Lillemus Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Hva er egentlig forskjellen på flesk og bacon? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 http://www.gilde.no/ Se om du får svar her. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Står at bacon er lettsaltet sideflesk, så da er vel alt egentlig flesk Aner ikke. 0 Siter
Gjest VannLilja29 Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Bacon er røket, flesk er urøkt 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Bacon er røket, flesk er urøkt aah ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Skrevet 22. januar 2009 Bacon er røket, flesk er urøkt Så bacon er rett og slett røkt flesk? Et søk på Wikipedia viser at du har rett, bacon er røkt sideflesk. ) Så lærte jeg det i dag. ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Svigermor bruker ordet flesk om det jeg kaller bacon. Av og til skal hun si det litt "pent" og da sier hun "beken" :-D hun er fra indre Vestlandet og i hennes ordforråd passer ikke bacon inn. Men flesk bruker hun - kjøper store stykker og skjører tykke skiver :-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Svigermor bruker ordet flesk om det jeg kaller bacon. Av og til skal hun si det litt "pent" og da sier hun "beken" :-D hun er fra indre Vestlandet og i hennes ordforråd passer ikke bacon inn. Men flesk bruker hun - kjøper store stykker og skjører tykke skiver :-) Beken? *Fnis* ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Svigermor bruker ordet flesk om det jeg kaller bacon. Av og til skal hun si det litt "pent" og da sier hun "beken" :-D hun er fra indre Vestlandet og i hennes ordforråd passer ikke bacon inn. Men flesk bruker hun - kjøper store stykker og skjører tykke skiver :-) Beken sier svigers også;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Beken? *Fnis* ;o) Det er bare helt utrolig morsomt når hun sier det - for hun snakker så breit som de bare kan gjøre det i den bygda der - og så kommer hun med det fisefine ordet :-) Hun har et par andre sånne ord også, men de huskerjeg ikke nå. I en annen kategori: Hun sier Sunlightsåpe - akkurat som det staves - med i og g :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Beken sier svigers også;-) Morsomt. Hvor er de fra (region)? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Det er bare helt utrolig morsomt når hun sier det - for hun snakker så breit som de bare kan gjøre det i den bygda der - og så kommer hun med det fisefine ordet :-) Hun har et par andre sånne ord også, men de huskerjeg ikke nå. I en annen kategori: Hun sier Sunlightsåpe - akkurat som det staves - med i og g :-) Hehe, så artig Jeg vet egentlig om mange slike morsomme feiluttalelser - både fra meg selv og andre, men nå er hjernen tom :-/ Jeg sa tidligere tallet 80 med lang å og med en "t" - "Å-ti". Det måtte jeg pent slutte med da jeg en periode arbeidet i en forretning. Ingen skjønte hva jeg sa når jeg sa "Åtien". Her jeg bor nå blir det helt feil. 0 Siter
morsan Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Morsomt. Hvor er de fra (region)? Vestfold 0 Siter
morsan Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Det er bare helt utrolig morsomt når hun sier det - for hun snakker så breit som de bare kan gjøre det i den bygda der - og så kommer hun med det fisefine ordet :-) Hun har et par andre sånne ord også, men de huskerjeg ikke nå. I en annen kategori: Hun sier Sunlightsåpe - akkurat som det staves - med i og g :-) *he he* Onkelen min sier også sunn-likt! ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Hehe, så artig Jeg vet egentlig om mange slike morsomme feiluttalelser - både fra meg selv og andre, men nå er hjernen tom :-/ Jeg sa tidligere tallet 80 med lang å og med en "t" - "Å-ti". Det måtte jeg pent slutte med da jeg en periode arbeidet i en forretning. Ingen skjønte hva jeg sa når jeg sa "Åtien". Her jeg bor nå blir det helt feil. Nå sitter jeg og humrer her i sofaen :-) Åååååååti :-DDDD Den varianten har jeg ikke hørt før. Hvordan sier du youghurt da? Her i huset sier vi jogurt - med ordentlig O og ordentlig U - men vi er visst ganske alene om det.... De fleste andre sier visst jåggårt :-( 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 *he he* Onkelen min sier også sunn-likt! ;-) Hihi :-) Hun sier pargass til bagasje også, men jeg er litt usikker på om det er dialekt eller slurv :-) 0 Siter
morsan Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Hehe, så artig Jeg vet egentlig om mange slike morsomme feiluttalelser - både fra meg selv og andre, men nå er hjernen tom :-/ Jeg sa tidligere tallet 80 med lang å og med en "t" - "Å-ti". Det måtte jeg pent slutte med da jeg en periode arbeidet i en forretning. Ingen skjønte hva jeg sa når jeg sa "Åtien". Her jeg bor nå blir det helt feil. *he he* En venninne av meg sier konsekvent konfirmasjon med trykk på -asj. Ellers har jeg bare hørt det med trykket på kon eller på -sjon. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 *he he* En venninne av meg sier konsekvent konfirmasjon med trykk på -asj. Ellers har jeg bare hørt det med trykket på kon eller på -sjon. Jeg sier komfårmasjon - med trykk på -sjon. Akkurat hvor den M'en kommer fra, vet jeg ikke, men tror de fleste her i byen sier det. 0 Siter
morsan Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Nå sitter jeg og humrer her i sofaen :-) Åååååååti :-DDDD Den varianten har jeg ikke hørt før. Hvordan sier du youghurt da? Her i huset sier vi jogurt - med ordentlig O og ordentlig U - men vi er visst ganske alene om det.... De fleste andre sier visst jåggårt :-( "jåggårt"?? Nånei, her sier vi jågg-urt:-) 0 Siter
morsan Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Jeg sier komfårmasjon - med trykk på -sjon. Akkurat hvor den M'en kommer fra, vet jeg ikke, men tror de fleste her i byen sier det. Sier du komfolutt også, kanskje? Eller konfirlutt? ;-) Har hørt begge deler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.