme å ta hensyn til magen din, da. Folk kommer med anbefaling om mat som er generelt sunn og mager, men det er jo ikke sikkert du tåler syrlig frukt f. eks.?

Nå høres jeg ut som mora di.

Mor mi hadde ikkje tenkt på det. :-)

Eg vet eg må være forsiktig med endel syreholdige varer, eg tåler minimalt med appelsinjuice fks, og måtte kutte Biola, det var litt irriterende faktisk.

Kjøp en pose havregryn og les bak på pakken ;-)

Havregrynsgrøt lager du på få minutter. Problemet for meg er at jeg må ha smør og sukker på grøten, så da er jeg visst like langt *sukk*

Jeg skal ikke ned i vekt, men vil gjerne holde meg til den vekta jeg har nå. Før kunne jeg spise alt jeg ønsket uten å legge på meg et gram. Slik er det desverre ikke lenger ;)

For å holde vekta på under 59 kg har jeg gjort noen grep. Jeg drikker denne smoothien til frokost hver arbeidsdag: Hiv frosne jordbær og (litt mer) blåbær (fåes kjøpt ferdig i matbutikken) i blenderen. Ha også i ca 2 dl havregryn, noen ss yoghurt naturell og appelsinjuice. Miks sammen og ha evt i mer juice. Blandingen skal være fyldig (som yoghurt) når du drikker den. Dette er en kjempegod frokost som holder deg mett til lunsj!

Til lunsj spiser jeg noen rugsprø knekkebrød med hvitost, samt et eple eller en annen frukt.

Middag spiser jeg som normalt, men jeg dropper kanskje den tredje pannekaka ;) Dessuten spiser jeg mye mindre poteter, ris og pasta enn før. Istedet kan jeg koke linser (kjempegodt!) og/eller woke paprika, sukkererter etc og spise det som tilbehør til middagen.

Til kvelds tar jeg kanskje ei skive sammen med ungene og gjerne frukt senere på kvelden.

Vet du hva som er kjempegodt hvis du er søtsugen? Oppskjært eple med masse kanel på!

I helga koser jeg meg med både potetgull, brus og sjokolade på kvelden (fredag og lørdag). Dessuten spiser jeg gjerne vanlig brød med smør til frokost lørdag og søndag. Hvis jeg hadde droppa kosen i helga, så hadde vekta mi garantert rast nedover ;) Jeg skal imidlertid bare holde vekta, så da er jeg fornøyd slik jeg har det nå :)

Kjøpte havregryn i dag, skal lese på pakken, og lage grøt i morra.

Blender har eg ikkje.

Knekkebrød er for tørt, men ellers var det mye bra der...:)

Av en eller annen grunn så syns jeg virkelig du skulle begynne å bake brød. Noen må starte opp å gjøre det, og du er den jeg har tro på akkurat nå.

''Av en eller annen grunn så syns jeg virkelig du skulle begynne å bake brød.''

Pussig...Var forresten på besøk til et vennepar forrige helg, og de kjøper _aldri_ brød, de baker "1000 sorter" sjøl, og det var kjempegodt!

''Noen må starte opp å gjøre det, og du er den jeg har tro på akkurat nå.''

Det første er eg helt enig med deg i, men eg skal jo pusse opp kjøkkenet så alt det der ligger nedpakka innpå et kott.

Men den siste kommentaren din kan nok overbevise meg om å faktisk begynne å bake brød!

Det kommer til å bli et hel*****es grisehus på kjøkkenet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...