Gå til innhold

Negative følelser terapeut-pasient

Anbefalte innlegg

Gjest BorderlineInRecovery

Jeg er så livredd for at terapeuten min har fått negative følelser for meg. Jeg er livredd for at vedkommende skal føle seg invadert. Særlig fordi jeg har snakket om følelser jeg har for nettopp denne terapeuten. Det er helt absurd. Og opplever at jeg har blitt mye verre pga disse følelsene. Jeg blir så trist ,og er så mange følelser som vekkes i meg. Kanskje bare gleder seg til å "bli kvitt meg". Jeg har bestemt meg for at jeg skal ikke handle selvdestruktiv. Det er det eneste jeg kan forplikte meg til nå . Så blir jeg så sint på meg selv fordi jeg følte at jeg var blitt friskere og vips så sitter jeg med en intens og vond kjærlighetssorg føles det som. Men egentlig vet jeg ikke hva det er og hvorfor. Jeg vet bare at jeg har sterke følelser for terapeuten. Og samtidig så er jeg så redd terapeuten ikke takler det. Og jeg er redd for å bli avist samtidig samtidig som jeg ikke klarer å slutte å tenke på denne terapeuten. Jeg har blitt vant til å være my alene og takle denne ensomheten. Men vips så er jeg midt opp i dette borderlinekaoset av sterke følelser igjen. Jeg tror fortsatt jeg har endret meg mye. Men jeg har nok et godt stykke igjen før jeg skal tørre og etablere trygge og gode nære relasjoner til andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324343-negative-f%C3%B8lelser-terapeut-pasient/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terapeuten takler de følelsene du har, det kan du være trygg på. Det er garantert ikke første gang en pasient har fått følelser for terapeuten, og helt sikkert ikke siste. Det er en del av terapeutens jobb å takle dine følelser og det kaoset du opplever. Og du trenger ikke bekymre deg for at terapeuten din skal føle seg invadert fordi du har fortalt for mye. Det er en del av terapeutens jobb, å "ta i mot" det du ikke kan/vil dele med andre.

Gjest BorderlineInRecovery

Terapeuten takler de følelsene du har, det kan du være trygg på. Det er garantert ikke første gang en pasient har fått følelser for terapeuten, og helt sikkert ikke siste. Det er en del av terapeutens jobb å takle dine følelser og det kaoset du opplever. Og du trenger ikke bekymre deg for at terapeuten din skal føle seg invadert fordi du har fortalt for mye. Det er en del av terapeutens jobb, å "ta i mot" det du ikke kan/vil dele med andre.

Tusen takk det var virkelig godt å høre. Jeg setter utrolig svar på svaret ditt og selv om jeg sørger nå så er det nok andre ting som er grunnen til følelsene. Jeg vet jo at de aldri vil bli gjengjeldt.

Så er det bare å håpe at de vil gå over etterhvert og at ting vil roe seg. Jeg har den følelsen som jeg hadde da min første kjærlighet slo opp med meg. En intens sorg hvor en føler det er som hjertet blir knust og trampet på og vridd rundt av en kald svett hånd. Men jeg kom meg jo igjennom det også.

Men så blir det jo vanskelig siden jeg går til denne terapeuten enda. og jeg får altså ikke den avstanden som hadde gjort at jeg lettere kom meg igjennom dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...