Gå til innhold

Labradoodle

Anbefalte innlegg

Gjest Labradoodle
Skrevet

Ja, jeg vet det ikke er en egen rase, men etter å ha hatt en renraset fantastisk kjekk gutt, men dessverre alt for høye dyrlegeregninger, og psykisk stress av meg eier, for jeg har nesten mistet han fler ganger. Går jeg for en blanding av labrador og Stor puddel.

Egenskapene jeg ser etter hos en hund er absolutt der, og den har labradorens rolige mentale sinn, og ikke så overlegene som puddeler kan være.

Men hvor mye koster en slik fantastisk bastard da? Har søkt og søkt i dag, men ikke ett sted står det noe om pris.

Det er ikke akutelt enda, for min fantastiske gutt lever, men om dog ikke i beste velgående, går det nokså greit for han. Mulig han får noen år til, det får tiden vise. Jeg vil ikke ha noen overlapping, pga. at neste hund ikke skal lære uvanene til den jeg har.

Ja, han hadde sikkert lært han masse flott også, men det er noen småting, som har kommet på hans eldre dager, som ikke jeg vil at han skal vidreføre til neste hund.

Langt innlegg for kort spørsmål, men, men......

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Lillemus

5

• candyqueen_83

4

• adelie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Trodde stort sett blandingshunder var nesten gratis jeg...?

Gjest Labradoodle
Skrevet

Trodde stort sett blandingshunder var nesten gratis jeg...?

Denne er ikke det, for dette er gjort med vilje, og slett ikke noe uhell. Det kan f.eks. være labrador og Puddel = Labradoodle F1 (tror jeg, første ledd altså), så kan det være Labradoodle F1 *2 = Labradoddle F2 ( andreledd)....

Så dette er egne oppdrettere som driver med, ikke ett uhell med nabobikkja, for å si det slik, men det er allikevel ingen godkjent rase, men det bryr jeg meg filla om ;-)

Skrevet

Har hørt 40 000 for en sånn valp men om det er tilfelle vet jeg ikke...Kanskje derfor det ikke står pris:-)

Gjest Labradoodle
Skrevet

Har hørt 40 000 for en sånn valp men om det er tilfelle vet jeg ikke...Kanskje derfor det ikke står pris:-)

40.000,- det hørtes jo fryktelig mye ut da.... Da tror jeg at jeg får gå for en av di mer tradisjonelle, mulig jeg heller får meg en liten bastard da, ofte ikke så mye sykdom på dem. Rasehunder er jo ofte ødelagt i avl, særlig om det er poppise raser.

Gjest Labrodoodle
Skrevet

Spør Obama! ;0)

Har Obama labrodoodle? I så fall slenger jeg meg på tråden til han med det samme, han har sikkert ikke noe annet og gjøre i dag :-D

Har forresten sjekket litt rundt. Tror Drøbakhundehotell tar 12.000,- og andre private tar 8.000,- , men det ser ut som det bare er drøbak som avler dette opp hele tiden, andre gjør det pga etterspørsel.

Jeg tipser Obama, så han vet om han betalte overpris eller ikke :-D

Skrevet

Har Obama labrodoodle? I så fall slenger jeg meg på tråden til han med det samme, han har sikkert ikke noe annet og gjøre i dag :-D

Har forresten sjekket litt rundt. Tror Drøbakhundehotell tar 12.000,- og andre private tar 8.000,- , men det ser ut som det bare er drøbak som avler dette opp hele tiden, andre gjør det pga etterspørsel.

Jeg tipser Obama, så han vet om han betalte overpris eller ikke :-D

Hehe, han har visst skaffet seg en slik ja!

Du får bare ta en telefon med en gang ;0)

Lykke til med hundekjøpet. Prisene du nevner hører ganske normale ut. :0)

candyqueen_83
Skrevet

Det er vel ikke så mye vanskeligere enn å ringe :o) F.eks Drøbak hundehotell. Oppdrett av Labradoodle, og Goldendoodle. Kjenner ei som har ei goldendoodletispe herfra, og hun er nydelig :o)

candyqueen_83
Skrevet

''fantastisk kjekk gutt'' GUTT??

