Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har slanket meg lenge og har fremdeles noen kg igjen, men er veldig usikker på hva målet er, dvs hva som er passe vekt for meg.

Jeg er 167 høy og har tenkt at idealvekta mi vil ligge på 60-63 kg.

Men ser mange av dere ligger på ca 58 kg, og lurer da på hvor høye dere er i forhold.

Noen som har noen tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323437-usikker-p%C3%A5-vektm%C3%A5let/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

Det er ofte at bmi slår ut helt feil fordi man har en annen kroppstype. Mannen min er i følge bmi overvektig, men det ser virkelig ikke sånn ut i det hele tatt. (Det har kanskje noe med at han ikke er så høy og har endel muskler...)Men det er ikke alltid vekta gir svaret, se på kroppen, kjenn etter om du føler deg passe, og ikke heng deg opp i tall :-)

Det er ofte at bmi slår ut helt feil fordi man har en annen kroppstype. Mannen min er i følge bmi overvektig, men det ser virkelig ikke sånn ut i det hele tatt. (Det har kanskje noe med at han ikke er så høy og har endel muskler...)Men det er ikke alltid vekta gir svaret, se på kroppen, kjenn etter om du føler deg passe, og ikke heng deg opp i tall :-)

Ja jeg vet at BMI er misvisende, men jeg har normal BMI. Men normal BMI er jo fra 20 til 25 så det er en del kg å gå på.

Gjest Aimabel

Ja jeg vet at BMI er misvisende, men jeg har normal BMI. Men normal BMI er jo fra 20 til 25 så det er en del kg å gå på.

Det er vel fordi idealvekt-spekteret er vidt, og fordi kroppsbygningen varierer. Tror derfor du må prøve deg fram til hva som er ditt ideelle tall

Annonse

Hei!

Jeg er bare 1.59 høy...og tror min idealvekt ligger rundt 59 kg.

Tidligere, før barna kom, lå jeg rundt 55 kg. Men man må vel bare innse at kvinnefasongen har blitt forsterket etter svangerskapene, og at jeg ikke lenger er 20 år. hehe! Har typsik kvinneligelige former med brede hofter, polstret rumpe og smal midje (som dog er litt mindre smal og nett enn før). Med denne kroppsfasongen er jeg ikke spinkel, og bmi slår litt rart ut på meg.

Gjest ViViola

Jeg er 160 cm høy, og trives best på 58-59 kg. Det kan virke høyt i forhold til hvor lang jeg er, men siden jeg trener endel har jeg bra muskelmasse - og derfor ser jeg slank ut nå.

Så - antall kilo er ikke bare _antall_ kilo, men også hvordan de er fordelt og hva man har under huden.

Å finne den tilstanden man trives best i er viktigere enn å se på vekta! :-)

Dette er vel ganske individuelt da...

Jeg selv er 170 høy, trives best med vekt på ca. 62 kg. Kryper jeg under 60 blir jeg litt for tynn og kantete... kryper vekten opp mot 65 (eller over...) føler jeg meg tykk...

Veier 61,5 nå og trives godt med det :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...