bollekinn Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei! Lurer på om erfarne ViViola eller andre kloke hoder her inne kan hjelpe meg... Er 166 cm og veier 70,5 ( kvinne) Forrige uke meldte jeg meg inn i VG nettklubb. Der fikk jeg tildelt 1300 kcal å leve på pr. dag. Mitt mål er å gå ned ca 8 kg. Sist uke har jeg syklet på ergometersykkel 2-3 ganger i 40 min. 1 gang i 30 min og 1 gang i en time. Har også trent aerobicsi en time. Og jeg har virkelig prøvd å levd på 1300 kcal om dagen. Så er det veiedag i dag og hva viser vekta?! Jo ingen forandring! Veldig kjedelig :-( Veldig takknemlig for tilbakemeldinger:-) Mvh: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322533-viviola-og-andre-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Ikke mist motet - fortsett sånn så skal du se det blir endring etterhvert. Kanskje får du i deg for lite kalorier rett og slett? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322533-viviola-og-andre-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-2671967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollekinn Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Ikke mist motet - fortsett sånn så skal du se det blir endring etterhvert. Kanskje får du i deg for lite kalorier rett og slett? Takk for svar! Nei jeg skal ikke miste motet, er i grunn veldig motivert, men litt kjiipt når man jobber hardt og ikke ser resultater. Mvh: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322533-viviola-og-andre-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-2671969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Takk for svar! Nei jeg skal ikke miste motet, er i grunn veldig motivert, men litt kjiipt når man jobber hardt og ikke ser resultater. Mvh: 1300 kcal kan være for lite for deg til å gå ned i vekt, men om du har utholdenhet nok kan du prøve en uke til som du gjør nå. Er det ingen endring da heller så øk litt på kaloriinntaket og se om du da begynner å gå ned. Lykke til! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322533-viviola-og-andre-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-2671971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Takk for svar! Nei jeg skal ikke miste motet, er i grunn veldig motivert, men litt kjiipt når man jobber hardt og ikke ser resultater. Mvh: Ta frem målebåndet også - ikke bare vekta. Se om du ikke krymper noen cm både her og der selv om vekta ikke endrer seg så mye. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322533-viviola-og-andre-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-2671974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollekinn Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 1300 kcal kan være for lite for deg til å gå ned i vekt, men om du har utholdenhet nok kan du prøve en uke til som du gjør nå. Er det ingen endring da heller så øk litt på kaloriinntaket og se om du da begynner å gå ned. Lykke til! ) Takk for gode råd :-) Ja det kan hende 1300 kcal er litt lite, særlig når jeg er såpass aktiv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322533-viviola-og-andre-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-2671976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipp.. Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Har du vært flink til å bruke dagboka da, og vekta. Det er veldig fort gjort å feilberegne porsjonsstørrelsen, eller å glemme å legge inn noe. Trening legger du også inn i dagboken. Det går i minus på kaloriinntaket ditt. Hvis du er sulten etter trening kan du velge å spise noen av treningskaloriene. En annen mulig årsak til at du ikke fikk vektnedgang i dag er at du har spist salt mat i helgen. Det binder vannet i kroppen. Hvis du har spist mye salt kan du veie deg igjen om et par dager så vil du se nedgang. Ellers vil jeg anbefale deg å bruke vektklubben sitt forum. Der kan du spørre om alt, eller bli med i en av de mange klubbene. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322533-viviola-og-andre-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-2672139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Heisann - dette var jo kjipt... :-( Jeg har kikket litt i Grete Roede-boka mi, og den trimmen du har gjort - forutsetter da at du har tatt i og blitt skikkelig svett - så har du forbrent nærmere 1200 kalorier. Hvis du har lagt inn dette som en type "ukentlig trim", så kan ikke jeg skjønne at du skal spise så lite som 1300 kalorier... Men jeg har også tidligere registrert at det tildeles mye mindre kalorier i vektklubben på VG enn det GR opererer med, uten at jeg vet hva som er riktigst. Når man skal ned i vekt, så er det et stort poeng å øke forbrenninga. Derfor er også fordelingen av mat i løpet av dagen viktig. Jeg lot det aldri gå mer enn 1,5-2 timer mellom hver gang jeg spiste noe, og for meg fungerte det veldig godt. La inn yoghurt eller frukt mellom alle "hovedmåltidene" (jeg hadde 5 måltider hver dag), og noe av det siste jeg gjorde før jeg la meg var å spise. Og det første jeg gjorde når jeg sto opp. Så - jeg tipper at du enten har for lite kalorier (det er hovedteorien min), eller fordeler maten litt skjevt på dagen. (Hvis du sier hvor gammel du er, og omtrent hvor mye du skal trimme i uka, så kan jeg ta en beregning i hht GR-opplegget for å se hva du havner ut med av kalorier der hvis du vil. Eller du kan søke opp et gammelt innlegg hvor jeg har skrevet inn formelen.) Dette skal vi få en ordnings på! