Gjest (Anonymous) Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 er det bare tull at man slår mye tregere hvis man trener med vekter med stor belastning og beveger armene sakte? for hvis man trener med høy belastning så trener man jo ikke utholdenheten, men må man gjøre øvelsene fort for at man skal opprettholde eller øke den hurtigheten man har i musklene fra før? jeg forutsetter at en er myk nok i armene til å kunne utføre bevegelsen uten problemer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 Hvis det var slik at man ble treg av å trene vekter med høy belastning, da ville vel ikke alle sprintere i hele verden trent det? Så nei, du blir ikke tregere. Men det finnes sikkert en grense. De største bodybuilderene er kanskje ikke så mye raskere enn alle andre fordi de har trent med mye belsatning, hvis du skjønner.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosdo Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 Hei. Etter min mening er tung styrketrening bare positivt hvis du driver med kampsport. Selv synes jeg teknikkene har blitt raskere etter at jeg begynte å trene med tyngre vekter. Jeg har hørt om karatedo/taekwondo-instruktører som mener at man bare blir tung og treg av vekttrening, men tror ikke de har noe grunnlag for å påstå det. Disse holdningene er nok på vei ut. Og som Synch sier; hva med sprinterne? Det samme gjelder vel de som driver med hopp-disipliner? Noen "eksperter" anbefaler å utføre styrkeøvelsene med akselererende hastighet (men ikke nødvendigvis fort) for å øke hurtigheten i musklene. Jeg vet ikke nok om styrketrening til å si om det er noe hold i det forslaget, eller om det bare er en av de fikse ideene som dukker opp i forbindelse med styrketrening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Hei, du slår ikke tregere så sant du er helt uthvilt. Maks. styrketrening utvikler hurtigheten i positiv retning. Alt om trening: http://www.trim.no/ Kroppsbygging & fitness: http://www.iform.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.