Gå til innhold

Nhd, lurer på om du kan hjelpe meg med noe.

Anbefalte innlegg

Gjest Signaturløs

Mekanismer i schizofreni. Hva er det egentlig man spør om da? Symptomene, eller? Vil man ha hva som -egentlig- er mekansimer i hjernen eller noe sånn? Eller er det positive, negative, og kognitive funksjoner+ prodromalfase?

Og årsak, det er jo så mye? Og de vet det jo egentlig ikke enda?

Lurer på -hva- de egentlig spør om....og om du kan hjelpe meg?

Fortsetter under...

Gjest Signaturløs

Jeg vet dessverre ikke hva man mener med mekanismer i denne sammenheng.

Hvem spør? Kan du skrive ned hele spørsmålet/spmstillingen?

Ja, det er snakk om at vi måtte skille mellom årsaker og mekanismer i forhold til lidelsene, når vi skulle holde foredrag.

Jeg har skrevet at: årsaker bidrar til sykdommen og mekanismer opprettholder/bestemmer forløpet. Men blir ikke noe klokere egentlig.

Dette er i forhold til diagnostiseringskurs.

Mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det er snakk om at vi måtte skille mellom årsaker og mekanismer i forhold til lidelsene, når vi skulle holde foredrag.

Jeg har skrevet at: årsaker bidrar til sykdommen og mekanismer opprettholder/bestemmer forløpet. Men blir ikke noe klokere egentlig.

Dette er i forhold til diagnostiseringskurs.

Mvh

I diagnostisering av schizofreni vil årsaker og mekanismer være uten betydning.

Schizofrenidagnosen stilles på bakgrunn av symptomer. Jeg anbefaler diagnosetreet i DSM-IV.

Gjest Signaturløs

I diagnostisering av schizofreni vil årsaker og mekanismer være uten betydning.

Schizofrenidagnosen stilles på bakgrunn av symptomer. Jeg anbefaler diagnosetreet i DSM-IV.

Takk.

Da forholder jeg meg til symptomene, det burde være masse å gå på der.

:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...