Gjest jente 26 som lurer Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 Jeg bor alene i en liten leilighet i Oslo. I det siste har det vært så mye ran etc her så jeg har begynt å være reddfor å være i leiligheten. Redd noen skal bryte seg inn og rane meg. Bor i 2 etasje så man kan forsåvidt lett komme seg inn. Har man grunn til å være redd? Hva kan jeg gjøre for å ikke være så redd.? Har både GAD,depresjon og panikkangst i tillegg noe som sikkert gjørt meg ekstra redd 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Det er jo forståelig at du blir redd da,og ekstra redd siden du sliter med ting fra før. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Kan det hjelpe å få innstallert alarm? Det er jo også slik at jo mer man tenker på slike ting, jo reddere blir man. Jeg tror du må prøve å gripe fatt i fornuften din og tenke på hvor liten sjanse det er for at akkurat du skal bli rammet. Det bor masse mennesker i Oslo, så det er heldigvis nesten helt sikkert at du ikke vil måtte oppleve noe slikt! Hvis du synes redselen din er vanskelig å leve med, så bør du kanskje finne et annet sted å bo? Evt. flytte inn i et kollektiv, sammen med en venninne e.l? 0 Siter
mrxx Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Jeg skønner veldig godt at du er redd. Men du er ikke i målgruppen for disse menneskene. De er ute etter de med relativt store verdier og hvor de mener det er noe å hente. Muligheten for at akkurat du skal bli rammet er svært liten, men at dette skaper utrygghet skjønner jeg veldig godt. Men prøv å tenk rasjonelt på det, så kanskje frykten blir litt mindre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.