Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det ble dårlig med trening forrige uke. Ødela ryggen på snømåking. Da den begynte å bli bedre skulle jeg bare flytte en (liten) kommode, og vips, tilbake til start. På grunn av kulda ble det heller ingen gåturer, kan ikke være noe særlig ute når det er så kaldt.

Sum for forrige uke: 2x15 minutter på ergometersykkel. (Ryggen godtok ikke mer enn 15 minutter.)

Denne uka skal bli bedre, har syklet 20 minutter i dag, uten iherdige protester fra ryggen. Og med veldig god effekt på det psykiske.

Oida det er trist når slikt skal sette stopper for aktivitet :( Men du rykker nå ikke helt tilbake til start etter ei ukes tid med litt opphold og du har jo til og med kommet deg opp på sykkelen :) Stå på videre!

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Soulshine

17

• frosken

3

• Babette

2

• cathlin

2

Mest aktive i denne tråden

Takker for det, men siden jeg har slutta å røyke og dermed økt godteriinntaket betraktelig, så må jeg også trene mer/hardere. Og det har jeg ikke fått til, ergo er jeg ikke helt fornøyd...

Men - det er snart vår, da blir alt lettere! :-)

Har du slutta å røyke vil jeg nå bare si at du har vært enda flinkere enn jeg først krediterte deg for ;) Det andre finner du ut av vet du. Litt mer trening eller litt mindre godis når ting stabiliserer seg lytt :) Lykke til videre med trening og ikke minst røykeslutten.

Kommende uke er en perfekt uke for daglig skigåing i lysløypa!

*sparker prust ut hver ettermiddag*

Takk for sparket!

Men jeg ble hjemme i stua i kveld også :-( Kom hjem fra jobb 1715, spiste middag, hvilte på sofaen under barne-tv, hjalp 7 åringen med matteleksa fra 19 til 19.30, hjalp snart 10-åringen med piano fra 19.30 til 20.00, og så var det litt kos og lek med de to minste før kveldsmat og legging. Og nå begynner den eneste serien jeg følger med på på TV....

Hmmmmmm..... og i morgen skal jeg ut med jobben.....

Hvordan rydde tid til å komme seg i lysløypa i løpet av uka tro?

Oida det er trist når slikt skal sette stopper for aktivitet :( Men du rykker nå ikke helt tilbake til start etter ei ukes tid med litt opphold og du har jo til og med kommet deg opp på sykkelen :) Stå på videre!

Det var ryggen som rykket tilbake til start, ikke formen ellers. Den er mye bedre enn den var for et år siden. Og godt er det.

Som deg har jeg også glede av vinteren for første gang på lenge. Det er helt breathtaking og som du sier kler man seg føles det bare helt herlig å være ute nå om dagene :) Hjerneceller trenger også trim ;)

Det er nydelig. Det mangler bare sol nå.

Synd at påska er så sein i år, men snøen blir vel værende håper jeg.

Annonse

Gjest ViViola

Har du slutta å røyke vil jeg nå bare si at du har vært enda flinkere enn jeg først krediterte deg for ;) Det andre finner du ut av vet du. Litt mer trening eller litt mindre godis når ting stabiliserer seg lytt :) Lykke til videre med trening og ikke minst røykeslutten.

Jo takk, er nylig blitt ikke-røyker, men jeg er ikke bekymret for å begynne igjen. Prøvde meg på en røyk for et par dager siden, og det gikk ordentlig dårlig. Hosta og harka og fikk helt kvelningsfornemmelser. Tror ikke jeg er _lagd_ for å røyke, jeg. :-)

Jeg håper at ting stabiliserer seg, ja, for jeg kan ikke fortsette å putte så mye i munnen. Vekta står riktignok stille, men det er nok bare et tidsspørsmål før den hopper... Om jeg ikke får til å trene bedre, da.

Jo takk, er nylig blitt ikke-røyker, men jeg er ikke bekymret for å begynne igjen. Prøvde meg på en røyk for et par dager siden, og det gikk ordentlig dårlig. Hosta og harka og fikk helt kvelningsfornemmelser. Tror ikke jeg er _lagd_ for å røyke, jeg. :-)

Jeg håper at ting stabiliserer seg, ja, for jeg kan ikke fortsette å putte så mye i munnen. Vekta står riktignok stille, men det er nok bare et tidsspørsmål før den hopper... Om jeg ikke får til å trene bedre, da.

Så deilig å finne ut at man ikke er "lagd" for å røyke da :) Kan komme på et par områder jeg godt kunne tenkt meg å komme fram til en slik oppdagelse også. Men jeg gjør så godt jeg kan, er det ikke noe som heter det da? :)

Det er klart kiloene vil dukke opp hvis inntatte kalorier er større enn forbruket av dem, men det er en tid for alt. Og helsa di har unektelig godt av røykeslutten om det skulle bety et par kilo pluss. Du er klar over farene, og vet nok å styre unna hvis det skulle bli for deg noe du ikke trives med.

Tørr jeg foreslå litt ativiteter i snøen? Jeg har vært ute og slått noen saltoer i den i dag og det var jaggu slitsomme greier. Men jeg har ikke hatt det så moro i snøen siden jeg var barn hehe

Takk for sparket!

