Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En Big Mac-meny inneholder mer kalorier enn jeg kan ha i meg pr. døgn for å holde vekta... Så det sier seg selv at jeg ikke kan spise det veldig ofte. Jeg har aldri spist det heller tror jeg, Big Mac-meny altså.

Du har ikkje gått glipp av noe heller!

Kor mange kalorier er paselig da?s

Annonse

Dette er viktig viten for alle feite og late. Jeg tror det er mange unge som ikke skjønner hva de har i seg.

Spis burgeren og drikk lett-brus, og kutt ut pommes frites.

Eller: rett og slett spis noe annet og bedre :-)

Ja, det tror eg du har rett i, mange unge putter i seg all slags fastfood og snop, og er omtrent bevisstløse i forhold til ka de spiser.

Vi som er foreldre har nok ikkje vært flinke nok der...

Du har ikkje gått glipp av noe heller!

Kor mange kalorier er paselig da?s

Det kommer an på hvor høy du er, hva du veier, aktivitetsnivået ditt og om poenget er gå opp i vekt, ned i vekt eller holde vekta. Jeg brukte denne kalkulatoren for å finne ut hva jeg trengte for å holde vekta og så la jeg meg på ca. 300 kcal under. Altså spiste jeg ca. 1300 kcal i døgnet og det funka fint på meg:

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55

Men det skal være sunne kalorier! De skal inneholde viktige næringsstoffer, kommer de bare fra fett og sukker er det ikke noe lurt akkurat. Frukt og grønt, grovt og "rent" (så rent kjøtt og ren fisk som mulig er best) og ofte og lite. :o) Bedre med ofte og lite enn sjeldent og mye.

Det verste er at om man _kun_ dytter i seg den ene Big Mac menyen på hele dagen (og altså ikke overstiger ant anbefalte kcal pr dag), vil man likevel dvaske bort, for det er alt for lite protein og sunt fett i menyen, og alt for mange raske karbo og mettet fett...

Heldig for meg at både jr og jeg foretrekker hjemmelagd burger framfor Macer'n. Sikkert ikke slankekost det heller, but still... ;)

Det verste er at om man _kun_ dytter i seg den ene Big Mac menyen på hele dagen (og altså ikke overstiger ant anbefalte kcal pr dag), vil man likevel dvaske bort, for det er alt for lite protein og sunt fett i menyen, og alt for mange raske karbo og mettet fett...

Heldig for meg at både jr og jeg foretrekker hjemmelagd burger framfor Macer'n. Sikkert ikke slankekost det heller, but still... ;)

Hjemmelaget burger jo noe heeelt annet angående smak... skjønner ikke hvorfor folk dytter i seg så mye fastfood jeg, det smaker jo høgg. Fjordlands og grandiosa inkludert.

Eg har snart levd sunt i tre uker sjøl, helt uten fastfood.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...