Gjest glemte koden Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Når man betaler med kredittkort på store summer i butikk, må man taste kode da? 0 Siter
mrxx Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Antagelig, koden forlanges oftere og oftere. Jeg har et Mastercard som jeg kun brukes i spesielle tilfeller og har aldri brukt koden, men for ikke så lenge siden måtte jeg ringe utsteder av kortet og få tilsendt ny kode. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 De aller fleste kredittkort er vel utstyrt med microchip og forventning om kode nå, ja. Jeg forstår det godt, siden det er en grei måte å forsikre seg om at kunden faktisk har de pengene det koster. Da jeg sto på butikk i studietida opplevde sjefen rett som det var at det ikke fantes dekning for store beløp som var betalt med kredittkort. 0 Siter
morsan Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Kommer an på korttypen også. Jeg har ett kredittkort der man spør etter kode i Norge, så det bruker jeg bare i utlandet, for jeg har glemt koden...;-) Det andre kortet funker uten kode. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Kommer an på korttypen også. Jeg har ett kredittkort der man spør etter kode i Norge, så det bruker jeg bare i utlandet, for jeg har glemt koden...;-) Det andre kortet funker uten kode. Da jeg var i USA i fjor opplevde jeg at jeg ikke fikk brukt Master-kortet i butikk uten å taste kode. Koden husket jeg ikke, men hadde heldigvis et annet kort på lur. Pr. da hadde jeg ennå ikke opplevd dette i Norge, nå ber de jo om kode over alt. Inntil nylig brukte jeg aldri koden ved bruk av Master-kortet, men har nå omsider, av pur nødvendighet, lært meg koden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.