Gå til innhold

Ting som starter på Y?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

21

• morsan

9

• mariaflyfly

4

• brilleslangen

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, la barnet ta med MC'en på skolen! :D

Eller en miniatyr ; )

Annonse

Skrevet

Yen-mynter? :)

..eller hva med "yndlingsforelder" = mor? ;-)

Skrevet

Kommer an på hvordan du tolker det og hva du kan klare å skaffe, men her er utvalg fra ord i min norsk-engelske pc-ordbok;-)

Yalelås (de fleste har vel neppe slikt slengendes..

yen (ta en tur i banken)

yard (kan ta et stykke tre og kappe til akkurat en yards lengde dvs 91,44 cm)

yndlingsrett (eller yndlingsgenser eller annet)

yngel (kjenner dere noen som driver med fiskeoppdrett?)

yngstemann (evt ynsgtejenta - får ta med seg henne*S*)

yoghurt

ytrefilet (litt dyrt ettersom det sikkert ikke er etandes etterpå...)

ytring (klipp ut noe fra leserinnleggssida i avisa)

yttertøy

Fantastisk! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

..eller hva med "yndlingsforelder" = mor? ;-)

''..eller hva med "yndlingsforelder" = mor?''

Ja, det ville nok mine barn sagt, i den grad de ville forstått seg på ordet "yndlingsforelder" :-)

Annonse

Skrevet

''..eller hva med "yndlingsforelder" = mor?''

Ja, det ville nok mine barn sagt, i den grad de ville forstått seg på ordet "yndlingsforelder" :-)

;-)

Jeg så forresten et artig innslag på Americas Funniest Homevideos her. En rekke små barn står på en scene, og skal en etter en gå frem til en mikrofon og si "I am thankful for..." (tror dette er noe thanksgivings-greier)

De fleste sier at de er "thankful for my mom", og midt i rekken av dem som sier det, er det en liten gutt som sier "I am thankful for.......nothing"

Gjest Elextra
Skrevet

;-)

Jeg så forresten et artig innslag på Americas Funniest Homevideos her. En rekke små barn står på en scene, og skal en etter en gå frem til en mikrofon og si "I am thankful for..." (tror dette er noe thanksgivings-greier)

De fleste sier at de er "thankful for my mom", og midt i rekken av dem som sier det, er det en liten gutt som sier "I am thankful for.......nothing"

''"I am thankful for.......nothing"'' Hehe, dårlig dag?

Sønnene mine mener nok begge to i mellom at jeg er den "dummeste" mammaen i verden.

Skrevet

''"I am thankful for.......nothing"'' Hehe, dårlig dag?

Sønnene mine mener nok begge to i mellom at jeg er den "dummeste" mammaen i verden.

Vet ikke om det var det eller jernteppe, men må unektelig være litt spesielt å være den ene moren blant mange i salen som fikk "nothing"....;-)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Kan du ikke slå opp på 'y' påei ordbok da, på nettet hvis du ikke har ei bok hjemme.

Kommer i farta på yankee, ytterst, yttervegg, ypperlig, yppersteprest, yppe, yr, yste, yggdrasil (hvor har jeg det fra?), ytterpunkt (vet ikke om sammensatte ord gjelder?).

Kan du bruke engelsk også, så kommer det jo til flere ord å velge mellom. Men finn deg ei ordbok!

Gjest høstløv
Skrevet

Kan du ikke slå opp på 'y' påei ordbok da, på nettet hvis du ikke har ei bok hjemme.

Kommer i farta på yankee, ytterst, yttervegg, ypperlig, yppersteprest, yppe, yr, yste, yggdrasil (hvor har jeg det fra?), ytterpunkt (vet ikke om sammensatte ord gjelder?).

Kan du bruke engelsk også, så kommer det jo til flere ord å velge mellom. Men finn deg ei ordbok!

Her finner du svaret på hva yggdrasil er:

http://www.yggdrasil.no/

Skrevet

Det var snakk om en TING, som skulle være med på skolen. Dine forslag er udugelige....

Skipp tråden hvis den irriterer deg.

Skrevet

Ja, la barnet ta med MC'en på skolen! :D

I HotWheels-størrelse går det bra :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...