morsan Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Jeg sitter her og prøver å planlegge en liten ukestur til Venezia i juni, og hovedtanken er 5 netter strandferie i Lido de Jesolo og så 2 netter i selve Venezia (har vært på begge steder før). Men er det andre steder i nærheten der man kan ha "stranddagene"? Utendom Lido? Og hvis vi bor på f eks Murano eller Burano - er det bademuligheter der? Takknemlig for alle tips:-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Vi har bodd på Camping Residence i Cavallino 10 min nærmere Venezia, på Lido'en, kjørt fra Lido di Jesolo. Meget bra campingplass de gangene vi var der, og det blir visst bare bere og bedre oppgradert. Der er det hotell, husvogner til leie, bungalower etc. http://www.campings.com/camping-residence-village-cavallino/?idlengua=3 0 Siter
3stakk Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Vi bodde syd for Venezia, i Lida Adriano like ved Ravenna. Der var det ypperlige badeforhold. Ved nærmere ettertankte er det over tjue år siden, så mye har nok endret seg. Misunner deg en Italiatur! 0 Siter
dingsedama Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 vi var innom både murano og burano når vi var i venezia sist, men jeg kan ikke huske å ha sett strand på noen av stedene.. kan være jeg tar feil, da vi ikke var over alt på øyene, men vi var rundt ganske mye.. et tips er jo å gå på google earth, der kan du gå ganske langt ned i zoom, nok til at du ser hva som er strand og hva som er kaier. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 vi var innom både murano og burano når vi var i venezia sist, men jeg kan ikke huske å ha sett strand på noen av stedene.. kan være jeg tar feil, da vi ikke var over alt på øyene, men vi var rundt ganske mye.. et tips er jo å gå på google earth, der kan du gå ganske langt ned i zoom, nok til at du ser hva som er strand og hva som er kaier. Jeg var også på de to øyene i påska, og kan heller ikke huske noen strender. Det var ganske mye sump og gjørme rundt der, i alle fall rundt den innerste - var det Burano tro? Den med den gamle kirka på. 0 Siter
morsan Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Skrevet 8. februar 2009 vi var innom både murano og burano når vi var i venezia sist, men jeg kan ikke huske å ha sett strand på noen av stedene.. kan være jeg tar feil, da vi ikke var over alt på øyene, men vi var rundt ganske mye.. et tips er jo å gå på google earth, der kan du gå ganske langt ned i zoom, nok til at du ser hva som er strand og hva som er kaier. Jeg har sjekket litt, og tror ikke det er noe der, nei, og dessuten ligger øyene inne i selve lagunen, og der tror jeg vannkvaliteten er ganske dårlig. Vil nok være bedre med selve Adriaterhavet, ja:-) 0 Siter
morsan Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Skrevet 8. februar 2009 Vi bodde syd for Venezia, i Lida Adriano like ved Ravenna. Der var det ypperlige badeforhold. Ved nærmere ettertankte er det over tjue år siden, så mye har nok endret seg. Misunner deg en Italiatur! Takk for svar! :-) Gleder meg allerede:-) Husbonden og jeg var på disse trakter i 1996, og junior ble unnfanget der;-) Nå må vi ta med mesterverjet tilbake til opprinnelsesstedet;-) 0 Siter
morsan Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Skrevet 8. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1234008382' post='4086428] Vi har bodd på Camping Residence i Cavallino 10 min nærmere Venezia, på Lido'en, kjørt fra Lido di Jesolo. Meget bra campingplass de gangene vi var der, og det blir visst bare bere og bedre oppgradert. Der er det hotell, husvogner til leie, bungalower etc. http://www.campings.com/camping-residence-village-cavallino/?idlengua=3 Takk for svar - skal sjekke det ut, selv om bare ordet camping gjør meg litt skeptisk;-) 0 Siter
morsan Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Skrevet 8. februar 2009 Jeg var også på de to øyene i påska, og kan heller ikke huske noen strender. Det var ganske mye sump og gjørme rundt der, i alle fall rundt den innerste - var det Burano tro? Den med den gamle kirka på. Rakk du begge øyene på samme dag? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Rakk du begge øyene på samme dag? Ja - vi hadde en båte som tok oss med på 3 øyer. Hadde lunsj på båten. Først var vi på den med kirka, kanskje en times tid, så var vi på den med hus i mange farger - tuslet rundt i byen der i 2-3 timer kanksje? Utrolig idyllisk. Så spiste vi vel lunsj på båten før vi var på ei øy som var kjent for glassblåsere. Fikk omvisning på et glassblåseri. Tror det var omtrent sånn opplegget var. Akkurat den dagen var det knallvær, og utrolig fint å tøffe rundt i lagunen der med den båten, og gå rundt på øyene :-) 0 Siter
