Gjest tubamaria Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei! Jeg vet ikke om du er rette person til å svare på dette, men jeg prøver likevel. Jeg er musikklærer og spiller tuba. Jeg har fått en elev som har vært veldig dyktig tubaist, men av en eller annen grunn får han nesten ikke lyd i instrumentet lenger. Vi har prøvd mange forskjellige metoder, men ingeting ser ut til å virke. Musklene hans ser ut til å skjelve litt ukontrollert når han prøver å stramme de, særlig når han strammer de hardt. Jeg har hørt om andre tilfeller av slikt hvor musikere har måttet lære seg opp helt på nytt og ved å spille på en annen måte. Har også hørt "rykter" om at det kan ha noe med at noen nerver har blitt skadet eller sluttet å virke som de skal. Hva synes du dette høres ut som? Er det noe vi kan gjøre, eller må han rett og slett finne nye måter å bruke disse musklene på? Når man spiller tuba bruker man leppemusklene mye men også muskler utover i kinnet. Håper du kan hjelpe meg. Min elev er mellom 30- 40 år, vært en meget dyktig musiker og er nå veldig frustrert over å ikke engang få til en eneste tone. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324482-nervesykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…