Gjest Elextra Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Hvor tar du det fra, Elextra?! Som jeg røpet i siste linje var ikke disse bevingede ord suget av eget bryst, men derimot av Drømmeprinsens . 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Gjør det? Hva skal det bety? Det er jo bare fordi det skal rime på "livet"? Ja det er fordi det skal rime,men var det noe alt i det??? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Ja det er fordi det skal rime,men var det noe alt i det??? Fordi det ikke gir mening - altså med forbehold at det er en vanlig metafor som jeg ikke har hørt før. Da kan man jo si hva som helst, da, for at det bare skal rime! 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Fordi det ikke gir mening - altså med forbehold at det er en vanlig metafor som jeg ikke har hørt før. Da kan man jo si hva som helst, da, for at det bare skal rime! For deg gir det ikke mening,for meg gjør det det : ) Og for andre som har brukt det,sånn er det med dikt og rim,det gir ikke mening for alle. Man leser og får ut av det det man velger å få ut av det,det er ikke likt for alle. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 For deg gir det ikke mening,for meg gjør det det : ) Og for andre som har brukt det,sånn er det med dikt og rim,det gir ikke mening for alle. Man leser og får ut av det det man velger å få ut av det,det er ikke likt for alle. Hva er meningen, da? 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Hva er meningen, da? En venn i sivet : ) Det er en metafor da. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 En venn i sivet : ) Det er en metafor da. Men hva er den overførte betydninga? 0 Siter
Luska Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Men hva er den overførte betydninga? Skjønner du ikke det? Hvis du har falt i vannet og ligger i sivet og kaver uten å klare å komme opp, så har du en venn som befinner seg nettopp midt i sivet og kommer og hjelper deg. Var det så vanskelig? ;o)) 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Men hva er den overførte betydninga? At man har en venn gjennom livet. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Skjønner du ikke det? Hvis du har falt i vannet og ligger i sivet og kaver uten å klare å komme opp, så har du en venn som befinner seg nettopp midt i sivet og kommer og hjelper deg. Var det så vanskelig? ;o)) Da får en kanskje håpe at vennen befinner seg i en båt eller på land og ikke nede i sivet han også 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Skjønner du ikke det? Hvis du har falt i vannet og ligger i sivet og kaver uten å klare å komme opp, så har du en venn som befinner seg nettopp midt i sivet og kommer og hjelper deg. Var det så vanskelig? ;o)) Da håper jeg fyren enten har en båt gjemt i sivet, eller at han kan gå på vannet. 0 Siter
Luska Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Da får en kanskje håpe at vennen befinner seg i en båt eller på land og ikke nede i sivet han også Næsj, denne vennen kan jo selvsagt fly. Så han plukker deg opp og flyr avgårde med deg. ;o) 0 Siter
Luska Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Da håper jeg fyren enten har en båt gjemt i sivet, eller at han kan gå på vannet. Eller at han kan fly ;o) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 At man har en venn gjennom livet. Jeg forstår fortsatt ikke at det kan være en metafor, men so be it. Jeg mener fortsatt det er et billig rim. 0 Siter
Luska Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Jeg forstår fortsatt ikke at det kan være en metafor, men so be it. Jeg mener fortsatt det er et billig rim. Ikke vær så negativ, da! ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Eller at han kan fly ;o) Og så kom de begge til himmelen, og så er det opp til leseren selv å tolke hvorvidt man dør eller ikke når man faller i vannet - selv om man har en venn i sivet? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Ikke vær så negativ, da! ) Jo! Jeg er i dårlig humør, og elendig lyrikk på formiddagen gjør ikke saken noe bedre. 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Jeg forstår fortsatt ikke at det kan være en metafor, men so be it. Jeg mener fortsatt det er et billig rim. Mulig det er et billig rim,so what, who cares? Det var ikke en tale til kongen jeg skrev ; ) 0 Siter
Luska Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Jo! Jeg er i dårlig humør, og elendig lyrikk på formiddagen gjør ikke saken noe bedre. Hmm... vær glad diktet ikke var til deg, du ;o) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Mulig det er et billig rim,so what, who cares? Det var ikke en tale til kongen jeg skrev ; ) Nei, det er sant. Heldigvis. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.