morsan Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Skrevet 8. februar 2009 Ja - vi hadde en båte som tok oss med på 3 øyer. Hadde lunsj på båten. Først var vi på den med kirka, kanskje en times tid, så var vi på den med hus i mange farger - tuslet rundt i byen der i 2-3 timer kanksje? Utrolig idyllisk. Så spiste vi vel lunsj på båten før vi var på ei øy som var kjent for glassblåsere. Fikk omvisning på et glassblåseri. Tror det var omtrent sånn opplegget var. Akkurat den dagen var det knallvær, og utrolig fint å tøffe rundt i lagunen der med den båten, og gå rundt på øyene :-) Hørtes deilig ut:-) Jeg har vært i Venezia, men ikke på de andre øyene. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Hørtes deilig ut:-) Jeg har vært i Venezia, men ikke på de andre øyene. Den båten vi hadde var den største som kunne gå innerst i lagunen - mener den het Il dodge :-) Tipper at vi var 60-70 mennesker som kunne spise lunsj inne. Mange satt på dekk. Men hvorfor ville du ikke bo på den stranda... Lido jesolo, var det det? Den virket jo knallflott1 Vi bodde der, men det var jo altfor kaldt for bading i påska, 0 Siter
morsan Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Skrevet 8. februar 2009 Den båten vi hadde var den største som kunne gå innerst i lagunen - mener den het Il dodge :-) Tipper at vi var 60-70 mennesker som kunne spise lunsj inne. Mange satt på dekk. Men hvorfor ville du ikke bo på den stranda... Lido jesolo, var det det? Den virket jo knallflott1 Vi bodde der, men det var jo altfor kaldt for bading i påska, ''mener den het Il dodge :-)'' OK, det navnet burde være lett å huske:-) ''Men hvorfor ville du ikke bo på den stranda... Lido jesolo, var det det? Den virket jo knallflott1 Vi bodde der, men det var jo altfor kaldt for bading i påska,'' Jo, jeg har bare god erfaring med det, men alltid artig å høre om det er noe annet bra jeg ikke vet om. Det var Lido jeg ikke ville bo på - selv om det er et stort pluss med nærheten til Venezia. Det er dyrt der, og jeg har hørt at strendene ikke er så bra. Det heller nok mest mot en delt løsning - Jesolo først for bading etc, og så avslutte med et par netter i selve Venezia, så vi slipper dagpendling. 0 Siter
dingsedama Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Den båten vi hadde var den største som kunne gå innerst i lagunen - mener den het Il dodge :-) Tipper at vi var 60-70 mennesker som kunne spise lunsj inne. Mange satt på dekk. Men hvorfor ville du ikke bo på den stranda... Lido jesolo, var det det? Den virket jo knallflott1 Vi bodde der, men det var jo altfor kaldt for bading i påska, du var vel ikke tilfeldigvis på tur med naturamed vel? syns opplegget hørtes litt kjent ut... men det var en knalltur ) vi var i starten av november07 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 du var vel ikke tilfeldigvis på tur med naturamed vel? syns opplegget hørtes litt kjent ut... men det var en knalltur ) vi var i starten av november07 Jo, det var med et eller annet sånn. Mon mor hadde vunnet tur for en person, og jeg fikk bli med henne :-) Knallbra opplegg!!!! 0 Siter
dingsedama Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Jo, det var med et eller annet sånn. Mon mor hadde vunnet tur for en person, og jeg fikk bli med henne :-) Knallbra opplegg!!!! ) det var en knallbra tur. jeg har fått to tilbud fra samme firmaet i etterkant, i fjor høst var det praha, nå er det toscana de frister med, men vi får se.. prahaturen var svindyr, så den dro vi ikke på, men toscana er jo italia igjen.... vi får se på pristilbudet de kommer opp med, er jo "gratis" for den som får turen, men ledsager er det sjelden billig for.. men om opplegget er like bra nå, så frister det å bli med en tur til.. særlig siden jeg ikke har brukt mer enn 24,50 porto for første prøvepakken med rosenrot for fire år siden 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 ) det var en knallbra tur. jeg har fått to tilbud fra samme firmaet i etterkant, i fjor høst var det praha, nå er det toscana de frister med, men vi får se.. prahaturen var svindyr, så den dro vi ikke på, men toscana er jo italia igjen.... vi får se på pristilbudet de kommer opp med, er jo "gratis" for den som får turen, men ledsager er det sjelden billig for.. men om opplegget er like bra nå, så frister det å bli med en tur til.. særlig siden jeg ikke har brukt mer enn 24,50 porto for første prøvepakken med rosenrot for fire år siden Ja, det var moro å reise igjen - mange år siden sist jeg var ute og fartet! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.