Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jaja da er det på`n igjen.

Siste uka har jeg spist langt over budsjettet med mat, hele 1700 kalorier pr dag. Årsaken er at jeg lenge har vært på et vektplatå og håpet er å få igang nedgangen igjen. Jeg har igjen 5-7 kg til jeg er i mål. Fra i dag har jeg skjært ned til 1400 så får jeg se til uka om det har gitt noen effekt. Jeg har i hvertfall ikke lagt på meg siste uke, det gikk i 0.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324475-ukas-vekt-uten-en-tr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest liten løve

Ukas vekt var 60,3. Vekta har vært uten batteri en god stund så det er lenge siden jeg har fått veid meg, men det er ned litt over en kg etter jul. Har ikke vært fanatiker og har vært en tur i "Syden" der jeg skeia max ut.

Hadde likevell trodd jeg skulle være nede på 59 nå, men det kommer etterhvert. Håper å gå ned til 55 kg. Da har jeg gått ned 20.

Ukas vekt var 60,3. Vekta har vært uten batteri en god stund så det er lenge siden jeg har fått veid meg, men det er ned litt over en kg etter jul. Har ikke vært fanatiker og har vært en tur i "Syden" der jeg skeia max ut.

Hadde likevell trodd jeg skulle være nede på 59 nå, men det kommer etterhvert. Håper å gå ned til 55 kg. Da har jeg gått ned 20.

55 kg? Da må du være ganske liten?

Forrige uke: 125,2

Denne uka: 125,7

Det er jeg egentlig ikke fornøyd med, men jeg må prøve å ha is i magen, for jeg vet at med det opplegget jeg har valgt kan det ta tid før det gir seg noe særlig utslag på vekta. Når jeg i tillegg har hatt et par dager med overspising er det ikke rart at vekta har gått opp, egentlig.

Jeg kaster meg inn i fredagsveiegjengen fra og med idag!

Har holdt på med vektmestring siden nyttår, da var jeg 64 kg. Ønsket å gå ned til 59 kg før sommeren (bare 159 cm høy).

Veide idag 60.4 kg! JIPPI! Forrige veiing var 10.februar, da viste vekta 61.6 kg.

Jeg er jo kjempeflink jo, har veldig god erfaring med speltknekkebrød istedet for brødskiver. Er overbevist om at det er det som har gjort susen! Har aldri gått ned i vekt før, trodde aldri jeg skulle klare det heller (elendig viljestyrke).

Dette var et skikkelig kick, nå skal jeg kose meg i helga med å gå tur og leke med barna mine! God helg alle sammen -og STÅ PÅ!

Nå skal jeg være med igjen!

Veide meg i dag - 68,5 kilo - en liten halvkilo over det jeg var i begynnelsen av januar. Har ikke trent på halvannen måned - men nå må jeg se å få begynte igjen.

Tror at min trivselsvekt ligger på 63-64 kilo, men jeg har store problemer med å gå ned. Orker ikke noe slankeopplegg, men prøver å være bevisst på hva jeg putter i munnen (og det blir litt for mye gelegodterier....). Og så vil jeg være aktiv og trene da!

Hadde jeg klart å komme meg ned til 64 til sommeren, hadde jeg vært knallfornøyd!!!!!

Annonse

Min vekt denne uke er 57,2 kg. Da har jeg nesten nådd det første delmåletet mitt, som var å gå ned fra 60 til 57 kg. Så jeg er storfornøyd:-)

Jeg har slitt mye med treg mage den siste tiden, noe som har gjort det vanskelig å motivere seg. Men nå går det bedre, så kanskje jeg skal prøve å sette opp et nytt mål? 55 kg?

Min vekt denne uke er 57,2 kg. Da har jeg nesten nådd det første delmåletet mitt, som var å gå ned fra 60 til 57 kg. Så jeg er storfornøyd:-)

Jeg har slitt mye med treg mage den siste tiden, noe som har gjort det vanskelig å motivere seg. Men nå går det bedre, så kanskje jeg skal prøve å sette opp et nytt mål? 55 kg?

Jeg er litt nysgjerrig på hvor høy du er? Jeg veier det samme som deg og vet ikke om jeg skal gidde styre for å gå ned 2-3-4 kg til.

Gjest sjøstjerna

57 kg her også.

Var 63.5 kg da jeg tok affære i høst-07. Og etter jeg gikk ned til 57-58 har jeg fokusert på å holde vekta.

Ville opprinnelig ned til ca 55- men manglet og mangler nødvendig motivasjon. Så den siste bilringen får bare være der.

Jeg er litt nysgjerrig på hvor høy du er? Jeg veier det samme som deg og vet ikke om jeg skal gidde styre for å gå ned 2-3-4 kg til.

Jeg er ikke så høy, 158 cm. Lå på rundt 50 kg før, men tror ikke det er realistisk å komme tilbake til den vekten(blir i så fall blodslit..). 55 får holde:-)

Men du. Folk bærer jo vekten veldig forskjellig da. Skjellet, muskelmasse osv. varierer. Så du bør ikke sammenligne deg med andre, men lytte til ditt eget hodet:-)

Jeg er ikke så høy, 158 cm. Lå på rundt 50 kg før, men tror ikke det er realistisk å komme tilbake til den vekten(blir i så fall blodslit..). 55 får holde:-)

Men du. Folk bærer jo vekten veldig forskjellig da. Skjellet, muskelmasse osv. varierer. Så du bør ikke sammenligne deg med andre, men lytte til ditt eget hodet:-)

Jeg er 5,5 cm lavere enn deg. :o)

Annonse

57 kg her også.

