Gå til innhold

Antipsykotika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For behandling mot psykose eller grensepsykose, i det hele tatt for antipsykotisk behandling, så må de tas daglig eller to ganger dagen, avhengig av den spesifikke halveringstiden.

Tar du derimot Truxal for å sove eller slappe av har ikke dette noe å si.

Tusen takk for svar SMIR!!

''For behandling mot psykose eller grensepsykose, i det hele tatt for antipsykotisk behandling, så må de tas daglig eller to ganger dagen, avhengig av den spesifikke halveringstiden.

Tar du derimot Truxal for å sove eller slappe av har ikke dette''

Jeg er ofte nærpsykotisk når jeg går ned i den dypeste, mørkeste kjelleren - eller når jeg virkelig er på tur oppi skyene, men selve tilstanden(hallusinasjonene(ser, hører, smaker, lukter) forfølgelsesvanviddet, paranoiditeten, at verden "går inn i seg selv" på en måte(slags dragsug - klarer ikke helt å erindre alt nå) Dette trenger ikke vare mer enn noen uker, men det er ekkelt når det står på - og det står en gjeng i stua+noen utenfor vinduet med rifle med løpet mot meg!

Jeg skal egentlig ta Truxal for søvn, men det klarer jeg liksom ikke helt - den virker jo, men jeg vet aldri hvor mye jeg trenger.. og da blir det gjerne ganske seint likevel - noen ganger trenger jeg ikke(da kanskje sovet 4-6timer på to døgn-ganske mye egentlig-har ofte mindre søvn og), andre ganger holder det med èn stk. 15mg, andre ganger holder ikke 3 engang.. så den er jo ikke helt stabil.. det er derfor jeg spør om den egentlig kan brukes som antipsykotika..eller om det finnes noe som kan brukes disse ukene - men slipper ellers..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324501-antipsykotika/#findComment-2696904
Del på andre sider

Dette må du jo høre med legen din om. Du kan jo ikke bare begynne å behandle deg selv med Truxal daglig, når du har fått de for søvn. Dessuten tror jeg det finnes bedre alternativ hvis du må bruke det fast. Tenker da på bivirkninger. Tror nok man ønsker å prøve nyere type antipsykotika først. Disse har mye mindre bivirkninger.

Joda..høre med legen..jeg har aldri gjort annet enn å høre med legen..eller på dem for den saks skyld..

Ville selvfølgelig ikke selvmedisinere meg, men hadde jo vært greit med en liten tanke å komme med til legen liksom.. (sist jeg fortalte om disse greiene - fikk jeg plass til innleggelse etter veldig få dager..- men ikke medisiner som kunne hjelpe meg med disse tingene da(ikke at jeg egentlig ønsker flere medisiner, hadde egentlig vært utmerket om det fantes ting jeg kunne gjøre uten dem-)

Jeg får se om jeg ikke kan få tak i legen(bestille time) snart - han har jo 3-4ukers ventetid der så..

Takk for svar igjen c",)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324501-antipsykotika/#findComment-2696981
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...