Men jeg ble hjemme i stua i kveld også :-( Kom hjem fra jobb 1715, spiste middag, hvilte på sofaen under barne-tv, hjalp 7 åringen med matteleksa fra 19 til 19.30, hjalp snart 10-åringen med piano fra 19.30 til 20.00, og så var det litt kos og lek med de to minste før kveldsmat og legging. Og nå begynner den eneste serien jeg følger med på på TV....

Hmmmmmm..... og i morgen skal jeg ut med jobben.....

Hvordan rydde tid til å komme seg i lysløypa i løpet av uka tro?

Regner med at du er i lysløypa akkurat nå.

Hvis ikke, så blir jeg ikke sint, bare veldig, veldig skuffet....

Gjest ViViola

Så deilig å finne ut at man ikke er "lagd" for å røyke da :) Kan komme på et par områder jeg godt kunne tenkt meg å komme fram til en slik oppdagelse også. Men jeg gjør så godt jeg kan, er det ikke noe som heter det da? :)

Det er klart kiloene vil dukke opp hvis inntatte kalorier er større enn forbruket av dem, men det er en tid for alt. Og helsa di har unektelig godt av røykeslutten om det skulle bety et par kilo pluss. Du er klar over farene, og vet nok å styre unna hvis det skulle bli for deg noe du ikke trives med.

Tørr jeg foreslå litt ativiteter i snøen? Jeg har vært ute og slått noen saltoer i den i dag og det var jaggu slitsomme greier. Men jeg har ikke hatt det så moro i snøen siden jeg var barn hehe

He-he, saltoer er ikke dumt! :-)

Alt er midlertidig, jeg vil overleve både 1 og 3 ekstra kilo. Men jeg ønsker det jo ikke, og vil kjempe imot om mulig.

Jeg slutter å røyke på Champix. Det fungerer helt supert. Det er faktisk ikke vanskelig, første dagen var kjei, men det er tross alt bare èn dag. Har lite lyst på røyk, kanskje bare et par ganger om dagen der suget kommer. Det er mer vanene som er plagsomme... Men - de kan man jo endre! *Optimist!*

He-he, saltoer er ikke dumt! :-)

Alt er midlertidig, jeg vil overleve både 1 og 3 ekstra kilo. Men jeg ønsker det jo ikke, og vil kjempe imot om mulig.

Jeg slutter å røyke på Champix. Det fungerer helt supert. Det er faktisk ikke vanskelig, første dagen var kjei, men det er tross alt bare èn dag. Har lite lyst på røyk, kanskje bare et par ganger om dagen der suget kommer. Det er mer vanene som er plagsomme... Men - de kan man jo endre! *Optimist!*

Vaner kan være vonde å vende sier de, så det gjelder å ha en høy smerteterskel ;)

Saltoer er utrolig gøy. Jeg lite det aldri som barn, men i voksen alder fortoner deg seg meeeer skremmende og dessto mer gøy hehe. Man er jo spent på om kroppen tåler den type aktivitet ;) Men det gikk knakende fint. Litt småstøl i ryggsøylen, men det får'n tåle når man begir seg ut i slike kast.

Stå på og du holder deg både røykfri og holder kiloene på avstand. Si i fra hvis du trenger forslag til andre artige aktiviteter :)

Annonse

Kjenner at jeg skammer meg nå.

Ble syk mandag kveld. Rakk å "kjøre inn" Wii Fit før jeg begynte med oppkast.

Så syk tirsdag og onsdag. På beina, men fryktelig dårlig mage torsdag og fredag.

Aketur på lørdag. Slalom søndag og mandag.

Det finnes da ingen grunn i verden til å skamme seg fordi man ikke trener når man er syk. Håper du føler deg langt bedre og snart kan sette i gang igjen med iver og glød :)

Gjest ViViola

Vaner kan være vonde å vende sier de, så det gjelder å ha en høy smerteterskel ;)

Saltoer er utrolig gøy. Jeg lite det aldri som barn, men i voksen alder fortoner deg seg meeeer skremmende og dessto mer gøy hehe. Man er jo spent på om kroppen tåler den type aktivitet ;) Men det gikk knakende fint. Litt småstøl i ryggsøylen, men det får'n tåle når man begir seg ut i slike kast.

Stå på og du holder deg både røykfri og holder kiloene på avstand. Si i fra hvis du trenger forslag til andre artige aktiviteter :)

Jeg skal rope om aktivitetshjelp om det stopper helt opp! :-)

Har sparkene mine virket nå??? Har du vært på ski!?!

Det har gått helt i ett her denne uka....:

Mandag - hjemme 1645 - burde ha dratt ut på ski, men orket ikke, jfr innlegg da - men det ble litt sykling på tampen....

Tirsdag - hjemme 1750 - ut av døra 1840 - ut med jobben på byen

Onsdag - hjemme 1630 - middag - ut av døra klokka 18 - Jacques Brel kabaret med min mor - hjemme 2130...

I dag - hjemme 1630 - kjørte minstejenta i selskap 17, tilbake og tok med 7 åringen på øve-på-skolevei-tur i halvannen time - lage middag - hente minstejenta i selskap 19, spise middag, være med på legging på samme tid som jeg egentlig skal være med på et møte fra klokka åtte (men nå skal jeg si at jeg kommer litt seint, slik at jeg får lagt ungene én kveld denne uka....)

Og i morgen er det full fest!

Men - i helga - DA skal jeg gå på ski....!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...