mariaflyfly Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Hmm... vær glad diktet ikke var til deg, du ;o) Godt poeng. Det er jeg! 0 Siter
Luska Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Og så kom de begge til himmelen, og så er det opp til leseren selv å tolke hvorvidt man dør eller ikke når man faller i vannet - selv om man har en venn i sivet? Nettopp! Det er jo innlysende. 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Nei, det er sant. Heldigvis. Jepp : ) 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 "Familiesammenkomster lyder bratt av støyende akkorder Med seg selv, med almuen, med flertallet Norges befolkning applauderer, feller krakilske dommer: Ødelagt av såpestykker, pengeflom og bedagelig hushold Åleglatt tangauniform Slått istykker, gjort til behag for peiskos og familieblad" (Ari Behn) Huff ! ;o) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Mulig det er et billig rim,so what, who cares? Det var ikke en tale til kongen jeg skrev ; ) Synes rimet var fint jeg; bedre enn noe jeg ville funnet på! Men litt enig med hensyn på sivet, da 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Synes rimet var fint jeg; bedre enn noe jeg ville funnet på! Men litt enig med hensyn på sivet, da Ok. Takk,det var godt å lese ; ) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 En venn i sivet??? ''En venn i sivet???'' Assosierer det med "gjedde", rovfisken altså, så jeg er litt usikker på om jeg hadde blitt så glad for den siste linja... :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Jo! Jeg er i dårlig humør, og elendig lyrikk på formiddagen gjør ikke saken noe bedre. Denne fant jeg (på nytt) i dag,- den kan kanskje gjøre deg i bedre humør? Synes den er herlig,- og så må man tenke litt også - litt finurlig: OM AT LEVE I NUET - Livsfilosofisk gruk At leve i nuet er livets teknik - og alle folk gør deres bedste, men halvdelen vælger det nu, som gik, og halvdelen vælger det næste. Og det forrige nu og det kommende nu blir aldri i livet presente, og alle folks levetid går sågu med bare at mindes og vente. For det nu, som er gået, er altid forbi, og det næste blir aldrig det rette. Næ, sørg for, at nuet, du lever i, engang for altid er dette. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Det føles som du ble født i går, men tenk i dag er du atten år. Alle minner bevarer vi, i hjertet uten sted og tid. Denne dagen er bare din, måtte den bli god og fin. Lykke til med voksen livet, og husk du har en venn i sivet. Gratulerer med dagen : ) Kjære eldstejenta vår Det føles som du ble født i går, men tenk i dag er du atten år og om kort tid du lappen får. Alle minner bevarer vi, i hjertet uten sted og tid. Husk, vi er er veldig glad i deg, vi synes du er både snill og grei Denne dagen er bare din, måtte den bli god og fin. Kjærlig hilsen familien din Gratulerer med dagen : ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 ''En venn i sivet???'' Assosierer det med "gjedde", rovfisken altså, så jeg er litt usikker på om jeg hadde blitt så glad for den siste linja... :-) Så avsenderen kunne også være en ulv i fåreklær, og bite mottakeren i leggen når hun havna i sivet. Den mest interessante tolkninga hittil. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Kjære eldstejenta vår Det føles som du ble født i går, men tenk i dag er du atten år og om kort tid du lappen får. Alle minner bevarer vi, i hjertet uten sted og tid. Husk, vi er er veldig glad i deg, vi synes du er både snill og grei Denne dagen er bare din, måtte den bli god og fin. Kjærlig hilsen familien din Gratulerer med dagen : ) Luk vekk kommafeilene, så blir alt så flott atte. Hilsen den kommende norsklærer 0 Siter
morsan Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 En venn i sivet??? ''Lykke til med voksen livet, og husk du har en venn i sivet.'' Hva med en omskrivning med to do til: "Lykke til med livet som voksen og husk at du har en venn i boksen!" eller så kan man si "Med voksenlivet vi ønsker til lykke og husk at du har en venn med et smykke." There's no end to the possibilities! :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 ''Lykke til med voksen livet, og husk du har en venn i sivet.'' Hva med en omskrivning med to do til: "Lykke til med livet som voksen og husk at du har en venn i boksen!" eller så kan man si "Med voksenlivet vi ønsker til lykke og husk at du har en venn med et smykke." There's no end to the possibilities! :-) *LOL* Ja,- hvis det kun er rim uten spesiell mening er det jo mange muligheter :-) Jeg tenkte samme tanken,- men ga opp å formidle det, da jeg ikke å finne like gode eksempler som deg... 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Så avsenderen kunne også være en ulv i fåreklær, og bite mottakeren i leggen når hun havna i sivet. Den mest interessante tolkninga hittil. Det var min første tanke, i alle fall. ;-) 0 Siter
Luska Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 ''Lykke til med voksen livet, og husk du har en venn i sivet.'' Hva med en omskrivning med to do til: "Lykke til med livet som voksen og husk at du har en venn i boksen!" eller så kan man si "Med voksenlivet vi ønsker til lykke og husk at du har en venn med et smykke." There's no end to the possibilities! :-) ''Lykke til med voksen livet, og husk du har en venn i sivet.'' Hehe, eller hva med: Med livet som voksen jeg ønsker til lykke, og i meg har du en venn både i det tynne og det tykke. Eller Livet som voksen ønsker jeg deg lykke til med og jeg er alltid din venn, husk det. Uendelig med muligheter her... ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Kjære eldstejenta vår Det føles som du ble født i går, men tenk i dag er du atten år og om kort tid du lappen får. Alle minner bevarer vi, i hjertet uten sted og tid. Husk, vi er er veldig glad i deg, vi synes du er både snill og grei Denne dagen er bare din, måtte den bli god og fin. Kjærlig hilsen familien din Gratulerer med dagen : ) dette burde være mer enn bra nok som et dikt skrevet på kortet og som ikke inngår i en tale:-) Men jeg er dog litt skeptisk til dette med at det føles som om hun er født i går, da dette jo sjelden er et kompliment! ;-) At dere _husker_ det som om det skjedde i går er en annen sak, men det blir vel litt vanskelig å gjøre det kort nok. 0 Siter
tonie Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Nå kan du ølle og feste og bølle kjøre som et svin med lapp som er din du kan låne i banken ikke suge på lanken Og i morgen skal du flytte for deg selv, hurra og skål! Hilsen mor. Neida. Bare tulla. 0 Siter
morsan Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 ''Lykke til med voksen livet, og husk du har en venn i sivet.'' Hehe, eller hva med: Med livet som voksen jeg ønsker til lykke, og i meg har du en venn både i det tynne og det tykke. Eller Livet som voksen ønsker jeg deg lykke til med og jeg er alltid din venn, husk det. Uendelig med muligheter her... ;o) Den første var best:-) Men bortsett fra det, så fikk du jo til rim med mening, da, det var jo litt juks;-) 0 Siter
morsan Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Nå kan du ølle og feste og bølle kjøre som et svin med lapp som er din du kan låne i banken ikke suge på lanken Og i morgen skal du flytte for deg selv, hurra og skål! Hilsen mor. Neida. Bare tulla. *lol* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Nå kan du ølle og feste og bølle kjøre som et svin med lapp som er din du kan låne i banken ikke suge på lanken Og i morgen skal du flytte for deg selv, hurra og skål! Hilsen mor. Neida. Bare tulla. *knegg* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.