Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Startet det nye året med en ny frisk og begynte med trening og et lettere kosthold for å komme ned i vekt. Har kuttet ut hvetemel, lite poteter, pasta og ris, spiser knekkebrød isteden. Drikke masse vann.Trener styrke + utholdenhet 2-3 ganger i uka. Er veldig flink å ikke småspiser innimellom måltidene. Unner meg litt godt i helgen. Syns det nå går trått med vektnedgang og blir litt demotivert. Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323413-vektnedgang-og-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipset er å holde ut så vil nedgangen komme men kroppen må venne seg til "tanken" på at nå er det andre rutiner. Hvis du holder på sånn en stund vil du uansett merke forskjell. Hvis du skal ned mye går du kanskje mer ned i begynnelsen..eller det er sikkert individuelt det og.

Lykke til!

Det _kan_ være at du spiser for lite - da setter kroppen seg i "unntakstilstand" og tviholder på det den har.

Hvis du sier litt mer om hva/hvor mye du spiser i løpet av en dag, så er det litt lettere å se. Og ikke minst - hvor mye du trener.

:-)

Spiser 3 ryvita med pålegg til frokost, lunsj salat eller knekkebrød, middag og kveldsmat. Spiser frukt innimellom og drikker mye vann.

Trener 2 - 3 ganger i uka, enten håndball, turn eller på treningssenter (vekter og i sal)

Tipset er å holde ut så vil nedgangen komme men kroppen må venne seg til "tanken" på at nå er det andre rutiner. Hvis du holder på sånn en stund vil du uansett merke forskjell. Hvis du skal ned mye går du kanskje mer ned i begynnelsen..eller det er sikkert individuelt det og.

Lykke til!

Takk, jeg håper også på det. Kanksje ta frem målebåndet og ikke bare tenke kiloer .

Gjest ViViola

Spiser 3 ryvita med pålegg til frokost, lunsj salat eller knekkebrød, middag og kveldsmat. Spiser frukt innimellom og drikker mye vann.

Trener 2 - 3 ganger i uka, enten håndball, turn eller på treningssenter (vekter og i sal)

Umiddelbart høres det ut som lite mat, dvs. litt lite kalorier. Med mindre du spiser kebab til middag og ostesmørbrød til kvelds hver dag, da. :-)

Legg på et par magre yoghurter pr dag, og spis 4 knekkebrød til frokost og lunsj (eller en salat + 1 knekkebrød eller 2), og se hva som skjer. (Går ut fra at du har magert pålegg på knekkebrødene dine?)

Annonse

Gjest ViViola

Forresten - du sier ingenting om nåværende og ønsket vekt, da, det er jo også ganske vesentlig i forhold til hva man må spise.

Umiddelbart høres det ut som lite mat, dvs. litt lite kalorier. Med mindre du spiser kebab til middag og ostesmørbrød til kvelds hver dag, da. :-)

Legg på et par magre yoghurter pr dag, og spis 4 knekkebrød til frokost og lunsj (eller en salat + 1 knekkebrød eller 2), og se hva som skjer. (Går ut fra at du har magert pålegg på knekkebrødene dine?)

Ligget rundt 105 kg, målet mitt i første omgang er å komme ned til 80. Er ca 169 høy. Aldri vært en tynn flis men har ikke kommet ned de 20-25 kg jeg la på meg når jeg var gravid.

Spiser ikke youghert, er det noe annet en kan byttet det ut med?

Spiser vanlig middag, bare mindre poteter, pasta og mer grønnsaker. Kveldsmat er enten knekkebrød eller 2 grove rugbrød skiver.

Gjest ViViola

Ligget rundt 105 kg, målet mitt i første omgang er å komme ned til 80. Er ca 169 høy. Aldri vært en tynn flis men har ikke kommet ned de 20-25 kg jeg la på meg når jeg var gravid.

Spiser ikke youghert, er det noe annet en kan byttet det ut med?

Spiser vanlig middag, bare mindre poteter, pasta og mer grønnsaker. Kveldsmat er enten knekkebrød eller 2 grove rugbrød skiver.

Da spiser du nok ganske mye for lite.

Har du regnet ut energibehovet ditt? Jo tyngre man er, jo høyere er energibehovet - og selv om man skal gå under energibehovet for å slanke seg, er det grenser for for mye man kan kutte.

Vil tro at du skal ligge på drøyt 2000 kalorier pr dag, og du er neppe på mer enn 12-1300 (med vanlig pålegg på knekkebrødene) med det du spiser nå. Og da går kroppen i unntakstilstand.

Yoghurt: Drikk et glass skummetmelk 3 x om dagen. Og husk at det er bra med kalorier i juice også, sånn i fall du drikker mye av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...