Anonym 82 Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Skal ha barseltreff i morgen, og alle er jo selvsagt på slanker`n nå i januar! Så jeg tenkte å servere noe så enkelt som grønnsaker med dip. Hva slags grønnsaker kan jeg bruke? Som ikke er for vanskelig å tilberede... Og hva slags dip bruker jeg? 0 Siter
morsan Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Grønnsaker - ikke annen tilberedning enn vask, skrelling, oppdeling: Gulrøtter (enten sånne små ferdigkuttede babygulrøtter, eller at du tar store som du skreller og deler opp i passende biter) Sukkererter (helst de runde) - bare skylles og legges på fatet Broccoli og blomkål - deles opp i passende små buketter uten for mye stilk. Snacks-paprika/søt paprika - deles opp i passende biter stangselleri DIP: Jeg anbefaler å bruke kesam - bare 8,1% fett (det finnes lettkesam også, men den synes jeg er supersur). Du kan bruke dippulver som for potetgull eller blande oppi krydder selv. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Grønnsaker - ikke annen tilberedning enn vask, skrelling, oppdeling: Gulrøtter (enten sånne små ferdigkuttede babygulrøtter, eller at du tar store som du skreller og deler opp i passende biter) Sukkererter (helst de runde) - bare skylles og legges på fatet Broccoli og blomkål - deles opp i passende små buketter uten for mye stilk. Snacks-paprika/søt paprika - deles opp i passende biter stangselleri DIP: Jeg anbefaler å bruke kesam - bare 8,1% fett (det finnes lettkesam også, men den synes jeg er supersur). Du kan bruke dippulver som for potetgull eller blande oppi krydder selv. Oi, tusen takk:-) Med den lista trakk gubben seg - han hadde egentlig tenkt til å svippe innom butikken på vei hjem! Så får jeg kjøre ut selv i ettermiddag da... Ikke mer enn rett og rimelig;-) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Grønnsaker - ikke annen tilberedning enn vask, skrelling, oppdeling: Gulrøtter (enten sånne små ferdigkuttede babygulrøtter, eller at du tar store som du skreller og deler opp i passende biter) Sukkererter (helst de runde) - bare skylles og legges på fatet Broccoli og blomkål - deles opp i passende små buketter uten for mye stilk. Snacks-paprika/søt paprika - deles opp i passende biter stangselleri DIP: Jeg anbefaler å bruke kesam - bare 8,1% fett (det finnes lettkesam også, men den synes jeg er supersur). Du kan bruke dippulver som for potetgull eller blande oppi krydder selv. Hvilke typer dip har du prøvd? Er jo mange forskjellige... 0 Siter
Gjest smakssak Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Hvilke typer dip har du prøvd? Er jo mange forskjellige... Den det står Hollywood ett eller annet på er kjempegod men dette er jo en smakssak. 0 Siter
morsan Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Hvilke typer dip har du prøvd? Er jo mange forskjellige... Jeg blander som regel oppi noe krydder jeg har hjemme, men ellers kommer det an på hva du liker, da. Du kan jo ha flere typer. Maarud har ferdigtyper med f eks tacokrydder, og så har de en med løk, og sikkert flere. Jeg synes også den greske dressingmix'en fra Knorr er god. Du kan få tykkere dip ved å blande oppi smøreost, f eks Philadelphia el lign. Du kan hakke oppi friske krydderurter dersom du har det. Det kommer litt an på hvor enkelt du vil ha det. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Kan også anbefale sånne kjeks-stenger (grissini stenger, eller hva det nå heter) Finnes i forskjellige varianter med ulike typer frø på osv.. De er også er gode å dippe, og blir et fint supplement til bare grønnsaker... 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Kan også anbefale sånne kjeks-stenger (grissini stenger, eller hva det nå heter) Finnes i forskjellige varianter med ulike typer frø på osv.. De er også er gode å dippe, og blir et fint supplement til bare grønnsaker... Hmm, må jeg se etter! Fåes det kun i slike butikker som har alt mulig? Blir nok Kiwi på meg nemlig... 