Gjest (Anonymous) Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 når jeg trener kampsport og presser meg ganske mye blir jeg alltid kvalm, uansett hvor lenge det er mellom når jeg eter og trener. hva kan jeg gjøre for å unngå kvalmen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spire Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 Samme skjer med meg og andre veit jeg, under harde styrke økter. Spesielt beintreninger(knebøy). Jeg hadde suksess med å kjøre på med raske karbohydrater før treningen, slik at lagrene ikke blir så fort tomme. Kan fortsatt merke noe. Kan jo hende det er andre her som har noen tips..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svar Skrevet 3. august 2001 Del Skrevet 3. august 2001 Samme skjer med meg og andre veit jeg, under harde styrke økter. Spesielt beintreninger(knebøy). Jeg hadde suksess med å kjøre på med raske karbohydrater før treningen, slik at lagrene ikke blir så fort tomme. Kan fortsatt merke noe. Kan jo hende det er andre her som har noen tips..? Ved trening skjer det samme i kroppen som når du er syk; du bryter den ned. Samtidig trekkes blodet vekk fra fordøyelsesorganene for å gjøre en bedre jobb i de arbeidene musklene. Kroppen svarer da med en følelse som kjennetegnes ved sykdom, nemlig kvalme. Det er sannsynligvis ikke noe fasitsvar på hvordan denne følelsen kan overstyres, men folk har sikkert noe som de føler passer for dem. Det som er sikkert er at det tar stadig lengre tid før denne følelsen kommer jo mer du trener. dette fordi kroppen da tåler mer. Samtidig vil toleransen for denne følelsen bli bedre. Drikk en del væske, vann eller sportsdrikk under treningen. Ikke for mye, da vil det bare skape større problemer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Hei, øk treningsmengdens frekvens, dvs. antall økter. Fordel disse utover ukedagene. Kom i bedre form og dermed trene med lavere innsats. Alt om trening: http://www.trim.no/ Kroppsbygging & fitness: http://www.iform.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.