Gå til innhold

Jeg elsker deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før du bare vet at du elsker et annet menneske? Noen sier de visste det fra første stund. Andre vil si det tok flere år.

En dag noen mnd etter at jeg og min kjære begynte å date, kom han gående mot meg. Det var i det øyeblikket jeg forsto at det var mer enn forelskelse.

Men det å elske, hva legger egentlig folk i det? Noen sier det jo uten å legge så mye i det. Andre sier det nesten aldri.

Og hva ligger egentlig i ordene.. Jeg elsker deg.. Hvordan kan vi vite at det ikke "bare" er en forelskelse? Noen mener jo at felles ting, felles innteresser, respekt, samhold er å elske. For meg er det den udefinerbare følelsen som jeg ikke kan forklare med ord.

Selv tror jeg ikke nødvendigvis at tid er avgjørende. Innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Jeg tror ikke det er mulig å elske noen fra første stund. Det er gjennom å bli kjent med et annet menneske vi lærer å elske dem på godt og vondt.

Men jeg tror heller ikke at år vil få meg til å elske mer, bare binde mer sammen.

Hva legger dere i. Jeg elsker deg.

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg legger mye i de ordene og derfor bruker jeg dem uhyre sjelden. Jeg hater når folk slenger store ord rundt seg, uten mål og mening, til alle og enhver, jeg forstår ikke at de ikke skjønner at store ord ikke skal gies til alle. Jeg skiller selv tydelig mellom forelskelse og det å elske. Å elske et menneske kommer en stund etter at den stormende forelskelsen har lagt seg, det er når du har sett vedkommendes mørkeste sider og motsatt, opplevd oppturer og nedturer sammen, -og fortsatt finner frem til hverandre via ord og kjærtegn. Det handler ikke alltid om tid, men jeg tror det er klin umulig å se hele mennesket på 6 måneder.

Skrevet

Jeg kjente etter noen mnd at jeg elsker denne mannen, det drøyde litt lenger før jeg sa det til ham første gangen da.

Når jeg sier at jeg elsker ham så mener jeg at jeg vil dele resten av livet med ham, både med hans negative og positive sider. :o) Jeg blir varm inni meg når jeg tenker på ham og vil helst være sammen med ham hele tiden.

Gjest nei ikke
Skrevet

Jeg legger mye i de ordene og derfor bruker jeg dem uhyre sjelden. Jeg hater når folk slenger store ord rundt seg, uten mål og mening, til alle og enhver, jeg forstår ikke at de ikke skjønner at store ord ikke skal gies til alle. Jeg skiller selv tydelig mellom forelskelse og det å elske. Å elske et menneske kommer en stund etter at den stormende forelskelsen har lagt seg, det er når du har sett vedkommendes mørkeste sider og motsatt, opplevd oppturer og nedturer sammen, -og fortsatt finner frem til hverandre via ord og kjærtegn. Det handler ikke alltid om tid, men jeg tror det er klin umulig å se hele mennesket på 6 måneder.

dette var utrolig flott sagt!

Og det satte ord på dette som vi aldri klarte etter en tøff tid, nemlig å komme tilbake til hverandre med nærhet og kjærtegn. Vi bare snakker sammen, som om familielivet kun er en kabal som skal gå opp, og vi har lyktes hvis det ikke gnisser i hjulene.

Skrevet

Når du plutselig føler behov for å si "jeg elsker deg", da elsker du vedkommende, uansett om dere har kjent hverandre i to uker eller tre år. Så enkelt er det, tror jeg :-)

Gjest store ord
Skrevet

'' Jeg hater når folk slenger store ord rundt seg, uten mål og mening, til alle og enhver, jeg forstår ikke at de ikke skjønner at store ord ikke skal gies til alle. ''

Hate er vel også et stort ord? Er det bare de positive store ordene du ikke vil slenge rundt deg. Jeg vil mene hate er et like stort ord som elske - minst.

Skrevet

'' Jeg hater når folk slenger store ord rundt seg, uten mål og mening, til alle og enhver, jeg forstår ikke at de ikke skjønner at store ord ikke skal gies til alle. ''

Hate er vel også et stort ord? Er det bare de positive store ordene du ikke vil slenge rundt deg. Jeg vil mene hate er et like stort ord som elske - minst.

Hate er større enn elske, tror jeg. Om jeg skulle hate noen måtte de har gjort noe virkelig utilgivelig. Jeg kan godt mislike, ikke like eller ha mindre til overs for noen, men hate? Nah, det er et sterkt uttrykk.

Gjest store ord
Skrevet

Hate er større enn elske, tror jeg. Om jeg skulle hate noen måtte de har gjort noe virkelig utilgivelig. Jeg kan godt mislike, ikke like eller ha mindre til overs for noen, men hate? Nah, det er et sterkt uttrykk.

Jeg er helt enig med deg. Jg kan lettere elske noen enn hate noen.

Jeg bare stusset på at xbellax brukte ordet hate når hun skrev om å ikke slenge rundt seg med store ord. :)

Gjest xbellax
Skrevet

"Hate er vel også et stort ord? Er det bare de positive store ordene du ikke vil slenge rundt deg. Jeg vil mene hate er et like stort ord som elske - minst."

For meg er begge ordene store, altså ikke ord jeg slenger rundt meg. Når jeg sier jeg hater både intenst og inderlig at store ord blir slengt rundt, -så gjør jeg virkelig det. See?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...