Gjest sahr Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei! Jeg er en kvinne på 36 år. Jeg er 176.5 cm høy, og veier nå 71-72 kg. Fysisk frisk. Har tidligere ligget stabilt på en vekt på 66-67 kg. Trente tidligere 2 ganger i uka. For 10 mnd siden fikk jeg en nydelig datter. Jeg fikk bekkenløsning i svangerskapet, og har nå ikke trent på ca 1 1/2 år. I svangerskapet la jeg ikke svært mye på meg, og gikk raskt ned i vekt etter fødselen. Vekten stoppet da ikke på tidligere vekt, men jeg gikk stadig nedover. Dette ønsket jeg ikke, og begynte å spise mer. Mens jeg har ammet mye lå vekten jevnt. Nå ammer jeg 2-3 ganger om dagen og vektoppgangen har vært tydelig. De ekstra 5-6 kg ift normalvekten min har alle lagt seg på magen. Nå spør folk om jeg er gravid igjen.. Manglene på trening har jeg tatt fatt i. Jeg føler meg i dårlig fysisk form, både når det gjelder styrke og kondisjon. Jeg har nå laget avtale med personlig trener, og skal fra neste uke trene 2 ganger i uka, dette er det jeg får til nå som jeg har et lite barn. Jeg ønsker hjelp til å se på kostholdet mitt, og vil svært gjerne ned noen kilo. Det føles også som om vektoppgangen fortsetter, og jeg tenker jeg må ta tak i dette raskt. Jeg spiser ikke mye søtt, lite snop, potetgull, brus - bare av og til i helgene. Ikke sukker i teen. Helt siden fødselen har jeg kjent på sult, og jeg spiser mye mat i løpet av en dag. Jeg spiser svært mye brød. Frokost + lunsj er 6-7 skiver. Av og til får vi til å bake selv, men ofte det siste året har det blitt kjøpebrød, og ofte synes jeg det er lyst. Jeg spiser lettmargarin og "normalt" pålegg (har tenkt lite på å bruke magre påleggssorter, har aldri før behøvd å tenke slik). Drikker lettmelk til frokost og kvelds (kan ikke fordra skummet!). Jeg spiser mye middag. Da babyen var liten la jeg meg til en vane å spise mye når jeg først rakk å spise i en hektisk hverdag - jeg visste aldri når neste måltid ville være. Jeg gjør visst det enda, spiser etter jeg egentlig er mett.. Til middag spiser vi vel relativt variert og "normalt", men vi kunne vært flinkere med grønnsaker. Jeg spiser ca 2 skiver brød til kvelds, ofte blir det sent, 21-22 tiden er ikke uvanlig. Jeg trenger råd ift hvordan jeg kan legge om kostholdet mitt. Jeg begynner nå å utvikle et dårlig forhold til kroppen min, og synes det er trist å bruke energi på å være misfornøyd med meg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323445-vekt%C3%B8kning-etter-nedtrapping-av-amming/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.