Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en kvinne på 36 år. Jeg er 176 cm høy, og veier nå 71-72 kg. Jeg er frisk forøvrig. Tidligere veide jeg 65-67 kg, og trente et par ganger i uka. For 10 mnd siden fødte jeg en nydelig jente. Jeg fikk bekkenløsning i svangerskapet, og har nå ikke trent på ca 1 1/2 år. Føler meg i relativt dårlig fysisk form, både når det gjelder styrke og kondisjon. Treningsbiten har jeg tatt fatt i, jeg har en avtale med en personlig trener, og skal begynne å trene 2 ganger i uka fra neste uke. Bekymringen min nå, er at det ser ut som vekten min er på vei oppover. I svangerskapet la jeg ikke mye på meg, og gikk raskt ned i vekt etter fødsel. Vekten min stoppet da ikke på hva jeg tidligere har veid, men gikk nedover. Dette ønsket jeg ikke, og begynte å spise ofte og relativt mye. Mens jeg har ammet har jeg kjent på mye sult. Jeg har kunnet spise mye, samtidig som jeg har holdt vekten uten problem. Nå ammer jeg 2-3 ganger om dagen. Vekten går synlig oppover og de ekstra kiloene har alle lagt seg på magen. Så nå lurer folk på om jeg er gravid igjen.. Jeg spiser lite søtt - snop, brus, potetgull, kun litt i helgene. Ikke sukker i teen. Men jeg spiser mye brød - frokost og lunsj er tilsammen 7 skiver, med lettmargarin og variert pålegg (har ikke tenkt så mye på magert pålegg). Så spiser jeg mye middag (normal, variert kost, men litt lite flink med grønnsaker). Og så kvelds - gjerne 2 skiver brød og ofte blir det sent - 21-22 tiden er ikke uvanlig. Drikker lettmelk til brød. Hele tiden kjenner jeg på denne sulten, når jeg har spist meg mett, synes jeg at jeg blir raskt sulten igjen. Det skal også sies at da babyen var liten, fikk jeg meg den vanen å spise meg veldig mett - fordi jeg ikke helt visste når jeg fikk spist neste gang i en hektisk tid - merker også nå at jeg spiser litt mer når jeg egentlig er mett, dette gjelder særlig middagsmat. Jeg vil så gjerne ta fatt i dette problemet før det blir for ille. Vil gjerne tilbake til 66-67 kg. Kan du hjelpe meg med noen råd?

Fortsetter under...

Stopp etter 2 brødskiver til frokost og 2 til lunsj. Spis frukt og grønt mellom måltidene og ikke mer enn en normal middagsporsjon. Du vil kjenne deg sulten i begynnelsen, men etter noen dager vil magesekken gå tilbake til normale mål og du vil føle deg bedre.

Spis grovt og grønt og ofte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...