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322533-viviola-og-andre-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-2672151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollekinn Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Heisann - dette var jo kjipt... :-( Jeg har kikket litt i Grete Roede-boka mi, og den trimmen du har gjort - forutsetter da at du har tatt i og blitt skikkelig svett - så har du forbrent nærmere 1200 kalorier. Hvis du har lagt inn dette som en type "ukentlig trim", så kan ikke jeg skjønne at du skal spise så lite som 1300 kalorier... Men jeg har også tidligere registrert at det tildeles mye mindre kalorier i vektklubben på VG enn det GR opererer med, uten at jeg vet hva som er riktigst. Når man skal ned i vekt, så er det et stort poeng å øke forbrenninga. Derfor er også fordelingen av mat i løpet av dagen viktig. Jeg lot det aldri gå mer enn 1,5-2 timer mellom hver gang jeg spiste noe, og for meg fungerte det veldig godt. La inn yoghurt eller frukt mellom alle "hovedmåltidene" (jeg hadde 5 måltider hver dag), og noe av det siste jeg gjorde før jeg la meg var å spise. Og det første jeg gjorde når jeg sto opp. Så - jeg tipper at du enten har for lite kalorier (det er hovedteorien min), eller fordeler maten litt skjevt på dagen. (Hvis du sier hvor gammel du er, og omtrent hvor mye du skal trimme i uka, så kan jeg ta en beregning i hht GR-opplegget for å se hva du havner ut med av kalorier der hvis du vil. Eller du kan søke opp et gammelt innlegg hvor jeg har skrevet inn formelen.) Dette skal vi få en ordnings på! :-) Tusen takk for ditt svar, og takk for at du vil hjelpe meg :-) Jeg har lest mange innlegg skrevet av deg og ser at du har gjort en flott jobb med å gå ned mange kilo! Nå er det slik at jeg skrev inn at jeg var meget lite aktiv i utgangspunktet når jeg meldte meg inn i vektklubben, men ble ganske aktiv da jeg startet opplegget... Kanskje det var derfor jeg fikk utdelt såpass få kalorier? Kjempe flott om du vil hjelpe meg å finne ut hvor mange kalorier jeg kan ha etter Grete Roede formelen:-) Jeg er 37 år ( 38 i april) og jeg har tenkt å trene slik: 40 minutters ergometersykkel (mandag) 45 minutters gåtur (onsdag) Aerobicstrening, middels 1 time (torsdag) og 1 time ergometersykling (lørdag) Dette er all trening slik at jeg blir svett. Dette er sånn ca opplegg jeg tenker meg, enkelte uker går jeg ikke på aerobics men da legger jeg inn ekstra trenings økter på ergometersykkelen. Mvh: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322533-viviola-og-andre-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-2672159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Tusen takk for ditt svar, og takk for at du vil hjelpe meg :-) Jeg har lest mange innlegg skrevet av deg og ser at du har gjort en flott jobb med å gå ned mange kilo! Nå er det slik at jeg skrev inn at jeg var meget lite aktiv i utgangspunktet når jeg meldte meg inn i vektklubben, men ble ganske aktiv da jeg startet opplegget... Kanskje det var derfor jeg fikk utdelt såpass få kalorier? Kjempe flott om du vil hjelpe meg å finne ut hvor mange kalorier jeg kan ha etter Grete Roede formelen:-) Jeg er 37 år ( 38 i april) og jeg har tenkt å trene slik: 40 minutters ergometersykkel (mandag) 45 minutters gåtur (onsdag) Aerobicstrening, middels 1 time (torsdag) og 1 time ergometersykling (lørdag) Dette er all trening slik at jeg blir svett. Dette er sånn ca opplegg jeg tenker meg, enkelte uker går jeg ikke på aerobics men da legger jeg inn ekstra trenings økter på ergometersykkelen. Mvh: OK - here we go: Jeg tar utgangspunkt i at du jobber hardt i trimøktene dine, og da forbrenner du ca 1800 kalorier (dette ifølge tabellen i GR-boka). Det betyr 9 trimpoeng. Jeg tar også utgangspunkt i at du har en stillesittende jobb, men er du f.eks. sykepleier på sykehus, renholdsarbeider eller tømmerhugger (eller noe sånt) må du si fra (det har med å finne energiforbruket å gjøre). Da kommer jeg fram til at du har et hvilestoffskifte på 1396,5, at energiforbruket før trim er 1815,45 - og når du legger trimmen på toppen har du et kaloribehov for å _beholde_ dagens vekt på 2072,67 kalorier. For å gå ned i vekt, bør man ligge 5-800 kalorier _under_ pr dag, og i GR-opplegget ville du blitt anbefalt 1500-1600 kalorier pr dag. Så - muligens du har undervurdert ditt trimnivå på vektklubben, men de ligger altså 300 kalorier under. Det er nesten en hel middag i den menyen du ville fått i GR-opplegget (der er middagen på 400 kalorier). :-) Hvis du har pulsklokke med kaloriteller, så bruk den ei ukes tid slik at du ser hva øktene dine på sykkel/aerobic/gåturer ligger på i realiteten, da får du et bedre bilde av hva du forbruker. Jeg holder på min hovedteori fra forrige innlegg, og sier du må spise litt mer. Hva spiser du nå, i hvilke mengder og til hvilke tider? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322533-viviola-og-andre-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-2672220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvis du ikke var vandt med å trene mye fra før, kan det rett og slett bare være musklene dine som inneholder mer væske pga uvandt aktivitet. Det er viktig i den fasen hvor du innfører masse trening å bruke målebåndet også. Selv om du ikke går ned i vekt, kan det være mulig at kroppen strammer seg opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322533-viviola-og-andre-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-2672373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.