Gå til innhold

Nesten nådd andre delmål...

Anbefalte innlegg

Gjest Skal ned 60 kg -29,5

Jeg har nesten nådd andre delmål som er å gå ned 30 kg til vinterferien (førstkommende mandag). Men i steden for å gjøre en ekstra innsats nå de siste dagene, har jeg skeia ut i dag.

Til formiddagsmat spiste jeg ikke 2 knekkebrødskiver med magert pålegg som planlagt. Jeg fikk så urimelig lyst på knekkebrød med ost. Greit nok det, selvom ost er fett, men det går jo an å begrense mengden. Men den gang ei. Jeg spiste tre knekkebrødskiver med masse ost og i tillegg to skiver med cashewnøtt-butter. Også så godt som det smakte. Jeg nøt hver eneste munnfull, og ble god og mett, og fornøyd.

Jeg angrer ikke engang. Jeg tror neppe jeg vil gå opp flere kilo pga denne formiddags-utskeielsen på en deilig fridag. Men vektnedgangen vil nok bli litt forsinket. Det er selvsagt litt ergelig når jeg var så nær målet, men spist er spist.

Jeg får sette et nytt mål, å oppnå -30 kg i løpet av vinterferien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324160-nesten-n%C3%A5dd-andre-delm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Du har vært kjempeflink!

En utskjeielse velter ikke den innsatsen du har gjort. ALLE går på en "spisesmell" en gang i mellom. Cluet er å la den passere, og komme seg tilbake "på sporet". Og det greier du!

Sjøl har jeg gått helt rabiat i sjokoladebollen i dag, i tillegg til ostesmørbrød til lunsj. Min måte å takle det på er med ekstra trening. Blir nesten litt uvel av så mye ekstra, og det er i grunnen godt å kjenne på.

Da gyver vi over lavkalorimaten igjen, ikke sant?!?! :-)

''Også så godt som det smakte. Jeg nøt hver eneste munnfull, og ble god og mett, og fornøyd.''

Gratulerer, både med nesten å ha nådd andre delmål og med å kunne nyte en "utskeielse", uten å få dårlig samvittighet. Jeg regner med at du også har hatt problemer med det, eller er det bare jeg som har tendenser til å tenke stygt om meg selv hvis jeg har spist mer/noe annet enn det jeg synes jeg burde?

Du har vært kjempeflink!

En utskjeielse velter ikke den innsatsen du har gjort. ALLE går på en "spisesmell" en gang i mellom. Cluet er å la den passere, og komme seg tilbake "på sporet". Og det greier du!

Sjøl har jeg gått helt rabiat i sjokoladebollen i dag, i tillegg til ostesmørbrød til lunsj. Min måte å takle det på er med ekstra trening. Blir nesten litt uvel av så mye ekstra, og det er i grunnen godt å kjenne på.

Da gyver vi over lavkalorimaten igjen, ikke sant?!?! :-)

Jeg føler meg fortsatt stinn etter det store formiddagsmåltidet. Har bare spist frukt et par ganger senere, for å holde 3 timers intervallene. Vet ikke om det er så viktig når jeg allerede er så mett, men har nå gjort det allikevel.

I morgen er det pån igjen med det vanlige opplegget, ja!

''Også så godt som det smakte. Jeg nøt hver eneste munnfull, og ble god og mett, og fornøyd.''

Gratulerer, både med nesten å ha nådd andre delmål og med å kunne nyte en "utskeielse", uten å få dårlig samvittighet. Jeg regner med at du også har hatt problemer med det, eller er det bare jeg som har tendenser til å tenke stygt om meg selv hvis jeg har spist mer/noe annet enn det jeg synes jeg burde?

Har nok hatt større problemer med å takle utskeielser tidligere ja. Har vel tenkt at det er ingen vits i å fortsette, for jeg klarer det nok ikke allikevel. Nå tenker jeg at en utskeielse innimellom ikke ødelegger, bare forsinker litt. Det er nok ikke skadelig med utskeielser bare det ikke blir for ofte, og en ikke blir motløs av det.

I morgen er det pån igjen. Jeg er egentlig veldig fornøyd med kostopplegget, og har ikke behov for utskeielser så ofte. Så dette skal nok gå bra!

Har nok hatt større problemer med å takle utskeielser tidligere ja. Har vel tenkt at det er ingen vits i å fortsette, for jeg klarer det nok ikke allikevel. Nå tenker jeg at en utskeielse innimellom ikke ødelegger, bare forsinker litt. Det er nok ikke skadelig med utskeielser bare det ikke blir for ofte, og en ikke blir motløs av det.

I morgen er det pån igjen. Jeg er egentlig veldig fornøyd med kostopplegget, og har ikke behov for utskeielser så ofte. Så dette skal nok gå bra!

Jeg jobber en del med det å takle utskeielser og anfall av overspising uten å la det ødelegge for opplegget. Særlig overspisingen er et problem for meg. Har jeg først overspist gjør jeg det gjerne på nytt for å takle den første overspisingen osv, så det blir en ond sirkel. I stedet prøver jeg å si til meg selv (etterpå) at overspising er for tiden den mest konstruktive måten jeg takler problemer på, så det er på en måte "greit" at jeg gjør. (Greit nok til at det ikke utløser en ny overspising.) Samtidig jobber jeg selvfølgelig med å finne andre måter å takle problemer på.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...