Gå til innhold

Å sikre møblene mot å velte


Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner at jeg blir mektig irritert på en nabo. De har flere småunger, og det har vi også. Ungene er inne hos hverandre - litt her og litt der. Saken er at de ikke sikrer ikeamøblene sine. Høye bokhylle etc. 2 meter høye, og kan lett falle overende.

Det har skjedd nå. Denne hylla med innhold, kunne lett ha moset ungen! Hell i uhell, sto denne bokylla (ikke fylt med bøker, akkurat) i en gang, så falt den framover og kilet seg fast i motsatt vegg. Det ble altså et åpenrom mellom bokhylla og gulvet. Heldigvis.

Jeg har påpekt dette tidligere også, at det koster 1 minutt(!!!) med to skruer og vinkeljernet som medfølger bokhylla ved innkjøp - MEN NEIDA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lotte :o)

    12

  • bustebeisa

    10

  • Dorthe

    7

  • Bookworm

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv

Kanskje de skjønner poenget nå, hvor de har fått sett virkningen av ikke å ha sikret høye bokreoler.

Veltingen må jo ha forårsaket ødeleggelser av veggen, reolen og av diverse ting som deiset i gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skruene er jo helt ubrukbare på gipsvegger. Jeg har også slike bokhyller og hvis man prøver å feste dem så blir det hull så store som 20 kroninger i vegger hvis man bruker eksponeringsskruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne mennesker med barn sikrer møblene sine! Det er ikke noe problem og tar ikke lang tid å skru på noen knekter (heter det ikke det?) for å sikre møblene...

Synes det er merkelig at noen tar denne sjansen -

hilsen mor som måtte kjøre barnet sitt i hui og hast på sykehuset fordi hun veltet en TV over seg hos andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veltet den uten videre?

Ikke at det har så mye å si akkurat i denne saken, tenker mer på meg selv som har usikra bokhyller men ingen småbarn i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skruene er jo helt ubrukbare på gipsvegger. Jeg har også slike bokhyller og hvis man prøver å feste dem så blir det hull så store som 20 kroninger i vegger hvis man bruker eksponeringsskruer.

"De skruene"? Nå skjønner jeg ikke helt. Det følger ikke med skruer til å bruke til fastmontering i vegg, pga at noen har gips, andre har my, noen har tre...

Skruer som passer din egen vegg, må kjøpes i tillegg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veltet den uten videre?

Ikke at det har så mye å si akkurat i denne saken, tenker mer på meg selv som har usikra bokhyller men ingen småbarn i huset.

Nei, et barn klatret.

En lignende episode skjedde i samme husstand i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de skjønner poenget nå, hvor de har fått sett virkningen av ikke å ha sikret høye bokreoler.

Veltingen må jo ha forårsaket ødeleggelser av veggen, reolen og av diverse ting som deiset i gulvet.

Noen skjønner det ALDRI! Dette er ikke første gangen, nemlig. :-(

Skader ja... hehe, det er ikke alle som bryr seg så mye og det heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234809221' post='4093571]

"De skruene"? Nå skjønner jeg ikke helt. Det følger ikke med skruer til å bruke til fastmontering i vegg, pga at noen har gips, andre har my, noen har tre...

Skruer som passer din egen vegg, må kjøpes i tillegg. :-)

Poenget er at det er ingen skruer som passer til min vegg :)Jeg har gipsvegger hvor ikke engang eksponeringsskruer virker, de sklir ut av veggen og lager store hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skruene er jo helt ubrukbare på gipsvegger. Jeg har også slike bokhyller og hvis man prøver å feste dem så blir det hull så store som 20 kroninger i vegger hvis man bruker eksponeringsskruer.

I gips borer man hull, setter i plastplugg og skrur skruen i den. Ikke noe problem. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234809275' post='4093572]

Nei, et barn klatret.

En lignende episode skjedde i samme husstand i fjor.

Vel.... jeg hadde aldri tolerert at unge klatret i hyller og andre møbler...

Hilsen hun som ikke har sikret møblene, men har egne og mange andre småbarn i huset i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte med nød og neppe å sikre bokhylla i gangen, men det var et rent helvete. Det er ikke mulig å bore med slagbor engang i murveggene hos meg - en profesjonell yrkessnekker har prøvd med skikkelig utstyr og han fatter ikke hva veggene er laget av! Det var tilfeldigvis et hull der fra før som jeg kunne bruke. For den bokhylla var det ikke aktuelt å la stå usikret så vaklevoren som den var!