Var 63.5 kg da jeg tok affære i høst-07. Og etter jeg gikk ned til 57-58 har jeg fokusert på å holde vekta.

Ville opprinnelig ned til ca 55- men manglet og mangler nødvendig motivasjon. Så den siste bilringen får bare være der.

- 5 kg er jo bra da! Det blir mitt endelige mål også. Tror det er lurt å akseptere at man kanskje ikke kan beholde vekten man hadde som 18-åring for alltid. Jeg satser ikke på å gå ned til 50 der jeg var før, det blir for mye slit rett og slett. Den nye vekten skal dessuten holdes nede, som jo er en jobb i seg selv....

Jeg er 5,5 cm lavere enn deg. :o)

Moro å treffe på noen som er lavere enn meg;-) - skjer ikke så altfor ofte:-)

Men du trener en god del, gjør du ikke? (hvis jeg husker rett)Da er du sikkert ganske fast i fisken, og ikke en sånn dvask deigklump som meg...:-/ Jeg har en venninnen som er omtrent like høy og tung som meg, som er svært godt trent(konkurrerer i sporten sin). Hun ser ikke ut til å ha et gram for mye på kroppen.

Jeg er begynt å gå mye mer enn før da(bruker skritteller til motivasjon), men burde sikkert gjort mer... Noen øvelser for å styrke og stramme opp kroppen hadde nok ikke vært feil, nei. Er t.o.m medlem på treningssenter, men kommer meg sjelden dit. Etter jobb er jeg oftest altfor trøtt. Eller jeg finner en annen unnskyldning-er flink til det, hehe;-p

Noen tips for å komme i gang? (Innbiller meg at det sikkert blir enklere når det blir lysere og varmere i været...heh, muligens)

Moro å treffe på noen som er lavere enn meg;-) - skjer ikke så altfor ofte:-)

Men du trener en god del, gjør du ikke? (hvis jeg husker rett)Da er du sikkert ganske fast i fisken, og ikke en sånn dvask deigklump som meg...:-/ Jeg har en venninnen som er omtrent like høy og tung som meg, som er svært godt trent(konkurrerer i sporten sin). Hun ser ikke ut til å ha et gram for mye på kroppen.

Jeg er begynt å gå mye mer enn før da(bruker skritteller til motivasjon), men burde sikkert gjort mer... Noen øvelser for å styrke og stramme opp kroppen hadde nok ikke vært feil, nei. Er t.o.m medlem på treningssenter, men kommer meg sjelden dit. Etter jobb er jeg oftest altfor trøtt. Eller jeg finner en annen unnskyldning-er flink til det, hehe;-p

Noen tips for å komme i gang? (Innbiller meg at det sikkert blir enklere når det blir lysere og varmere i været...heh, muligens)

Jeg var flink til å trene, men nå har jeg vært slapp alt for lenge... Har dilla på rockering da og håper jeg blir strammere rundt livet av den. :o)

Holder et øye på vekta og passer på at den ikke går opp bare. Og det er jo lettere å trene når man kan sykle og være ute i skog og mark i joggesko og ikke i dypsnøen. I fjor gikk vi på ski hver eneste helg, i år bygger vi hytte og er opptatte med det i helgene så jeg har hatt skiene på kun en gang i vinter.

Gjest sjøstjerna

- 5 kg er jo bra da! Det blir mitt endelige mål også. Tror det er lurt å akseptere at man kanskje ikke kan beholde vekten man hadde som 18-åring for alltid. Jeg satser ikke på å gå ned til 50 der jeg var før, det blir for mye slit rett og slett. Den nye vekten skal dessuten holdes nede, som jo er en jobb i seg selv....

Ja, det var det jeg kom frem til også. :-)

Veide rundt 50 kg fremtil jeg begynte barneproduksjon- og nå har jeg nok med å passe på å holde vekta rundt 57-58... ;-)

Passer jeg ikke på, så _går_ jeg opp. Det var jo det som hadde skjedd da jeg "plutselig" veide 63.5 kg

Jeg er 165 cm høy, og veldig spelemmet. Så tror 55 kg vil være helt passelig :-)

Det er mulig ;) Jeg får alltid så mange kommentarer når jeg sier idealvekta mi er på 58-59 kg fordi jeg er 172 cm høy, men jeg er også ganske spedlemmet og magen eser ut når vekta bikker 60 kg ;)

Jeg kaster meg inn i fredagsveiegjengen fra og med idag!

Har holdt på med vektmestring siden nyttår, da var jeg 64 kg. Ønsket å gå ned til 59 kg før sommeren (bare 159 cm høy).

Veide idag 60.4 kg! JIPPI! Forrige veiing var 10.februar, da viste vekta 61.6 kg.

Jeg er jo kjempeflink jo, har veldig god erfaring med speltknekkebrød istedet for brødskiver. Er overbevist om at det er det som har gjort susen! Har aldri gått ned i vekt før, trodde aldri jeg skulle klare det heller (elendig viljestyrke).

Dette var et skikkelig kick, nå skal jeg kose meg i helga med å gå tur og leke med barna mine! God helg alle sammen -og STÅ PÅ!

Ja du er virkelig flink og nær målet ditt :) Jeg vet du kommer til å juble ekstra høyt når første tallet på vekta er et 5-tall :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...