Gå til innhold

kvalme ved trening

Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

når jeg trener kampsport og presser meg ganske mye blir jeg alltid kvalm, uansett hvor lenge det er mellom når jeg eter og trener. hva kan jeg gjøre for å unngå kvalmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spire

Samme skjer med meg og andre veit jeg, under harde styrke økter. Spesielt beintreninger(knebøy).

Jeg hadde suksess med å kjøre på med raske karbohydrater før treningen, slik at lagrene ikke blir så fort tomme.

Kan fortsatt merke noe.

Kan jo hende det er andre her som har noen tips..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjer med meg og andre veit jeg, under harde styrke økter. Spesielt beintreninger(knebøy).

Jeg hadde suksess med å kjøre på med raske karbohydrater før treningen, slik at lagrene ikke blir så fort tomme.

Kan fortsatt merke noe.

Kan jo hende det er andre her som har noen tips..?

Ved trening skjer det samme i kroppen som når du er syk; du bryter den ned. Samtidig trekkes blodet vekk fra fordøyelsesorganene for å gjøre en bedre jobb i de arbeidene musklene.

Kroppen svarer da med en følelse som kjennetegnes ved sykdom, nemlig kvalme. Det er sannsynligvis ikke noe fasitsvar på hvordan denne følelsen kan overstyres, men folk har sikkert noe som de føler passer for dem. Det som er sikkert er at det tar stadig lengre tid før denne følelsen kommer jo mer du trener. dette fordi kroppen da tåler mer. Samtidig vil toleransen for denne følelsen bli bedre.

Drikk en del væske, vann eller sportsdrikk under treningen. Ikke for mye, da vil det bare skape større problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...