Utover den har jeg aldri sikret bokhyllene. Mine unger har aldri klatret i bokhyllene og jeg regner med at andre foreldre har såpass oppdragelse på ungene sine at de ikke gjør det når de er borte på besøk heller. De eneste høye hyllene jeg har står forøvrig på mitt soverom og der har ingen små gjester adgang.

Hadde mine vært klatreunger hadde jeg sikkert sett behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte med nød og neppe å sikre bokhylla i gangen, men det var et rent helvete. Det er ikke mulig å bore med slagbor engang i murveggene hos meg - en profesjonell yrkessnekker har prøvd med skikkelig utstyr og han fatter ikke hva veggene er laget av! Det var tilfeldigvis et hull der fra før som jeg kunne bruke. For den bokhylla var det ikke aktuelt å la stå usikret så vaklevoren som den var!

Utover den har jeg aldri sikret bokhyllene. Mine unger har aldri klatret i bokhyllene og jeg regner med at andre foreldre har såpass oppdragelse på ungene sine at de ikke gjør det når de er borte på besøk heller. De eneste høye hyllene jeg har står forøvrig på mitt soverom og der har ingen små gjester adgang.

Hadde mine vært klatreunger hadde jeg sikkert sett behovet.

Uenig.

Hva om du ikke våkner i morgen, pga av at du ligger ihjelslått i senga med ei bokhylle i skolten?

ALLE bokhyller bør sikres. Jeg har et par kommoder også faktisk - som skulle vært sikret. De kan deise framover hvis en eller annen ungen drar ut alle fire skuffene samtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel.... jeg hadde aldri tolerert at unge klatret i hyller og andre møbler...

Hilsen hun som ikke har sikret møblene, men har egne og mange andre småbarn i huset i mange år.

Hylla sto i en gang, og brukes til votter og skjerf. Ungen hadde det travelt og skulle ut, og mora hadde lagt dette høyt oppe. Det er ikke alltid hverken voksne eller barn bruker innsida av knollen...

Ingen akspterer klatring...herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det er ingen skruer som passer til min vegg :)Jeg har gipsvegger hvor ikke engang eksponeringsskruer virker, de sklir ut av veggen og lager store hull.

Hvor mange lag med gips er det, da? ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

Jeg har aldri festet noen bokhyller eller andre møbler til veggen. Og etter 27 år i egen bolig og med fire barn og deres venner har ennå aldri noen bokyller eller andre ting falt ned. Det eneste var mens ungene var små og hadde Gadget-armer fjernet vi det mest verdifulle fra nederste hylle og satte det høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234811463' post='4093600]

Uenig.

Hva om du ikke våkner i morgen, pga av at du ligger ihjelslått i senga med ei bokhylle i skolten?

ALLE bokhyller bør sikres. Jeg har et par kommoder også faktisk - som skulle vært sikret. De kan deise framover hvis en eller annen ungen drar ut alle fire skuffene samtidig...

Bokhyllene velter ikke av seg selv, de er solide og tunge, ikke lette og vaklevorne.

Jeg tar sikkert lettere på det enn en del andre ettersom mine unger aldri har lekt Klatremus. Har faktisk bare en kommode som kunne vært en veltefare, men også den står på mitt rom. Ungenes tøy er i kurver i klesskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.... jeg hadde aldri tolerert at unge klatret i hyller og andre møbler...

Hilsen hun som ikke har sikret møblene, men har egne og mange andre småbarn i huset i mange år.

Ikke jeg heller tolererer at ingene klatrer i bokhylla, men uhell skjer, og man har ikke øyekontakt med barna 24 timer i døgnet.

Min skulle bare være snill å ikke forstyrre barnevakten, og skulle finne filmen selv hun...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller tolererer at ingene klatrer i bokhylla, men uhell skjer, og man har ikke øyekontakt med barna 24 timer i døgnet.

Min skulle bare være snill å ikke forstyrre barnevakten, og skulle finne filmen selv hun...

Filmene oppbevares i en skuff i tv-benken. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...