Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

Jeg møter ofte elg på løpeturene mine, og de har aldri oppført seg truende. Jeg hilser ogddag og sier at de må passe seg for bilene.

Jeg løp "rett inn i en elg" en gang. Og det var en hunnelg om våren. ( jeg så ikke om den hadde med seg unger) Stoppet opp tre meter unna den og ble stående noen lange sekunder. Skal si jeg fikk opp farta!!!!!!! :-)

Gjest Aimabel

Eg tviler på at møtet med elgen gir helsegevinst, men det var sikkert en spesiell opplevelse.

Nb! 4 mil på ski gir definitivt helsegevinst, dessuten må vedkommende ha god helse for å gjennomføre en så lang tur! :-))

Når man treffer på elg så får man opp farta og det gir vel helsegevinst :-) Ellers gir jo naturopplevelser psykisk helsegevinst.

Annonse

Gjest comsicomsa

Jøss!!

20 kilo, det var mye...

Eg satser på å gå ned ca. 10 kilo tilsammen. :)

Ja det er mye og jeg trudde til slutt jeg måtte begynne å drikke cola igjen for at det skulle stoppe hehe. Men plutselig stagnerte det :) Nå er jeg slank som ei lilje eller no'.

10 kilo greier du fint ved å kutte cola og gå turer :) Lykke til!

Annonse

Jeg løp "rett inn i en elg" en gang. Og det var en hunnelg om våren. ( jeg så ikke om den hadde med seg unger) Stoppet opp tre meter unna den og ble stående noen lange sekunder. Skal si jeg fikk opp farta!!!!!!! :-)

Jeg har opplevd noe lignende. Plutselig dukket det opp en elg bak en diger snøfonne akkurat der jeg skulle snu. Den var så nær at jeg kunne ta på den. Men jeg husker at jeg møtte kloke og rolige øyne, og jeg er så gjennomført glad i dyr at jeg innbiller meg at de merker det. Etter å ha sett hverandre inn i øynene noen sekunder rygget jeg rolig bakover og snudde, og den gjorde det samme.

En annen gang kom det en hel flokk baksende ned lia og ned på veien der jeg løp, like foran meg. Det må ha sett bra komisk ut for eventuelle tilskuere, elgene luntet like foran meg som om de var deltakere i samme løp.

Man skal ha respekt for elg, det er store dyr, og særlig ku med kalv i april-mai. Men i den tida vi nå er inne i er de sjelden agressive.

Nei, akkurat det tar jeg ikke ansvar for:-)

Var det ikke du som fortalte om et møte med en elg da du var ute og gikk på ski? Det er nok for hvem som helst til å holde seg unna skigåing. Håper bare snøen blir borte snart, så jeg ikke blir fristet til å sjekke ut hva som er så fantastisk med å gå på ski.

:- )

Var det ikke du som fortalte om et møte med en elg da du var ute og gikk på ski? Det er nok for hvem som helst til å holde seg unna skigåing. Håper bare snøen blir borte snart, så jeg ikke blir fristet til å sjekke ut hva som er så fantastisk med å gå på ski.

:- )

Næsj, det var bare et eksotisk møte med norsk natur.

Lykke til med valgene! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...