Ja? Jeg har også en fantastisk liten gutt liggende i senga si ved siden av meg her jeg sitter :o)

Gjest Labradoodle
Skrevet

Det er vel ikke så mye vanskeligere enn å ringe :o) F.eks Drøbak hundehotell. Oppdrett av Labradoodle, og Goldendoodle. Kjenner ei som har ei goldendoodletispe herfra, og hun er nydelig :o)

Du, det hadde jeg gjort mange timer før jeg skrev innlegget her, men de tar ikke telefonen.

:-D

Gjest Labradoodle
Skrevet

''fantastisk kjekk gutt'' GUTT??

Ja, hunden min er ikke jente.

Skrevet

Ja, hunden min er ikke jente.

Jeg trodde den var hund :=|

Skrevet

Ja? Jeg har også en fantastisk liten gutt liggende i senga si ved siden av meg her jeg sitter :o)

Og jeg kjente en som brukte bikkja som erstatning for en mann. -Ja ikke sex, da. Men som "kose-mann". Det virket fjollete og uappetittelig.

Gjest Labradoodle
Skrevet

Og jeg kjente en som brukte bikkja som erstatning for en mann. -Ja ikke sex, da. Men som "kose-mann". Det virket fjollete og uappetittelig.

Ja, ja, du klarer å henge deg opp i mye skjønner jeg.

Til din info har jeg både mann, barn og hund. Hunden er ikke noe erstatning for noe som helst. Hunden kom inn etter mann, og jeg skjønner at du ikke er ett dyre menneske, da hadde du vel neppe hengt deg opp i ett ord i ett langt innlegg...

Gjest Labradoodle
Skrevet

Nå har de tatt telefonen :-D

10.000,-

Ja, nå vet jeg det, men allikevel håper jeg det er lenge til jeg skal bestille, er jo veldig glad i hunden jeg har her også. (skjønner noen tror han er ett substitutt HAHA, tenk at jeg kunne skrive gutt om hunden min, tror det blir dyrevernet neste...)

Vennlig hilsen

Skrevet

Nå har de tatt telefonen :-D

10.000,-

Ja, nå vet jeg det, men allikevel håper jeg det er lenge til jeg skal bestille, er jo veldig glad i hunden jeg har her også. (skjønner noen tror han er ett substitutt HAHA, tenk at jeg kunne skrive gutt om hunden min, tror det blir dyrevernet neste...)

Vennlig hilsen

10.000 er vel ikke så ille,- det er jo evigheter siden vi kjøpte hund for 5-6.000 :-)

Gjest eks puddeleier
Skrevet

Som tidligere puddel-eier, måtte jeg google litt på Labradoodle.

Rar hund spør du meg.

Pudler med lang pels på snuten ser dumme ut synes jeg, og det gjør disse også. Ser også at mange Labradoodler ikke er ensfargete heller. Krav til renrasede pudler og labradorer er bl.a. at de er ensfargede.

Men smaken er heldigvis forskjellig :o))

Nysgjerrig som jeg er:

Det ser ut som om Labradoodelen ikke røyter?

Skal den ikke klippes?

Er pelsen til alle av stort sett samme kvalitet?

Ellers kan jeg skjønne at den lekne puddelen og den rolige labradoren vil gi en flott kombinasjon. Flott at du begynner jakten på hund i god tid. Hvis det er få valper hvert år, bør du kanskje sette deg på venteliste, slik at du kan få en ny hund ganske raskt når den du har ikke er mer. Perioden mellom to hunder er fæl.

Skrevet

Som tidligere puddel-eier, måtte jeg google litt på Labradoodle.

Rar hund spør du meg.

Pudler med lang pels på snuten ser dumme ut synes jeg, og det gjør disse også. Ser også at mange Labradoodler ikke er ensfargete heller. Krav til renrasede pudler og labradorer er bl.a. at de er ensfargede.

Men smaken er heldigvis forskjellig :o))

Nysgjerrig som jeg er:

Det ser ut som om Labradoodelen ikke røyter?

Skal den ikke klippes?

Er pelsen til alle av stort sett samme kvalitet?

Ellers kan jeg skjønne at den lekne puddelen og den rolige labradoren vil gi en flott kombinasjon. Flott at du begynner jakten på hund i god tid. Hvis det er få valper hvert år, bør du kanskje sette deg på venteliste, slik at du kan få en ny hund ganske raskt når den du har ikke er mer. Perioden mellom to hunder er fæl.

Denne var skjønn da:

http://www.aussielabradoodle.com/1-Labradoodle.jpg

*Smelt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...