Gå til innhold

Kredittkort i butikk

Anbefalte innlegg

Gjest glemte koden
Skrevet

Når man betaler med kredittkort på store summer i butikk, må man taste kode da?

Skrevet

Antagelig, koden forlanges oftere og oftere. Jeg har et Mastercard som jeg kun brukes i spesielle tilfeller og har aldri brukt koden, men for ikke så lenge siden måtte jeg ringe utsteder av kortet og få tilsendt ny kode.

Skrevet

De aller fleste kredittkort er vel utstyrt med microchip og forventning om kode nå, ja. Jeg forstår det godt, siden det er en grei måte å forsikre seg om at kunden faktisk har de pengene det koster. Da jeg sto på butikk i studietida opplevde sjefen rett som det var at det ikke fantes dekning for store beløp som var betalt med kredittkort.

Skrevet

Kommer an på korttypen også. Jeg har ett kredittkort der man spør etter kode i Norge, så det bruker jeg bare i utlandet, for jeg har glemt koden...;-) Det andre kortet funker uten kode.

Gjest Elextra
Skrevet

Kommer an på korttypen også. Jeg har ett kredittkort der man spør etter kode i Norge, så det bruker jeg bare i utlandet, for jeg har glemt koden...;-) Det andre kortet funker uten kode.

Da jeg var i USA i fjor opplevde jeg at jeg ikke fikk brukt Master-kortet i butikk uten å taste kode. Koden husket jeg ikke, men hadde heldigvis et annet kort på lur. Pr. da hadde jeg ennå ikke opplevd dette i Norge, nå ber de jo om kode over alt.

Inntil nylig brukte jeg aldri koden ved bruk av Master-kortet, men har nå omsider, av pur nødvendighet, lært meg koden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...