Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å jada. :o) Nå er ikke jeg på slankekur annet enn at jeg skal holde vekta, men på lørdag koser jeg meg med litt sjokolade og smågodt og i kveld har vi en haug med kjeks, men jentungene (har overnattingsgjest) var visst ikke så sultne etter å ha proppet seg med nystekte vafler så det er mye kjeks igjen til meg... :o)

Gjest sjøstjerna

Du har kanksje endret livstil og ønsker holde viss antall kalorier pr dag? Tenk heller på pr uke. Dersom man skal klare leve etter den nye livsstilen, så bør den ikke være for streng. Det må være rom for kos feks en gang pr uke.

Jeg er nøye på kost 5-6 dager pr uke, og skeier ut hver lørdag. Og ellers dersom vi har besøk osv. Tar det evt inn igjen med ekstra trim. Jeg holder vekta. :-)

Å jada. :o) Nå er ikke jeg på slankekur annet enn at jeg skal holde vekta, men på lørdag koser jeg meg med litt sjokolade og smågodt og i kveld har vi en haug med kjeks, men jentungene (har overnattingsgjest) var visst ikke så sultne etter å ha proppet seg med nystekte vafler så det er mye kjeks igjen til meg... :o)

Høres koselig ut hos dere i kveld ja : )

Får kose meg videre jeg også med pepsi max..

Du har kanksje endret livstil og ønsker holde viss antall kalorier pr dag? Tenk heller på pr uke. Dersom man skal klare leve etter den nye livsstilen, så bør den ikke være for streng. Det må være rom for kos feks en gang pr uke.

Jeg er nøye på kost 5-6 dager pr uke, og skeier ut hver lørdag. Og ellers dersom vi har besøk osv. Tar det evt inn igjen med ekstra trim. Jeg holder vekta. :-)

Jepp,skal klare meg på 1300 kalorier pr dag nå,og det er lite for meg. Får ta meg selv i nakken i morgen igjen.

Jepp,skal klare meg på 1300 kalorier pr dag nå,og det er lite for meg. Får ta meg selv i nakken i morgen igjen.

1300 til hverdags går fint, men jeg må ha litt mer rom i helgene. Skal jeg holde meg såpass lavt også i helgene kommer jeg til å sprekke ukontrollert før eller siden.

Annonse

1300 til hverdags går fint, men jeg må ha litt mer rom i helgene. Skal jeg holde meg såpass lavt også i helgene kommer jeg til å sprekke ukontrollert før eller siden.

Ja jeg klarer meg jo fint på 1300 kalorier i grunn,og er ikke sulten men jeg er jo vant til å overspise,kommer nok inn i det etterhvert. Har holdt på siden mandag.

Får ha det sånn, at det er lov å ha litt ekstra kalorier på lørdagen tror jeg. Kan jo umulig legge på meg de kiloene jeg har tatt av siden mandag,det er det jeg er redd for.

Gjest sjøstjerna

Jeg holdt meg også på ca 1300 kalorier en periode. Men jeg hadde frivillig sprekk hver helg. Gikk ned de kiloene jeg ville.

Jeg har holdt vekta- og den er nå stabil.

I forbindelse med et kostholdsforedrag jeg var på, anbefalte foredragsholderen at man en til to dager i uka skulle ligge litt over dagsrasjonen med kalorier.

Skulle man prøve å legge på seg, skulle man ha et par dager under anbefalte kalorier.

Bra det da : )

Gjest ViViola

Eneste grunnen til at jeg greide å holde stø spiseretning var at jeg kunne skjeie ut en dag i uka! (Mens jeg gikk på GR-kursene, altså.)

Det er _kjempeviktig_ å skjeie ut i kontrollerte former, ellers går man garantert på en smell.

Og - ikke tenk dagsrasjon, men et snitt i uka på 1300 kalorier. Noen dager ligger man litt over, andre dager litt under.

Eneste grunnen til at jeg greide å holde stø spiseretning var at jeg kunne skjeie ut en dag i uka! (Mens jeg gikk på GR-kursene, altså.)

Det er _kjempeviktig_ å skjeie ut i kontrollerte former, ellers går man garantert på en smell.

Og - ikke tenk dagsrasjon, men et snitt i uka på 1300 kalorier. Noen dager ligger man litt over, andre dager litt under.

Har funnet ut at jeg må ha en dag jeg kan kose meg litt ekstra,eller som du sier er det lett for å gå på en smell,nå har jeg jo lørdagen å se frem til : )

Annonse

Oj, det var lite, er det med regelmessig trening, så syns jeg det er litt "stramt"...

Gjest ViViola

Har funnet ut at jeg må ha en dag jeg kan kose meg litt ekstra,eller som du sier er det lett for å gå på en smell,nå har jeg jo lørdagen å se frem til : )

Kos deg - kontrollert. :-)

Trimmer du noe særlig på de 1300 kaloriene? Eller justerer du vekta kun med mat?

Kos deg - kontrollert. :-)

Trimmer du noe særlig på de 1300 kaloriene? Eller justerer du vekta kun med mat?

Får gjøre det : )

Jeg går litt tur,men det er ikke akkurat noe å skyte av. Begynner lett så får jeg øke på etterhvert,har jo lyst å trene men det er så tungt med alle disse kiloene.

Gjest ViViola

Får gjøre det : )

Jeg går litt tur,men det er ikke akkurat noe å skyte av. Begynner lett så får jeg øke på etterhvert,har jo lyst å trene men det er så tungt med alle disse kiloene.

OK. For hvis du begynner å trene og forbrenne kalorier på den måten, så bør du spise litt mer hver dag. Ikke godteri, altså, men mat. Ellers bygger du ikke muskler, bare taper dem.

:-)

Lykke til videre, du har jo fått en pangstart! :-)

OK. For hvis du begynner å trene og forbrenne kalorier på den måten, så bør du spise litt mer hver dag. Ikke godteri, altså, men mat. Ellers bygger du ikke muskler, bare taper dem.

:-)

Lykke til videre, du har jo fått en pangstart! :-)

Tusen takk : )

Ja fikk en pangstart,var litt redd for at det var muskler jeg mistet og ikke fett..hmf,nei vet ikke jeg,håper det er fett.

Så 1300 kalorier er lite hvis man skal trene,det har jeg ikke tenkt på. Takk for opplysningen. Kanskje de forandrer programmet mitt hvis jeg begynner å trene.

Gjest Sliter selv med noen kg for mye

Ja, jeg skeier ut i helgen.

En av de på treningssenteret som er veldig inn i dette med kosthold fortalte meg at kroppen vår venner seg til kalorimengden vi dytter i oss pr. dag og slik sett så vil forbrenningen vår etterhvert gå ned.

Derfor var det helt essensiellt å skeie ut en gang i uka for å lure kroppen. Da klarte vi å holde forbrenningsnivået oppe.

Han som sa dette har vært totalt treningsfantast og er helt oppslukt i trening og mat, så det er nok noe i det han sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...