Gjest Vinita Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Finnes det hostesaft som virkelig hjelper? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Ja, Cosylan, men den må du ha resept for å få. 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Ja, Cosylan, men den må du ha resept for å få. Ok,får ta gutten med til lege hvis hosten ikke gir seg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Ok,får ta gutten med til lege hvis hosten ikke gir seg. Usikker på om denne gis til barn, den inneholder ganske sterke stoffer, bl.a. små mengder morfin. Men den er genial når jeg har halsbetennelse eller lignende og ikke får sove på grunn av hoste og grums i halsen. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/11/454445.html 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Usikker på om denne gis til barn, den inneholder ganske sterke stoffer, bl.a. små mengder morfin. Men den er genial når jeg har halsbetennelse eller lignende og ikke får sove på grunn av hoste og grums i halsen. Å,sterke saker det der da. Det var jo synd,får høre med legen om de har noe ant som virker hvis ikke det gir seg. 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/11/454445.html Det er jo synd det ikke virker da.. 0 Siter
*drømmende* Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Å,sterke saker det der da. Det var jo synd,får høre med legen om de har noe ant som virker hvis ikke det gir seg. Cosylan smaker forferdelig! Be heller om å få solvipekt comp. Den smaker ikke så jævlig... Det er det samme som cosylan ca. Og jo, barn får cosylan! Frøkna mi på ni holdt på å få det av legen på legevakta for et par uker siden... Da sa mor STOPP! Fikk innvilget solvipekt comp istedet. Jeg klarer ikke ta cosylan selv, og tvinger ikke unga mine til det heller. Når jeg VET det finnes et mye bedre alternativ;) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/11/454445.html Stusser over det der. Jeg tror ikke man blir frisk av hostesaft som sådan. Men jeg synes f.eks. Cosylan hjelper på den måten at den stilner hosten og dermed gjør en mindre sår i halsen. Dessuten får en (kanskje) sove . 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Cosylan smaker forferdelig! Be heller om å få solvipekt comp. Den smaker ikke så jævlig... Det er det samme som cosylan ca. Og jo, barn får cosylan! Frøkna mi på ni holdt på å få det av legen på legevakta for et par uker siden... Da sa mor STOPP! Fikk innvilget solvipekt comp istedet. Jeg klarer ikke ta cosylan selv, og tvinger ikke unga mine til det heller. Når jeg VET det finnes et mye bedre alternativ;) Jeg synes ikke Cosylan er så ille, den smaker slik hostesaft smaker i følge myten! Tar den sjelden, men de gangene jeg virkelig trenger den er smaken det som opptar meg minst i verden. 0 Siter
morsan Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Cosylan smaker forferdelig! Be heller om å få solvipekt comp. Den smaker ikke så jævlig... Det er det samme som cosylan ca. Og jo, barn får cosylan! Frøkna mi på ni holdt på å få det av legen på legevakta for et par uker siden... Da sa mor STOPP! Fikk innvilget solvipekt comp istedet. Jeg klarer ikke ta cosylan selv, og tvinger ikke unga mine til det heller. Når jeg VET det finnes et mye bedre alternativ;) Helt motsatt - solvipect smaker fælt og cosylan helt OK:-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Stusser over det der. Jeg tror ikke man blir frisk av hostesaft som sådan. Men jeg synes f.eks. Cosylan hjelper på den måten at den stilner hosten og dermed gjør en mindre sår i halsen. Dessuten får en (kanskje) sove . Men artikkelen sier jo at... ''Amerikansk forskning viser at det ikke finnes kliniske bevis for at reseptfri hostemedisin virker. Norske leger er enige.'' og ''Men begge er enige om at hostesaft på resept derimot utvilsomt har en positiv effekt. I motsetning til den reseptfrie varianten blandes gjerne denne typen hostesaft med andre aktive, lindrende stoffer. '' 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Men artikkelen sier jo at... ''Amerikansk forskning viser at det ikke finnes kliniske bevis for at reseptfri hostemedisin virker. Norske leger er enige.'' og ''Men begge er enige om at hostesaft på resept derimot utvilsomt har en positiv effekt. I motsetning til den reseptfrie varianten blandes gjerne denne typen hostesaft med andre aktive, lindrende stoffer. '' Aha! Som så ofte uttaler jeg meg på litt tynt grunnlag - jeg leste omtrent bare overskriften i artikkelen. 0 Siter
morsan Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Aha! Som så ofte uttaler jeg meg på litt tynt grunnlag - jeg leste omtrent bare overskriften i artikkelen. ;-) 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Cosylan smaker forferdelig! Be heller om å få solvipekt comp. Den smaker ikke så jævlig... Det er det samme som cosylan ca. Og jo, barn får cosylan! Frøkna mi på ni holdt på å få det av legen på legevakta for et par uker siden... Da sa mor STOPP! Fikk innvilget solvipekt comp istedet. Jeg klarer ikke ta cosylan selv, og tvinger ikke unga mine til det heller. Når jeg VET det finnes et mye bedre alternativ;) Og da var det skrevet opp. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Usikker på om denne gis til barn, den inneholder ganske sterke stoffer, bl.a. små mengder morfin. Men den er genial når jeg har halsbetennelse eller lignende og ikke får sove på grunn av hoste og grums i halsen. Ei tidligere klassevenninne ga to teskjeer til sitt 3 år gamle barn. Hun sov visst en del timer etterpå.Jeg har aldri brukt cosylan selv, så jeg vet ikke doseringene, men syns dette hørtes utrolig mye ut! 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 For tørrhoste er Cosylan ok, om du er tett i lungene samtidig, så er det bedre med efedrinmiksturer. Begge deler er reseptbelagt. Jeg har dessverre ingen tro på det man får kjøpt reseptfritt. 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 For tørrhoste er Cosylan ok, om du er tett i lungene samtidig, så er det bedre med efedrinmiksturer. Begge deler er reseptbelagt. Jeg har dessverre ingen tro på det man får kjøpt reseptfritt. Enig,de reseptfrie ser ikke ut til å virke. Dumt at de selger dem da,er jo penger ut av vinduet det. 0 Siter
Helmi Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Som de andre sier her: reseptfrie har egentlig ingen effekt. Jeg driver akkurat og "behandler" min hoste med Tuxi... lindrer vel litt akkurat der og da, men ikke noe mer. Legen min har sagt det samme: det er kun de reseptbelagte hostesafter som virker. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Som de andre sier her: reseptfrie har egentlig ingen effekt. Jeg driver akkurat og "behandler" min hoste med Tuxi... lindrer vel litt akkurat der og da, men ikke noe mer. Legen min har sagt det samme: det er kun de reseptbelagte hostesafter som virker. Jägermeister er mye bedre og morsommere, siden det ikke står noen begrensning på flaska. Heller tvert i mot - jo mer jo bedre! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.