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Jeg blander som regel oppi noe krydder jeg har hjemme, men ellers kommer det an på hva du liker, da. Du kan jo ha flere typer. Maarud har ferdigtyper med f eks tacokrydder, og så har de en med løk, og sikkert flere. Jeg synes også den greske dressingmix'en fra Knorr er god. Du kan få tykkere dip ved å blande oppi smøreost, f eks Philadelphia el lign. Du kan hakke oppi friske krydderurter dersom du har det. Det kommer litt an på hvor enkelt du vil ha det. Det er ikke det at jeg absolutt ikke vil gjøre jobben se, det er bare det at jeg har NULL peiling på mat og hva som passer sammen og hvordan man tilbereder ting! Blir svett bare jeg tenker på å blande ost i noe annet - det MÅ gå galt;-) Men tusen takk for tips her, jeg skal skrive det ned og se hvor tøff jeg er når jeg kommer til butikken etterpå:-) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Den det står Hollywood ett eller annet på er kjempegod men dette er jo en smakssak. Ja det er klart det er en smakssak, men når vi da blir ca ti jenter, så har vi sikkert forskjellig smak vi også. Så da er det greit å gå for noe som noen har smakt og synes er ok til grønnsaker:-) Takk for tips! 0 Siter
løvinne71 Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Hmm, må jeg se etter! Fåes det kun i slike butikker som har alt mulig? Blir nok Kiwi på meg nemlig... Tror du får dem på kiwi også. Ihvertfall den vanligste typen. Alternativt kan du kjøpe litt vanlig salt kjeks, og evt. noen magre oster. 0 Siter
3stakk Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Ja det er klart det er en smakssak, men når vi da blir ca ti jenter, så har vi sikkert forskjellig smak vi også. Så da er det greit å gå for noe som noen har smakt og synes er ok til grønnsaker:-) Takk for tips! Du kan jo skeie ut med mer enn en dipp vet du ;-) 0 Siter
3stakk Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Grønnsaker - ikke annen tilberedning enn vask, skrelling, oppdeling: Gulrøtter (enten sånne små ferdigkuttede babygulrøtter, eller at du tar store som du skreller og deler opp i passende biter) Sukkererter (helst de runde) - bare skylles og legges på fatet Broccoli og blomkål - deles opp i passende små buketter uten for mye stilk. Snacks-paprika/søt paprika - deles opp i passende biter stangselleri DIP: Jeg anbefaler å bruke kesam - bare 8,1% fett (det finnes lettkesam også, men den synes jeg er supersur). Du kan bruke dippulver som for potetgull eller blande oppi krydder selv. Hvordan dipper man sukkererter? (ser for meg masse fingertupper langt nedi dippen) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Jeg bruker rømmekolle ekstra lett - selvfølgelig (!) - og blander med ett eller annet dip-pulver som man finner ved potetgullet. :-) Av grønnsaker bruker jeg gulrot, kålrot, blomkål og sukkererter. Du _kan_ jo også sette fram litt potetgull, kjeksstenger, paprika og litt frukt, så bugner bordet uten at du egentlig har gjort noe særlig. Ha et trivelig treff! 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Jeg bruker rømmekolle ekstra lett - selvfølgelig (!) - og blander med ett eller annet dip-pulver som man finner ved potetgullet. :-) Av grønnsaker bruker jeg gulrot, kålrot, blomkål og sukkererter. Du _kan_ jo også sette fram litt potetgull, kjeksstenger, paprika og litt frukt, så bugner bordet uten at du egentlig har gjort noe særlig. Ha et trivelig treff! Næææ, jeg kunne jo selvfølgelig kjøpt en pose potetgull! Åamei! Ja ja, nå drar jeg ikke ut en gang til... Nå har jeg handlet hele grønnsaksdisken til Kiwi - ting hverken jeg eller han som jobbet der visste hvordan så ut;-) Så det blir nok bra! Har kjeks og div annet jeg kan sette frem for de ikke sååå supersunne da. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Du kan jo skeie ut med mer enn en dipp vet du ;-) He he, gjorde jo det, men da har jeg "safet" med en da:-) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Den det står Hollywood ett eller annet på er kjempegod men dette er jo en smakssak. Holiday? Kjøpte den jeg... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Gulrøtter, blomkål, kålrot, paprika, selleri f.eks. Hvitløksdressing synes jeg er godt 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Gulrøtter, blomkål, kålrot, paprika, selleri f.eks. Hvitløksdressing synes jeg er godt Nå har jeg vært og handlet da, og tenkte av en eller annen grunn ikke på kålrot! Det synes jeg jo er innmari godt... Har kjøpt potetgulldip jeg da, for jeg er en skikkelig rømmemoms;-) Men hvitløksdressing er sikkert sunnere, når det først er snakk om folk som er på slanker`n. Men er ikke det veldig tynt? Lurer på om vi har det her faktisk, skal romle gjennom skapet etterpå! 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Agurk, babygulrøtter, Eple, kålrot. Skjær i båter og avlange fingertykke biter. Dipp: Melonyoghurt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.